abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17853906
aangezien dit toch over een 'soort' relatie gaat post ik het hier, of moet dit in travel ?

het is nu nog een fictieve vraag:
stel je vertrekt deze zomer op vakantie met het vliegtuig naar een verre bestemming voor 3 weken.
na enkele dag neem je contact op met het thuisfront en hoor je dat 1 van je grootouders overleden is.
is het dan de bedoeling dat je je reis afbreekt en het eerste vliegtuig naar huis pakt ?
is het daarom noodzakelijk om altijd een annulatieverzekering te nemen zodat dit geen extra kosten met zich meebrengt ?
ik vermoed dat het wel afhangt hoe goed het contact is met de grootouder in kwestie.
pi_17853947
Lastige situatie, maar terugkomen lijkt me meestal wel gewenst.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:41:33 #3
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_17853950
Als jij afscheid wil nemen van die persoon, zou ik wel naar huis gaan ja.. Er zijn altijd wel dingen te regelen met je REISverzekering
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:55:58 #4
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_17854471
Ik zelf zou niet terugkomen...maar als jij daar behoefte aan hebt...en lees gewoon de voorwaarden van je reisverzekering door.
het gaatjeniksan
pi_17854512
In de afgelopen 3 maanden zijn mijn opa en oma overleden (van 2 verschillende kanten). Toevallig was mijn zus beide keren in Amerika. We hebben van tevoren besproken of ze wel of niet terug zou komen als ze zouden overlijden terwijl zij weg was. Ze had besloten om het niet te doen en heeft daarom vlak voor de vakantie "afscheid" genomen van de opa en oma's, voor het geval dat. (en dat gebeurde dus en was blij dat ze in elk geval gedag had gezegd)

Ik denk dat het verstandig om van te voren met je familieleden te bespreken wat in die situatie wenselijk en mogelijk is en ik zou m'n grootouders gedag zeggen voordat je weggaat, want je weet het nooit.

Maar een annulerings verzekering is nooit weggenomen zowiezo, je kan zelf ook een been breken ofzo.
pi_17859118
ik zou voordat je kiest voor een annuleringsverzekering even in de kleine lettertjes kijken, vaak staat daar namelijk in dat alleen eerste graad familie, danwel je broer of zus een aanvaardde reden is om je reis niet te maken. Grootouders zijn tweede graad.

De vraag wat je moet doen, daar blijven of terug komen en je vacantie afbreken is er 1 die afhangt van je eigen gevoel, wat vind jij als nabestaande belangrijker? Je eigen vacantie, of het ter grave brengen van je opa of oma, of misschien het simpel aanwezig zijn voor je eigen ouders, in hun verdriet? Persoonlijk was er een duidelijk verschil in band bij mij tussen de twee grootouderparen, en wist ik het bij de ene wel, dan kwam ik zeker terug, wat het me ook zou kosten, en of ik het ook terug zou krijgen zou me niets uitmaken. Bij de andere was de kans er best aanwezig dat ik na de vacantie eens een bezoekje zou brengen bij het graf (of ook dat niet eens). Het probleem wat te doen heb ik trouwens gelukkig niet hoeven te maken.
pi_17859258
een ander punt, indien jij een redelijk goede verstandhouding hebt met die grootouders, en de gezondheidstoestand verminderd al wat (ja natuurlijk kun je ook opeens onvoorzien overlijden) kun je dan niet verstandiger een reis boeken in europa, daarbij is de mogelijkheid om terug te keren naar huis veel makkelijker. Je hebt zelfs kans wanneer je in een ver land zit met niet al te goede verbindingen dat je niet eens op tijd terug kan zijn. (het eerste vliegtuig kan best morgen of overmorgen vertrekken, en 2 of 3 tussenstops hebben, waarbij je 10 uur per tussenstop moet wachten)
pi_17859305
Ik heb nog 1 opa, hij is nu bijna 92. Als hij zou overlijden terwijl ik in het buitenland ben zou ik geen moment twijfelen en zeker naar huis gaan. Als de reisverzekering het betaalt is mooi meegenomen maar als ik het zelf moest betalen, ook goed.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 21 maart 2004 @ 00:50:11 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17859531
Het hangt er gewoon helemaal vanaf vind ik.

Toen mijn zusje vorig jaar op huwelijksreis ging vroegen we ons ook of Opa en Oma nog wel zouden leven als ze terug kwam. Ze dacht daar zelf ook over na en twijfelde idd of ze terug zou komen.
'Gelukkig' voor haar dus overleed Opa pas een maand nadat ze terug was en Oma nog een paar maanden later. Toen zat ik in Oslo, en was al aan de terugreis bezig.

Ik heb nu nog 1 Oma en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik terug zou komen. Ik moet een keer per jaar voor 12 dagen voor mijn werk naar het buitenland en als ze in die tijd zou overlijden dan zou ik denk ik niet terug gaan. Hoe moeilijk ik dat ook zou vinden...
Hangt er een beetje vanaf waar ik zou zitten ook wel. Deze zomer is dat dus Buenos Aires en dat is niet te doen. Volgend jaar is het Oslo en dan zou ik misschien nog wel heen en terug gaan. natuurlijk op kosten van de zaak.
  zondag 21 maart 2004 @ 03:57:24 #10
31120 KingKai
of the North
pi_17861138
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 21:40 schreef koenvd het volgende:
is het daarom noodzakelijk om altijd een annulatieverzekering te nemen zodat dit geen extra kosten met zich meebrengt ?
annulerings verzekering is er voor als je (kort) van tevoren de reis afzecht, dan krijg je nog wat geld terug.

Ik heb het een aantal jaren geleden niet gedaan toen mn oma was overleden. ze lag toen al een paar jaar dement te zijn in een verzorgingstehuis en ik had in zekere zin al afscheid van haar genomen. als ze "spontaan" was overleden, dan had ik waarschijnlijk wel mn vakantie ervoor afgebroken.

Aan de andere kant, voor WIllem Alexander geldt waarschijnlijk een vergelijkbaar verhaal en hij breekt er zn wintersport wel voor af.
De lucht is groen... Het gras is blauw... Ik ben niet stoned... Wat lul je nou???
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
pi_17871355
ik heb het er even met m'n ouders over gehad, en die vinden dat ik in zo'n geval niet moet terugkeren. dat was eigenlijk m'n eigen mening ook. je moet je grootouders maar liefhebben tijdens hun leven, achteraf hebben ze er niet zoveel meer aan. bedankt voor de reacties in ieder geval !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')