abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:22:09 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17848185
Ik kreeg onlangs een brief van Twente milieu over de zgn "milieupas" die op 1 april zou ingaan. Ik las het verhaal en het klonk zo absurd dat ik meteen dacht aan een 1 aprilgrap, je kon voor 1 april een "speciaal ingesteld telefoonnummer" bellen stond er ook nog op de folder van Twente milieu...

affijn, wat schertst mijn verbazing, vandaag zat er in de bus een brief van de gemeente Enschede met daarin een echte mileupas!! als het een 1 april grap is , wordt het wel een erg duur geintje , of zijn er slechts een beperkt aantal inwoners aangeschreven om de grap in de hand te houden?? of is het dan toch GEEN grap, wie weet hier meer van?? Als het overigens geen grap is vind ik het bij zo'n rare maatregel nogal dom 1 april als datum te stellen, ik denk dat veel mensen er vanuit gaan dat het een grap is.

[ Bericht 6% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 20-03-2004 17:33:14 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:24:46 #2
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_17848254
ik woon ook in Enschede, maar milieupas?
Wat is dat? Ik heb er nog nooit van gehoord. Moet ik ervan gehoord hebben?
Ik woon wel opmezelf namelijk
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:28:08 #3
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_17848345
wij hebben de brief hier ( = campus UT) ook gehad... heb 'm ergens neergeslingerd, hebben toch niet zoveel weg te brengen
pi_17848466
Is dat geen pas om grof vuil weg te brengen. In Roosendaal hebben ze ook zoiets. Je kan dan één keer per maand geloof ik je spullen weg brengen. Voor bedrijven zijn er kosten aan verbonden.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:38:13 #5
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_17848579
Binnenkort veranderen de regels voor het aanleveren van afval op de afvalbrengpunten in Enschede.
Vanaf 1april 2004 heeft u hiervoor de Milieupas nodig.
Deze Milieupas is uw toegangsbewijs. Tevens staat er op de
Milieupas een tegoed waarmee u gratis 300 kilo afval per jaar op
het afvalbrengpunt kunt achterlaten. Heeft u meer dan 300 kilo afval per jaar, dan moet u in de meeste gevallen betalen. Dit is afhankelijk van het soort afval
dat u brengt.

Waarom een Milieupas? De gemeente heeft besloten de Milieupas in te voeren om er voor te zorgen dat alleen inwoners van Enschede gebruik kunnen
maken van de afvalbrengpunten. Het blijkt dat er toch veel bedrijven en mensen van buiten Enschede hun afval hier achterlaten. Dit is niet toegestaan
en kost veel geld. Geld dat uiteindelijk door de inwoners van Enschede betaald moet worden. Door de invoering van de Milieupas kunnen alleen
inwoners van Enschede nog gebruik maken van de afvalbrengpunten.

Hoe krijg ik de Milieupas? Vanaf half maart wordt de Milieupas verspreid per post. U krijgt dan nadere uitleg over de Milieupas. Bijvoorbeeld over waar de Milieupas voor is bedoeld, wat te doen als u de pas verliest, enzovoort. In Enschede krijgen alleen huishoudens die afvalstoffenheffing betalen een Milieupas.
Bedrijven krijgen geen Milieupas. Verandering afvaltarieven op de afvalbrengpunten? Met de invoering van de Milieupas verandert ook de hoeveelheid gratis aan te leveren afval en de tarieven voor het brengen van afval.
Vanaf 1 april kunt u jaarlijks 300 kilo afval gratis op het afvalbrengpunt achterlaten.
Heeft u meer afval, dan kan het zijn dat u moet betalen. Bepaalde afvalsoorten kunt u gratis achterlaten, zoals papier, glas, textiel en asbest.
Voor andere afvalsoorten betaalt u een vast tarief per kilo.
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_17849869
Wij hebben hem vandaag ook gehad, ik dacht idd ook al dt de hele invoering van dit systeem met pasjes etc wel eens duurder kan zijn dan de inkomsten die ze krijgen doordat mensen moeten gaan betalen. Ben ook bang dat dit betekent dat er veel meer afval in de sloten in het buitengebied terecht komt.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:06:42 #7
5097 Mass
Back in town
pi_17850170
Een milieupas voor de milieustraat is wel vrij normaal zeg maar
ik denk dat ze die in de meeste steden/dorpen inmiddels wel hebben
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 23:21:06 #8
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_17857124
Wel een flyertje gezien, geen pas alleen vandaag Ben benieuwd....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')