abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31219136
Die verzamel-cd's zijn wel aardig voor iemand die New Order nog maar net heeft leren kennen, maar zelf zou ik ze niet kopen. World in motion heb ik al op cd-single (met Keith Allen, die ook een kleine rol had in 24 hour party people, die film over Joy Division en New Order waar ik het topic niet meer van kan vinden vanwege de ietwat brakke search).
I intend to live forever, or die trying.
pi_34807710
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:44 schreef dwerg het volgende:
24 hour party people, die film over Joy Division en New Order waar ik het topic niet meer van kan vinden vanwege de ietwat brakke search).
Dit topic bedoel ik: 24 Hour Party People

Alhoewel TV-Tip. 24 hour party people. Vrijdag Ned-3. ook een goed topic is/was.
pi_34858426
Deze band mag ook wel ns langskomen op een of ander concert
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:13:45 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_37572160
Een tijdje terug nog Technique gekocht. New Order is eigenlijk van net voor mijn tijd (toen luisterde ik kinderliedjes) maar ik vind het geweldig.

---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_37574350
Technique is idd een mooi album, heb laatst NO gekocht.. een van de laatste albums (witte voorkant met dikke oranje letters) maar die viel me toch wat tegen. Beetje een erg 'vlak' album, imho niet bijzonder.. had 'm achteraf gezien beter kunnen laten liggen.
pi_37575082
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:37 schreef kamagurka het volgende:
Deze band mag ook wel ns langskomen op een of ander concert
Ik heb ze vorig jaar in Hyde Park gezien, en dat stond als een huis
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_37581597
Get Ready is 1 van mijn favoriete cd's. Goede mix tussen rock en een beetje electronic (of hoe men het ook noemt ). Vooral Someone Like You is daar een goed voorbeeld van .

Van het 'oude' NO heb ik alleen een goede verzamelaar en dat is denk ik genoeg voor mij. Paar erg goede nummers maar soms net iets te 80-ties, if you know what i mean .
pi_39287720
Ik zat net naar 586 van New Order te luisteren. Het nummer stamt uit 1983 en lijkt een blauwdruk te zijn voor het bekende 'Blue Monday'. Zowel de compositie als de gebruikte synths lijken er als 2 druppels water op. Alleen is 586 iets experimenteler qua opbouw en einde.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:01:37 #59
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_39634292
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:12 schreef Beathoven het volgende:
Ik zat net naar 586 van New Order te luisteren. Het nummer stamt uit 1983 en lijkt een blauwdruk te zijn voor het bekende 'Blue Monday'. Zowel de compositie als de gebruikte synths lijken er als 2 druppels water op. Alleen is 586 iets experimenteler qua opbouw en einde.
klopt ja. de eerste 2 minuten nog niet echt maar daarna lijkt het wel op blue monday. Volgens mij zijn er ook releases van dat album (Power, Corruption and Lies) waar blue monday ook op staat.
---
pi_42271561
Dat album heb ik nu in bestelling staan samen met nog een album uit de beginperiode. Ik ben benieuwd wat nu eigenlijk het verschil is tussen de eerste Blue Monday en de '88 versie.
  zondag 1 oktober 2006 @ 10:00:19 #61
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_42275551
New Order is inderdaad een super vette band en is de enigste groep die electronisch muziek écht goed tot haar recht laat komen imho.
Helaas ben ik die cd met die rozen op de voorkaant kwijt geraakt nog maar eens goed zoeken
Die nieuwe film over Joy Division, ehm, Closer?, zal daar misschien ook iets over New Order in komen?
pi_43330572
Hmz. Ik heb net de cover gehoord die Moby vorig jaar maakte van Temptation, maar die is behoorlijk kut. Zeg maar.
pi_43382838
Wat een rare CD dat Movement. Joy Division met een andere naam maar dezelfde muziek. Staan trouwens best een paar goede nummers op. Er is werkelijk nog niks terug te horen van het latere New Order en de stem van Ian Curtis wordt wel geimmiteerd maar is veel te zacht ingemixt waardoor de muziek toch de boventoon voert ipv op eerdere Joy Division albums.
  zondag 3 december 2006 @ 23:25:38 #64
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_44119223
quote:
Op donderdag 9 november 2006 01:06 schreef Beathoven het volgende:
Wat een rare CD dat Movement. Joy Division met een andere naam maar dezelfde muziek. Staan trouwens best een paar goede nummers op. Er is werkelijk nog niks terug te horen van het latere New Order en de stem van Ian Curtis wordt wel geimmiteerd maar is veel te zacht ingemixt waardoor de muziek toch de boventoon voert ipv op eerdere Joy Division albums.
Ook movement ff in de CD speler gegooid, tja het is precies zoals je zegt. Maar zeker een lekker CDtje om zo even op de achtergrond aan te zetten

Heb laatst trouwens "Get Ready" gekocht (met Crystal en Someone like you) ik moet zeggen dat ie me niet tegenvalt. Had verwacht dat het wat zou lijken op "Waiting for the Siren's call" (dat is zegmaar mijn eerste New Order album, doe ze een beetje in reverse order ) maar gelukkig valt dat wel mee, al neigt het er al wel naar af en toe.
Someone Like you is echt geweldig. Ik kende alleen de ( overigens hele aardige) Funk D'void remix, maar het origineel is nog veel beter.
---
  maandag 4 december 2006 @ 04:25:41 #65
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_44123021
New Order
Ian Curtis
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_44201120
Movement is voor mij een meesterwerk, juist omdat het gewoon Joy Division is!
Maar niet erg representatief voor de band New Order inderdaad.

Ik heb vorig jaar een DVD gezien met een live-optreden ten tijde van Movement en je ziet het ongemak/schuchterheid waarmee de band op het podium staat.
pi_44980733
Ben movement nu ook weer aan het luisteren.. maar het is niet onverdeeld prachtig. Bij momenten sterk, andere momenten stroeve statische muziek ala Joy Division in de begintijd. Maar ik geef hem zeker nog een paar keer
pi_44985490
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 18:50 schreef kamagurka het volgende:
Ben movement nu ook weer aan het luisteren.. maar het is niet onverdeeld prachtig. Bij momenten sterk, andere momenten stroeve statische muziek ala Joy Division in de begintijd. Maar ik geef hem zeker nog een paar keer
Chosen Time is mijn favoriet van Movement, niet alle nummers zijn inderdaad even geslaagd.
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:01:39 #69
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44985660
quote:
Op maandag 4 december 2006 04:25 schreef OFfSprngr het volgende:
New Order
Ian Curtis
Ian Curtis had niks uit te staan met New Order hoor?
pi_45013939
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Chosen Time is mijn favoriet van Movement, niet alle nummers zijn inderdaad even geslaagd.
Dat sprong er voor mij ook al uit samen met Doubts even Here, een nummer als Icb vind ik nu nog ronduit irritant eigenlijk.. beetje hetzelfde probleem als ik ook met grote voorganger Joy Division heb, ken prachtige nummers van ze maar ook veel houterig en weinig aansprekend spul. Misschien moet je erbij geweest zijn
pi_45016079
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:
Met een beetje fantasie zou je Ian Curtis zelfs de oprichter van New Order kunnen noemen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_45016113
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:

[..]

waarschijnlijk zou er zonder Ian Curtis geen New Order geweest zijn....
pi_45016164
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:06 schreef bartrid het volgende:
waarschijnlijk zou er zonder Ian Curtis geen New Order geweest zijn....
Met Ian Curtis ook niet
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_45016348
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:07 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Met Ian Curtis ook niet
Daar heb je dan ook weer gelijk in
pi_45020119
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:47 schreef Kolkus het volgende:
Movement is voor mij een meesterwerk, juist omdat het gewoon Joy Division is!
Maar niet erg representatief voor de band New Order inderdaad.

Ik heb vorig jaar een DVD gezien met een live-optreden ten tijde van Movement en je ziet het ongemak/schuchterheid waarmee de band op het podium staat.
Movement is ook mijn fav New Order album, (met PC&L en Low Live)
Ik heb de DVD en ik vind 'm wel leuk, je moet niet vergeten dat het een optreden in de US was.
Die Yanken wist niet wat hun overkwam.
New Order speelde toen erg statisch en kort, Peter speelde 30 min. met zijn rug naar het publiek en Bernard kon/kan niet zingen en gitaar tegelijk spelen

Ben eigenlijk wel benieuwd of Joy Division ook die kan van de electro was opgegaan, helaas zullen we het nooit weten...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')