abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45022636
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd of Joy Division ook die kan van de electro was opgegaan, helaas zullen we het nooit weten...
Ik denk het wel, op Still waren ze er ook al mee bezig, denk bv. aan Isolation.

Ian Curtis was een groot fan van Kraftwerk, dus hij zou het waarschijnlijk niet hebben tegengehouden.
pi_49229613
beetje laat misschien, maar: http://www.pitchforkmedia(...)ms-new-orders-demise

had ze graag nog eens live gezien.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 11 mei 2007 @ 00:13:04 #78
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_49252646
Moet wel zeggen dat hun laatste Album (Waiting for the siren's call, 2005) ook niet meer je van het was. Get Ready (2001) was nog wel goed maar daarna dus niks meer. Ik twijfel ook aan de waarde van live optredes van bands die eigenlijk van een andere tijd zijn (dus niet alleen over New Order maar ook over de Rolling Stones bijvoorbeeld die nog steeds optreden). Ik heb de jaren 80 niet heel bewust meegemaakt (geboren in 84) maar je hoort een bepaalde stijl die gewoon niet meer bestaat.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_49474139
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 00:13 schreef Zero2Nine het volgende:
Moet wel zeggen dat hun laatste Album (Waiting for the siren's call, 2005) ook niet meer je van het was. Get Ready (2001) was nog wel goed maar daarna dus niks meer. Ik twijfel ook aan de waarde van live optredes van bands die eigenlijk van een andere tijd zijn (dus niet alleen over New Order maar ook over de Rolling Stones bijvoorbeeld die nog steeds optreden). Ik heb de jaren 80 niet heel bewust meegemaakt (geboren in 84) maar je hoort een bepaalde stijl die gewoon niet meer bestaat.
Ik vind dat er wel een paar aardige tracks op Waiting for Sirens Call staan waaronder 'Hey Now what you doing' en een paar anderen maar voor de rest zijn de tracks matig en qua mastering is het vrij beroerd.

Alles zit gewoon op 1 lijn terwijl ze vroeger nog weleens wat speelden met de lagen zodat je ineens de bass boven alles uithoorde. Dit soort 'foutjes' die er duidelijk met opzet inzaten maken het altijd net af. Ze zijn waarschijnlijk op dit gebied ook commercieler gaan denken want er zullen ongetwijfeld een paar luisteraars zijn die dat hinderlijk vonden. De durf was er niet meer, dat is jammer

Heb van de week Substance 1987 gekocht, goed album. Heel anders weer dan de gewone albums die ze uitgebracht hebben voor die tijd maar mooi op zichzelf.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 17-05-2007 12:18:17 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:01:38 #80
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_49885088
Substance heb ik ook een tijdje geleden aangeschaft, erg goed inderdaad. Vooral de tweede CD vind ik meesterlijk wel veel varianten van Blue Monday die je hoort. The Beach en Everything turns green hebben een zelfde soort melodie als Blue Monday.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_51520615
Everything's gone green heeft meer een link met Joy Division, het zou zo op het album 'Movement' geplaatst kunnen worden. De zanglijn lijkt alleen wel wat kleine overeenkomsten met Blue Monday te hebben.

The Beach is Blue Monday maar dan alleen instrumentaal, was volgens mij een b-kant van de single.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')