quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 00:13 schreef Zero2Nine het volgende:Moet wel zeggen dat hun laatste Album (Waiting for the siren's call, 2005) ook niet meer je van het was. Get Ready (2001) was nog wel goed maar daarna dus niks meer. Ik twijfel ook aan de waarde van live optredes van bands die eigenlijk van een andere tijd zijn (dus niet alleen over New Order maar ook over de Rolling Stones bijvoorbeeld die nog steeds optreden). Ik heb de jaren 80 niet heel bewust meegemaakt (geboren in 84) maar je hoort een bepaalde stijl die gewoon niet meer bestaat.
Ik vind dat er wel een paar aardige tracks op Waiting for Sirens Call staan waaronder 'Hey Now what you doing' en een paar anderen maar voor de rest zijn de tracks matig en qua mastering is het vrij beroerd.
Alles zit gewoon op 1 lijn terwijl ze vroeger nog weleens wat speelden met de lagen zodat je ineens de bass boven alles uithoorde. Dit soort 'foutjes' die er duidelijk met opzet inzaten maken het altijd net af. Ze zijn waarschijnlijk op dit gebied ook commercieler gaan denken want er zullen ongetwijfeld een paar luisteraars zijn die dat hinderlijk vonden. De durf was er niet meer, dat is jammer
Heb van de week Substance 1987 gekocht, goed album. Heel anders weer dan de gewone albums die ze uitgebracht hebben voor die tijd maar mooi op zichzelf.
[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 17-05-2007 12:18:17 ]