abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2004 @ 10:14:06 #1
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17862318
N.a.v. de recente gebeurtenissen rondom Hirsi Ali heb ik zitten denken hoe je jezelf zou kunnen verdedigen zonder de wet ( zichtbaar ) te overtreden.

Hier heb ik een paar ideetjes:

Koop een beugel slot en draag hem op je stuur ( fiets ). Kan makkelijk als een soort knuppel gebruikt worden

-Vul je fietspomp ( zo'n zwarte handpomp hè ) met zand en kiezelsteentjes en sluit het goed af aan beide kanten. Indied nodig verberg de sluitingen door ze zwart te spuiten.

-Neem een overal 250 cl blikje met je mee. Het valt niet op in je jaszak, maar het kan als een geducht wapen dienen, zo'n metalen rand komt hard aan ( het blikje moet ongeopend zijn . d'oh )

-Koop een reservesleutel en laat hem scherpslijpen. Je krijgt dan een soort mini-ijspriem ( tip: laat het zaagprofiel zitten zodat het niet zo opvalt )

Iemand andere suggesties?

( Deze topic is alleen gericht om mensen in nood te helpen. De tips moeten alleen in geval van nood alleen ten behoeve van zelfverdediging gebruikt worden. Een soort 'urban-martial art'. )
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  zondag 21 maart 2004 @ 10:20:37 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17862381
gebruik je vuisten (allen als het echt moet)..

denk je dat jouw bovenstaande ideeen niet strafbaar zijn als je die echt uitvoert?
  zondag 21 maart 2004 @ 10:23:56 #3
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17862415
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:20 schreef TimmyAsd het volgende:
gebruik je vuisten (allen als het echt moet)..

denk je dat jouw bovenstaande ideeen niet strafbaar zijn als je die echt uitvoert?
Je vuisten gebruiken is natuurlijk het beste maar als je aanvaller een mes heeft? Vaak zijn slachtoffers fysiek in het nadeel dus moeten ze wel hun hersens gebruiken.

Strafbaar of niet een blikje red-bull of mijn fietssleutel mag ik bij me hebben toch?
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  zondag 21 maart 2004 @ 10:28:50 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17862472
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:23 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Je vuisten gebruiken is natuurlijk het beste maar als je aanvaller een mes heeft? Vaak zijn slachtoffers fysiek in het nadeel dus moeten ze wel hun hersens gebruiken.

Strafbaar of niet een blikje red-bull of mijn fietssleutel mag ik bij me hebben toch?
bij je hebben mag wel, iemand ermee de hersens inslaan natuurlijk niet...
Er zijn trouwens genoeg speciale technieken om met je handen iemand te verslaan die een mes bij zich heeft, maargoed daravoor moet je die wel eerst leren...
pi_17862492
Roep heel hard boe!

Dit topic zet juist aan tot boven proportioneel geweld.
  zondag 21 maart 2004 @ 10:31:40 #6
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17862502
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:28 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

bij je hebben mag wel, iemand ermee de hersens inslaan natuurlijk niet...
Er zijn trouwens genoeg speciale technieken om met je handen iemand te verslaan die een mes bij zich heeft, maargoed daravoor moet je die wel eerst leren...
Ik zal zoiets niet snel nodighebben ( met mijn 1.75 m en 80+ kg ) maar deze topic is gericht om mensen die wat lichter zijn gebouwd en dus een slachtofferuiterlijk hebben te helpen.
христианский солдат
  zondag 21 maart 2004 @ 10:33:28 #7
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17862525
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:30 schreef Conflict het volgende:
Roep heel hard boe!

Dit topic zet juist aan tot boven proportioneel geweld.
Als jij 's nachts in de trein zit en er komen 5 dronken boeren op je af, kijken of je er hetzelfde overdenkt.
христианский солдат
pi_17862678
Houten wandelstok.

of krukken.

nodig of niet het is niet illigaal om er mee rond te lopen
  zondag 21 maart 2004 @ 10:48:35 #9
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17862693
neem je grote broer mee
fok you ja!
  zondag 21 maart 2004 @ 10:57:05 #10
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
pi_17862796
je kunt nog zo veel wapens hebben maar de meesten bevriezen igv nood....
mensen kunnen op verdedigings sport gaan en zo maar zijn niet gewend onder zon druk te staan.
pi_17862801
gebruik een pen om mee te steken. Je kan bijvoorbeeld de pen in zijn neusgaten duwen. Vind de aanvallen niet leuk. Ook kan je als je wordt vastgehouden je makkelijk met een pen bevrijden ( met de punt van de pen op de bovenkant van de hand van de aanvaller drukken of steken). Ik weet uit ervaring dat dit heel pijnlijk is.

Gebruik een busje deo als een soort pepperspray. Het is legaal om deo bij je te hebben, ook tijdens het uitgaan en als je daarmee de aanvaller in de ogen spuit, houd je hem wel van je af.

Leer je zelf ook aan om gemeen en meedogeloos te vechten. Zet die naaldhak maar in zijn onder of bovenbeen. Ruk zijn oren van zijn kop af. Steek zijn ogen uit. Sla hem op zijn strottenhoofd. Bijt en krab waar je maar kan.

Veel mensen zijn verlamd van angst, zodat ze niks doen. Als jij niet beschikt over een "vechtershart" dan zal geen enkel wapen of vechtsport helpen.
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
  zondag 21 maart 2004 @ 10:59:07 #12
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_17862816
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:33 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Als jij 's nachts in de trein zit en er komen 5 dronken boeren op je af, kijken of je er hetzelfde overdenkt.
Gelukkig heb jij dan je fietssleutel bij...
pi_17862890
Get a Gun and Kill the Bitch
pi_17862931
Koop gewoon dat spul als je dat in iemands gezicht spuit s die gelijk blauw en dat is legaal.
pi_17862948
Je mag met je fietsslot iemand slaan als jij geslagen wordt.
Je zegt gewoon uit verdediging(is ook zo) en dan krijg je niks volgens mij.
  zondag 21 maart 2004 @ 11:17:20 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_17863000
MIjn zusje heeft jaren geleden een junk die haar fiets probeerde te jatten 't ziekenhuis ingeslagen met zo'n slot.
Kwam ze nl. net mee de winkel uitlopen waar ze het had gekocht.
Prima slot dus; dient die junk een aanklacht in wegens mishandeling.
Geseponeerd natuurlijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_17863035
Lijkt me niet goed voor je eigen gemoedsrust als je constant dat spul met je meesleept en laten we eerlijk zijn: de kans dat je overvallen wordt is nog steeds heel klein. Bovendien, als je bedreigd wordt zul je waarschijnlijk geen kans krijgen om je wapen te pakken. Oja, geslepen sleutels, gevulde fietspompen ed zijn verboden, een gewoon zakmes niet.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_17863458
Een pen. Blijft goed hangen na enig duwwerk.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
pi_17863583
quote:
Op zondag 21 maart 2004 11:52 schreef Fokslet het volgende:
Een pen. Blijft goed hangen na enig duwwerk.
die kan er zelfs dood aan gaan
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_17863670
riem
  zondag 21 maart 2004 @ 14:00:47 #21
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17864343
quote:
Gelukkig heb jij dan je fietssleutel bij...

Inderdaad. Mits je het goed gebruikt kan het heel effectief zijn . Dus niet als een steekwapen op zich maar een uitbreiding aan je vuist. Hij moet wel goed zitten natuurlijk.
quote:
een gewoon zakmes niet.
Een gewoon zakmes is bij mijn weten nog altijd verboden. De regelgeving rondom het dragen van een mes is nogal vaag maar ik zou het er niet op wagen. Voor je het weten staat er verboden wapenbezit op je strafblad

Een een pen lijkt me niet echt geschikt als een steekwapen, het is nogal bot. Een passer is wel scherp maar hoe leg je aan een agent uit waarom je 's nachts een passer nodighebt
христианский солдат
  zondag 21 maart 2004 @ 16:09:39 #22
65739 Mask0rz
Fok! jij of Fok! ik?
pi_17867309
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:00 schreef N_I_ het volgende:

. Een passer is wel scherp maar hoe leg je aan een agent uit waarom je 's nachts een passer nodighebt
Bij-les wiskunde om 3 uur 's nachts... alleen voor de echte kanslozen onderling
  zondag 21 maart 2004 @ 16:35:42 #23
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_17867837
quote:
Op zondag 21 maart 2004 12:20 schreef echt het volgende:
riem
dan zakt je broek af... en het duurt effe voordat je hem los hebt.

Dan ga ik nog eerder voor de balpen
pi_17868056
2 benen om heel hard mee te rennen?
pi_17868076
Als je aanvaller een mes tegen je gebruikt en jij hebt zelf geen wapen mag je hem doodmaken (tenminste, als je hem niet op de grond legt en dan afmaakt, dat mag dan weer niet )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')