abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:47:24 #1
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_17849865
Ik heb onlangs voor het eerst mijn geprobeerd mijn vriendinnetje een massage te geven. Een èchte massage, dus niet alleen maar een beetje lafjes in d'r schouders knijpen, maar een full body massage. Hoewel het de eerste keer is dat ik het probeerde ging het best aardig, maar er komt natuurlijk wel meer bij kijken dan alleen maar wat wrijven, kneden en knijpen.

Volgens mij moet het voor allebei heerlijk zijn als je ditecht goed kunt, dus ik zal nog wel ff blijven oefenen - maar ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn die al wat meer gevorderd zijn en hun ervaringen, tips en trucs kunnen delen.

Daarnaast heb ik nog een specifieke vraag: die ene keer had ik alleen een blikje niveacrème onder handbereik, en dat is vanzelfsprekend niet ideaal . Maar wat is dan wèl goed om te gebruiken?
Ik las ergens dat massage-olie slecht is voor de vagina, en daar wil ik toch ook wel eens aanzitten . Bovendien worden je lakens er wel erg smerig van, lijkt me. Wat dan te gebruiken? Bodylotion? Glijmiddel?
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:56:29 #2
37850 DeBoerderij
pom pom traladialaidia!
pi_17850009
Nooit problemen gehad met gewoon massage-olie, gaat prima hoor
Desnoods ga je later douchen en is iedereen weer blij en gelukkig
pi_17850160
Of je legt er een paar handdoeken onder.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:09:45 #4
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17850230
volgens mij is er bij KATRIEN le duc gewoon olie te koop die je kan gebruiken voor massage en ondertussen is ie niet schadelijk als er wat inwendig gebruik bij komt kijken ... Laat je gewoon eens informeren door dit soort deskundigen .. .
Misschien heeft google nog wat te melden.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:32:56 #5
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_17850625
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:56 schreef DeBoerderij het volgende:
Nooit problemen gehad met gewoon massage-olie, gaat prima hoor
Desnoods ga je later douchen en is iedereen weer blij en gelukkig
Na afloop douchen is een beetje onpraktisch in geval ze bij mij komt, dan moet je namelijk zes verdiepingen omhoog, kom je mensen tegen, etc. Bij haar is het ook niet echt handig trouwens.
Bovendien ben ik niet zo'n fan van douchen na afloop...ik doezel liever lekker weg .

Douchen komt de volgende morgen wel.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:34:27 #6
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_17850651
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:09 schreef Pearly het volgende:
volgens mij is er bij KATRIEN le duc gewoon olie te koop die je kan gebruiken voor massage en ondertussen is ie niet schadelijk als er wat inwendig gebruik bij komt kijken ... Laat je gewoon eens informeren door dit soort deskundigen .. .
Klint goed . Weet je toevallig of dit nog onwijze vlekken achterlaat in je beddengoed? (if so, so be it, of er moet een betere oplossing komen).
quote:
Misschien heeft google nog wat te melden.
Genoeg, maar ik hoop op praktijkervaringen van fokkers .
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:38:50 #7
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_17850738
ahuw.. dit gaat stom klinken" wat denk j van zonnebrand olie dinges"??? gebruik ik vaak, kost geen drol, smeert goed, ruikt redelijk enne geen vette zooi
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:40:30 #8
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_17850780
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:38 schreef DakDuuf het volgende:
ahuw.. dit gaat stom klinken" wat denk j van zonnebrand olie dinges"??? gebruik ik vaak, kost geen drol, smeert goed, ruikt redelijk enne geen vette zooi
Hey man, dat is echt een goed idee! Vooral als het zulk nat kutweer is als vandaag...lekker wegdromen .

Maarreh...ook weer dat "inwendig gebruik" probleem. Maar misschien als je gewoon ff je handen afveegt is dat ook geen probleem.
pi_17853382
Massage, heb ik hier niet nog een artikel over????

Even spitten hoor, brb!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17853547
Nee, das niks, maar ik heb nog wel het een en ander in boeken staan....

Maar dat komt dan iets later hoor, waarschijnlijk morgen, want het is veel om uit te typen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17853578
Als ik een body massage geef, dan zorg ik voor een sensuele sfeer, dus ik kleed me mooi en sexy aan... Muziek, kaarslicht.
Muziek is toch wel heel belangrijk, omdat ik me helemaal kan verliezen de combinatie van muziek en een lijf. Olie is wel leuk, maar moet niet te vet zijn en niet penetrant van geur.

Ogen dicht, handen, lijf en tong goed gebruiken. Gewoon op gevoel, en zo sensueel mogelijk...
De ogen gaan vanzelf open...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_17854451
Als je trouwens niet goed weet hoe je moet masseren dan kan ik je het volgende aanraden...

Ipv echt te masseren ga je wrijven/strelen...
Soms kan dat best redelijk stevig, soms verderlicht...

Het voelt ontzettend lekker om te krijgen en het is ook leuk om te geven...
Je kan er massageolie bij gebruiken, maar je kan het ook zonder doen, dan moet je wel wat lichtere aanrakingen gebruiken...
  zaterdag 20 maart 2004 @ 22:13:41 #13
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_17855155
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 21:55 schreef erodome het volgende:
Als je trouwens niet goed weet hoe je moet masseren dan kan ik je het volgende aanraden...

Ipv echt te masseren ga je wrijven/strelen...
Soms kan dat best redelijk stevig, soms verderlicht...

Het voelt ontzettend lekker om te krijgen en het is ook leuk om te geven...
Je kan er massageolie bij gebruiken, maar je kan het ook zonder doen, dan moet je wel wat lichtere aanrakingen gebruiken...
Ja, ik doe het ook gewoon op gevoel, en dat is ook best leuk. Maar Net als met alles is het daarnaast toch ook handig om waty trucjes te kennen, anders wordt het na een kwartiertje saai en is het achteraf gewoon een soort voorspel geweest.

Het lijkt me juist te gek om van de massage an sich al een soort vrijpartij te maken, met kop, midden en staart.

Ik heb het dus bij gebrek aan beter maar met nivea gedaan, en het is toch wel prettig om iets te hebben wat een beetje glijdt. Nivea is alleen te dik, dus dat smeert niet lekker uit. Ik vind die zonnebrandcreme wel een goed idee, die geur brengt allerlei heerlijke associaties naar boven, en dat bevalt me een stuk beter dan zo'n voorgekookte "sensuele massage-olie" met ylang ylang en zo'n Eros-schtige naam en etiket. Creatief gebruik van huis tuin en keukenmiddelen past beter bij mij . Ik denk dat ik me ook niet al teveel zorgen ga maken over evt. risico's bij vaginaal contact, gewoon ff m'n handen afvegen dan, no problem.

Ik ben wel heel benieuwd naar die passage uit dat boek, erodome!
pi_17862061
Het beste is toch een neutraal glijmiddel.. het plakt niet, ruikt niet, en blijft veel langer lekker glad dan andere dingen om mee te masseren..
ik heb fysiotherapie gestudeerd, en ik kan je uit ervaring vertellen dat heel veel fysiotherapeuten het ook gebruiken, het is alleen vaak wel duurder dan massage olie, maar het laat ook bijna geen vlekken achter.
Verder is het natuurlijk ideaal als je na het masseren met elkaar naar bed gaat.
veel plezier..
Like any young kid, I dreamed of world domination.
pi_17862998
Ik vind juist van die olietjes met een lekker geurtje fijn, die prikkelen de zinnen ook nog een beetje...

Jasmijn is erg lekker bv...

Ben bezig met ovetypen trouwens, maar nog even geduld....
Ik heb wat "gewone" massagetips te boek staan en wat tips voor een sensuele/erotische massage.
De boeken beschrijven het beter dan dat ik het zelf kan doen...
pi_17863064
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 21:31 schreef Oblivion het volgende:
Als ik een body massage geef, dan zorg ik voor een sensuele sfeer, dus ik kleed me mooi en sexy aan... Muziek, kaarslicht.
Muziek is toch wel heel belangrijk, omdat ik me helemaal kan verliezen de combinatie van muziek en een lijf. Olie is wel leuk, maar moet niet te vet zijn en niet penetrant van geur.

Ogen dicht, handen, lijf en tong goed gebruiken. Gewoon op gevoel, en zo sensueel mogelijk...
De ogen gaan vanzelf open...
Wat voor muziek zorgt er het meest voor dat je je kan verliezen in de combi van muziek en lijf? en heb je er een voorbeeld van?
pi_17863329
*bookmark*
ben ook benieuwd, w8 nu op het artikeltje van Erodome
pi_17865939
Ik gebruik massage-olie van nivea ruikt lekker, geeft geen vlekken en tis nie duur. En ut is nie z'n voorgekookte "sensuele massage-olie" met ylang ylang en zo'n Eros-schtige naam en etiket. :p Tis gewoon een witte fles met een blauw etiket. Gewoon te koop bij de kruidvat
Woepsie
  zondag 21 maart 2004 @ 16:03:37 #19
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_17867181
Ben ook wel benieuwd naar dat artikel. Op zich heb ik weinig moeite met masseren, maar het kan altijd beter he?

ik heb zelf een flesje staan met ylang ylang olie, bevalt me eigenlijk best, lekker geurtje. En voor het intieme werk staat er een tube 'wet stuff' bij, die is ook heerlijk glad, maar ruikt wat minder lekker.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  zondag 21 maart 2004 @ 16:17:23 #20
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_17867439
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:12 schreef -badeendjuh- het volgende:
Ik gebruik massage-olie van nivea ruikt lekker, geeft geen vlekken en tis nie duur. En ut is nie z'n voorgekookte "sensuele massage-olie" met ylang ylang en zo'n Eros-schtige naam en etiket. :p Tis gewoon een witte fles met een blauw etiket. Gewoon te koop bij de kruidvat
Ja heb ik ook .... maar of die ook inwendig zo lekker is
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_17872922
Goed daar gaan we....

Het eerste stukje vanuit het tantristische oogpunt...

Massagetechnieken.

Probeer bij het masseren vloeiend en constant te bewegen.
Houd gedurende de massage altijd een of beide handen op het lichaam van uw geliefde.
Expirimenteer met verschillende ritmen en oefen op diverse manieren druk uit, probeer een ritme te vinden waarin u de bewegingen vloeiend kunt uitvoeren.

Er zijn diverse basistechnieken, waarvan er hier enkele worden uitgelegd.
Gebruik uw intuitie en verstand om massagetechnieken voor de verschillende lichaamsdelen van uw partner te kiezen.
Let op de reactie van uw partner en pas de techniek, snelheid en druk indien nodig aan.

Bereid u altijd voor op een massage.
Haal ene paar keer diep adem en laat de energie naar uw handen stromen door uw armen en vingers te schudden.
Maak vervolgens kneedbwegingen met uw vingers om de energiecentra in uw handen te openen.
Maak ten slotte door middel van aanraking door uw handen uw bedoeling duidelijk aan uzelf en uw partner, want de intentie is even belangerijk als de vaardigheid.
Spreek ten slotte(in gedachte of hardop) de wens uit dat de geneeskrachtige energie door uw handen zal vloeien om het welzijn van uw partner te bevorderen.

Strijken:

Maak met de handpalm lange, glijdende strijkbewegingen; volg de lijnen van het lichaam van uw partner.
Beweeg uw handen vervolgens spiraalgewijs over het lichaam.
Deze vorm van massage is vooral aangenaam op de romp(inc. schouders) en de billen.
De massageolie word hierdoor gelijkmatig verspreid.

Tapoteren:

Dit is een stimulerende vorm van massage die de huid veerkrachtiger maakt en de bloedcirculatie bevorderd.
Gebruik de zijkant van uw handen of uw knokkels(rug van de hand richting lichaam partner) en maak snelle, kloppende bewegingen op het lichaam van uw partner.

Effleurage:

Strijk met uw vingertoppen lichtjes over de huid van uw partner- hoe lichter de aanraking, hoe sterker het effect.
Deze techniek heeft vooral een energetisch effect.
Het is een verrukkelijke ervaring voor het hele lichaam en een zachte, maar prikkelende manier om de massage te beeindigen.

Petrissage:

Druk stevig, maar niet te hard met uw knokkels om sterk spierspanning te verlichten.
Gebruik deze techniek op de vlezige delen van het lichaam, bijvoorbeeld op de billen.

Masseren.

De basisvolgorde van een massage is als volgt: begin bij de rug, masseer deze eerst als geheel en behandel daarna specifieke plekken, zoals schouderbladen, de onderrug, de billen en de zijkanten.
Oefen nooit directe druk uit op de ruggegraat.
Masseer daarna de achterkant van elk been, eerst omhoog en dan omlaag, en vervolgens de voeten.

Laat uw partner zich daarna omdraaien en masseer de schouders en de hals.
Masseer dan de armen, inclusief polsen, de handen en de vingers.
Masseer vervolgens zachtjes de voorkant van het lichaam; beweeg in circels over de onderbuik, strijk langs de zijkanten naar boven en masseer de voorkanten van de benen.
Masseer nu voorzichtig het hoofd, het gezicht en de oren.
Eindig met lange, slepende bewegingen over het gehele lichaam en met zachtjes strelen.

Armen:

Uw partner ligt op de buik.
Masseer de armen een voor een.
Werk vanaf de schouders omlaag en concentreer u op de vlezigste delen, zoals de biceps.
Eindig met het masseren van de polsen en de handen.

Hoofd:

Masseer stevig over de schedel met uw vingertoppen en ga dan zachtjes via het voorhoofd naar de kin en strijk vanuit het midden van het gezicht naar de zijkanten.

Voetmassage:

Begin een voetmassage door met uw knokkels stevig in de voetzool te drukken.
Maak kleine, ronde bewegingen; bewerk de voetzool vervolgens met de duimen.
Buig de tenen daarna zachtjes heen en weer en masseer het uiteinde van de voet met uw duimen voor u verder gaat naar de pezen.
Ondersteun de voet met de ene hand en ga met de duim van de andere hand stevig door de groeven tussen de pezen, van enkels tot de tenen.
Masseer de enkel echter niet- vermijd altijd het direct op het bot masseren.

Efffleurage:

Beeindig de massage met lange, slepende strijkbewegingen over het gehele lichaam.
Laat ten slotte uw handen even rusten op het lichaam van uw partner, zodat de energien in balans kunnen komen.
pi_17872933
Deel 2, massage technieken...

Klassieke massage.

Een behandeling volgens deze methode begint met inleidende wrijfbewegingen over de rug als eerste contact( de zogenaamde effleurage).
Ze worden met vlakke hand uitgvoerd in de richting van het hart of een van de grote lymfevaten(zoals bv in de oksels of de liezen).
Doel van deze techniek is het in beweging brengen van lichaamssappen, zoals lymfevloeistof en bloed, om zo het lichaam beter te verzorgen.
Tijdens de wrijfbewegingen kan een ervaren masseur al voelen welke delen van het lichaam bijzonder gespannen zijn.

Hierna volgen de kneedgrepen(de zogenaamde petrissage), met behulp waarvan het onderhuidse vetweefsel en de spieren zorgvuldig bewerkt worden.
Deze techniek is te vergelijken met "deegkneden", omdat de vlezige spiergeboeden, zoals bijvoorbeeld schouders, lendenen en zitvlak, goed gekneed, gewrongen en gerold worden.
Dit afwisselend drukken en ontspannen van de spieren stimuleerd de doorbloeding van het behandelde gedeelte.
Zo kunnen de stofwisselingsproducten die zich in de aderen en lymfeklieren hebben opgehoopt beter afgevoerd worden.

De nu volgende wrijfbewegingen bestaan uit cicelvormige bewegingen met de bal van de hand, de vingertoppen of de duimen.
Ze worden plaatselijk toegepast, dat wil zeggen op een bijzonder gespannen spier, bepaald spiergebied.
Deze vorm van massage is in de eerste plaats bedoeld om pijn en knopen in de spieren weg te nemen; bovendien wordt de afvoer van schadelijke stoffen uit de weefsels erdoor bevorderd.
Zo kunnen bv diepe wrijfbewegingen met de duimen links en rechts van de wervelkolom de belaste spieren en banden die met de wervelkolom verbonden zijn, losmaken, en door spanning veroorzaakte klachten wegnemen.

Licht kloppen en slaan bevordert de doorbloeding ook en brengt sterke prikkels op de zenuwuiteinden teweeg.
Dit kan gebeuren door snel met de rug of met de palm van de hand(slaan) of met de vingertoppen(kloppen) te werken.

De afsluitende trillingen(vibratie's) met de handpalmen of met de vingertoppen zijn eigenlijk lichte, golvende bewegingen.
Ze werken stimulerend op het gehele zenuwstelsel en ontspannend op het spierweefsel.

Recepten voor het maken van massage olie.

Bewaar de zelfgemaakte olie in een fles van donker glas op een donkere iets koele plaats.

Opwekkende, verfrissende massageolie,

17 druppels rozenhoutolie
6 druppels sinaasappelolie
2 druppels geraniumolie
Op 50 ml plantaardige olie

Ontspannende, kalmerende massageolie,

13 druppels lavendelolie
2 druppels geraniumolie
10 druppels sandelhoutolie

Massageolie die de afweerkracht van het lichaam verhoogt,

20 druppels lavendelolie
5 druppels bergamotolie

In de agenda voor aankomende week, mits er interresse is....

*Bindweefsel massage
*Bindweefsel massage voor de rug
*Voetreflex massage
*Voetreflex massage voor de rug
*Massage van de nek
*Massage van de schouders
*Massage van de rug
*Acupressuur en Shiatsu
*Acupressuur en Shiatsu voor de rug

Deze stukken zijn vrij uitgebreid, er word totaal uitgelegd hoe de verschillende plaatsen te behandelen.

En ik wil nog wel even kijken of ik wat uitgebreidere methode's voor tantristische massage kan vinden.
  zondag 21 maart 2004 @ 21:28:31 #23
72833 Marcel_1970
Dare to be different
pi_17874616
quote:
[b]
In de agenda voor aankomende week, mits er interresse is....
tuurlijk is daar interresse voor
Ben niet gek ben een vliegtuig
  maandag 22 maart 2004 @ 00:59:21 #24
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_17879518
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:28 schreef Marcel_1970 het volgende:

[..]

tuurlijk is daar interresse voor
Iksluit me hier volomen bij aan!

Mooie stukken, dank je, Erodome! Ze geven me alweer veel ideeën, klinkt ontzettend voor de hand liggend misschien maar ik had tot nu toe eigenlijk vooral met mijn vingertoppen gemasseerd, en een beetje met de palm van mijn hand, maar met je knokkels of de rug van je hamd of vuist kun je ook heel veel doen. Plus: er worden heel veel concrete technieken in uitgelegd...ik ben benieuwd! (vooral die voetmassage klinkt interessant... ).
  maandag 22 maart 2004 @ 13:02:58 #25
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_17885462
Heel mooi Erodome, dank je wel, ik loop ineens weer over van de ideeen, arme vriendin.
Heb er nu alweer zin in.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')