Medeburgers, hierbij wil ik u graag een van mijn plannen voorleggen.
Zojuist hoorde ik op de radio een nummer waarin het over zowel coïtus als moord ging. Daar gingen mijn oren toch wat van gloeien. Nu blijkt dit geen incident te zijn, maar een structurele gebeurtenis op de golflengtes die dit land rijk is. Het kan toch niet zo zijn dat wij onze jeugd doen blootstaan aan vormen van taalgebruik die oproepen tot haat jegens de medemens, orgies met niet één maar vele meisjes uit de zogenaamde 'hood' en geweldadigheden?
Nee, vrienden, ik denk dat wij op een verkeerde weg zitten en nu wij nog kunnen de reeds ingeslagen wegen moeten sluiten, opdat wij, in onze hoedanigheid van opvoeders, de tere zielen onzer kinderen moeten beschermen tegen deze auditieve manipulaties van de radio en tevens ook van de televisie.
Mijn voorstel is een keuringsdienst in het leven te roepen. Een dienst die gaat waken over de moraal van radio en televisie en erop toeziet, dat de huidige uitwassen van taal en visuele ongeregeldheden worden ingedamd. Deze dienst zal de naam "Keuringsdienst voor Hele en Halve Noten" dragen.
In het begin zal dit zeker op enig verzet van onze vrijpostige jeugd lopen, echter mogen wij ons daardoor niet uit het veld laten slaan! De maat is vol en de grenzen zijn vervaagd. De tijd is gekomen om weer "Neen" te zeggen tegen onze jongeren en hen te behoeden voor een verdere verloedering van onze maatschappij.