Dark Matter, antiparticles, it's all therequote:Op zondag 28 maart 2004 17:00 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]We hebben het over heel veel leuke dingetjes gehad he hansje
ik moet toch is wat gaan lezen over zwarte materie / antimaterie einzo
Vroeg hans wat, jah, dat heb te maken met 'Pure energie' = massa(zei ik de hele tijd)
![]()
Verhaaltje was saai, maar hans en ik hebbel het over andere 'leukere' dingen gehad![]()
whahahaquote:Op zondag 28 maart 2004 16:27 schreef -Mzraki- het volgende:
Mijn Lavalamp, wat doe je?!?!?!
Check die voor - na
'What did I say?"quote:Op zondag 28 maart 2004 17:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dark Matter, antiparticles, it's all there
A Brief History of Time
De ziel is niet iets grijpbaars of iets fysieks. Je moet niet alles zo 'vast' willen hebben, met atomaire deeltjes en stroomstootjes en dergelijke. Er is niet voor alles een verklaring te vinden, althans nog niet. Als je wel in dat rooster blijft denken mis je heel veel dingen.quote:Op zondag 28 maart 2004 18:07 schreef errrrr het volgende:
btw nog een ziel vraagje:
hoe stellen jullie je een ziel dan voor?
energie (in wat voor vorm dan?)
(on)aantoonbare deeltjes (met of zonder massa)
iets 'van boven', dus wat niet aan te tonen is
btw, ik dus net als Niels, als stroomstootjes
Er zijn stroomstootjes in je hersenen, zenuwactiviteit. Die stroompjes zijn er doordat ze geprikkeld worden door de zintuigen, die op hun beurt weer blabla gestimuleerd worden. Goed, waar het mij om gaat is het feit dat die prikkelingen van de zintuigen bij ieder mens blijkbaar weer anders worden geinterpreteerd, want als dit niet zo zou zijn, zouden we allemaal hetzelfde op situaties reageren. Het lijkt me vrij duidelijk dat dit niet zo is.quote:Op zondag 28 maart 2004 18:07 schreef errrrr het volgende:
btw nog een ziel vraagje:
hoe stellen jullie je een ziel dan voor?
energie (in wat voor vorm dan?)
(on)aantoonbare deeltjes (met of zonder massa)
iets 'van boven', dus wat niet aan te tonen is
btw, ik dus net als Niels, als stroomstootjes
Ik ben opweg naar een nieuw persoonlijk recordquote:nerdonielso@nerdonielso:~$ uptime
19:46:09 up 6 days, 20:04, 1 user, load average: 0.20, 0.40, 0.29
Nou, gefeliciteerd hoorquote:Op zondag 28 maart 2004 19:51 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]
Ik ben opweg naar een nieuw persoonlijk record
even voor de leken, mijn pc heeft nu 6 dagen en 20 uur non-stop aangestaan. zonder opnieuw opstarten of iets dergelijks. op dit moment is er 1 gebruiker aangemeld op mijn systeem, was een tijdje geleden nog 3 ofzo... en dat load average is gewoon hoeveel er van m'n processor wordt gevraagd enzo, gaat van 0 tot 1
ahum, je computer niet laten crashen met slecht ram en een Niels erbij, heb je dat ooit geprobeerd?quote:Op zondag 28 maart 2004 19:59 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nou, gefeliciteerd hoor
Je computer aan laten staan is ook wel héél moeilijk
*agreesquote:Op zondag 28 maart 2004 21:39 schreef -Mzraki- het volgende:
Nog even wiskunde maken, dan lezen en dan slapen
Even wat slaap inhalen
quote:Op zondag 28 maart 2004 21:57 schreef errrrr het volgende:
[..]
*agrees
tot morgen allemaal
en leuk al jullie meningen over een ziel te horen ...
btw ruben, jij interpreteerd het anders intepreteren van dezelfde prikkelingen van zintuigen door anderen als 'de ziel' ... dit is in principe een goed standpunt, maar volgens mij is ook dit gewoon door de manier van denken die jij in je DNA en in je opvoeding hebt meegekregen. Die bepalen hoe je hersenen groeien, waar verbindingen komen en waar niet. Op die manier leer je verbanden leggen en daardoor interpreteer je dingen anders...
Het lijkt mij onmogelijk dat er 'een hoger iets' is, namelijk God of 'De Ziel'... waarom weet ik niet maar het lijkt me gewoon niet bestaan.
Ik heb die mogelijkheid opengehouden, maar het leek me onwaarschijnlijk dat het helemaal op 'hardware' aankomt. Dus de verbindingen in je hersenen. Natuurlijk word je karakter beinvloed door je opvoeding, maar komt dat door nieuwe verbanden die gelegd worden? Ik zou het echt niet wetenquote:(..) Nu, wat veroorzaakt die verandering in interpretatie? Is het een aangeboren 'random' functie in onze hersenen (..)
Ehm, ik zeg dat je eens wat minder rationeel moet gaan denken en dat niet alles zo 'fysiek' is. Er zijn gewoon nog heel veel dingen niet te bewijzen of te verklaren, maar dat betekent niet dat het niet bestaat. Dat ligt eerder aan onze onkunde.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:57 schreef errrrr het volgende:
[..]
En Kees over het 'als je daaraan vast blijft houden leer je nooit wat'... Het geocentrisch wereldbeeld is mensen 1000en jaren aangepraat door de kerk, en blijkt niet waar te zijn. 'Het Adam en Eva' verhaal wordt gelovigen aangepraat, maar is, gezien de resultaten van de wetenschap, erg onlogisch. Het is dus eerder omgekeerd dat 'als je daaraan vast blijft houden leer je nooit wat'(en ja ik kan nog wel wat voorbeelden opnoemen
)
Inderdaad. Een uurtje uitval is leuk hoor, maar ze kunnen het ook te bont maken.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:15 schreef -Mzraki- het volgende:
Efficiënt tijdsgebruik hoor, Fok!ken op school terwijl je nét zogoed in bed had kunnen blijven liggen, voor dus nog 2 uur (!) langer dan normaal
ik had dan een 9.2quote:Op maandag 29 maart 2004 11:15 schreef -Mzraki- het volgende:
Nouja, net wiskunde af, de rest hád ik allemaal al af enzo
Straks dan maar wat verder in A Brief History of Time gaan lezen, dan heb ik tenminste nog íets gedaan.
Btw, een 10 voor Natuurkunde werkje, oftewel; Foutloos, perfect, flawless
Aye, daar ben ik trots op
Hoezo dat?quote:Op maandag 29 maart 2004 14:58 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ben morgen de eerste drie uur vrij,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |