abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17999890
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 23:42 schreef errrrr het volgende:

[..]

ok, leg uit, bewijs het, laat zien, blablabla

en jah esme, ik heb dus ff geen zin dat allemaal op te gaan zoeken, dat is het me ook niet waard ... ik geloof er toch niet in
Altijd maar bewijs willen zien, is trouwens in tegenstelling tot wat je nu zegt, dat je geen zin hebt om t op te zoeken omdat je er toch niet in gelooft.
Mss als je zoiets zou lezen dat je dan denkt van, hmm, ja, dat zou best mogelijk kunnen zijn.
Je moet eerst even lezen of weten wat reincarnatie nou precies inhoud, of iig de "theorien" erover, voordat je gelijk zegt dat je er niet in gelooft.

Verder vind ik t best dat je er niets over wil opzoeken hoor (jij was degene die er in eerste instantie over door bleef gaan) maar dan moet je ook niet verder proberen een discussie te voeren erover.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 12:12:12 #252
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_17999947
ok ok, sorry
ik denk alleen niet dat het mogelijk is ... maar idd, heb het te druk om echt te gaan zoeken dus geen zin , dus laat maar zitten

en Ruben, gisteravond was het helder hoor
ik ga vanavond hopelijk wel, heb zin
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_18000234
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:12 schreef errrrr het volgende:

en Ruben, gisteravond was het helder hoor
ik ga vanavond hopelijk wel, heb zin
Nietus

Nog veel plezier vanavond, ik heb dus helemaal geen tijd, ben vanaf half 2 druk bezig :')

BTW kees, jij bent er om 13:30 wel he? Aangezien je gisteren hebt kunnen tennissen ben je nu ook verplicht om je ding hier te doen
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_18000301
oh oh hansje toch.... Maar goed, van mij mag iedereen geloven in reincarnatie, maar ze moeten niet verwachten dat ik ook vrolijk mee doe. Pas wanneer ze - voor mijn gevoel - goed bewijs hebben dat het zo zou moeten zijn mogen ze me vragen me aan te sluiten.
quote:
Pizza_Shooter
Als je echter logisch gaat redeneren moet er haast wel een ziel zijn. Emoties, gedachtes, etc. zijn geen elektrische stroompjes die door je lichaam heen en weer schieten. Je hebt een lichaam en dat reageert op je ziel. Het lichaam voert dingen uit die jij bedacht hebt. Dat zijn twee losstaande dingen. Als je sterft verdwijnt het lichaam, maar de ziel blijft achter.
Als je echter logisch gaat redeneren hoeft er geen ziel te zijn. Emoties, gedachtes etc. zijn wel elektrische stootjes die uit je hersenen komen en door je hele lichaam schieten. Het zit zo: je ziet/hoort/proeft/voelt/ruikt iets, een signaal word naar je hersenen gestuurd, je hersenen verwerken deze informatie en vergelijken deze met voorgaande ervaringen en vastgelegde algoritmes. Daarna sturen je hersenen signalen terug naar allerlei spieren, organen etc.. Zo reageer je dus op je omgeving. Naar mijn weten heeft 'een ziel' daar helemaal niets mee te maken. Als je sterft word je weer teruggegeven aan de aarde en begint de cyclus weer opniew.

Nogmaals: Reincarnatie is pas logisch als het is bewezen dat er een ziel is! Dit kan nog eens versterkt worden door goed bewijs (en dan bedoel ik niet een boekje ofzo) dat er een hemel en hel is - of iets dergelijks.

== einde discussie ==
pi_18000325
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:32 schreef -Mzraki- het volgende:
Nietus
In Oudeschild wel hoor! Ik heb echt de hele hemel kunnen zien
quote:
Nog veel plezier vanavond, ik heb dus helemaal geen tijd, ben vanaf half 2 druk bezig
Jij ook veel plezier
quote:
BTW kees, jij bent er om 13:30 wel he? Aangezien je gisteren hebt kunnen tennissen ben je nu ook verplicht om je ding hier te doen
* NerdoNielso is het daar mee eens

Ik ga trouwens ook naar dat sterrenkijk gebeuren
pi_18000364
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:38 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

In Oudeschild wel hoor! Ik heb echt de hele hemel kunnen zien
[..]

Jij ook veel plezier
[..]

* -Mzraki- is het daar mee eens

Ik ga trouwens ook naar dat sterrenkijk gebeuren
Nou, veel plezier dan maar he kerels

Ik mag er morgen btw om 9, ja 9 (!) uur weer uit aangezien mijn broertje zonodig gevormd moet worden Pfff

De 9 uur is btw al wel mét tijdsverschil gerekend, maar dan nog
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_18000477
Vanavond ga ik tussen 3 en 2 niet lekker slapen
helemaal niet eigenlijk

[ Bericht 3% gewijzigd door NerdoNielso op 27-03-2004 13:32:53 ]
pi_18003955
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:36 schreef NerdoNielso het volgende:
oh oh hansje toch.... Maar goed, van mij mag iedereen geloven in reincarnatie, maar ze moeten niet verwachten dat ik ook vrolijk mee doe. Pas wanneer ze - voor mijn gevoel - goed bewijs hebben dat het zo zou moeten zijn mogen ze me vragen me aan te sluiten.
[..]

Als je echter logisch gaat redeneren hoeft er geen ziel te zijn. Emoties, gedachtes etc. zijn wel elektrische stootjes die uit je hersenen komen en door je hele lichaam schieten. Het zit zo: je ziet/hoort/proeft/voelt/ruikt iets, een signaal word naar je hersenen gestuurd, je hersenen verwerken deze informatie en vergelijken deze met voorgaande ervaringen en vastgelegde algoritmes. Daarna sturen je hersenen signalen terug naar allerlei spieren, organen etc.. Zo reageer je dus op je omgeving. Naar mijn weten heeft 'een ziel' daar helemaal niets mee te maken. Als je sterft word je weer teruggegeven aan de aarde en begint de cyclus weer opniew.

Nogmaals: Reincarnatie is pas logisch als het is bewezen dat er een ziel is! Dit kan nog eens versterkt worden door goed bewijs (en dan bedoel ik niet een boekje ofzo) dat er een hemel en hel is - of iets dergelijks.

== einde discussie ==
Alsof we een stelletje schapen zijn die zomaar ja knikken en verder niet over nadenken. Ja, jij bent zo;n intellectueel, jij hebt harde bewijzen nodig, oh oh, want nee hoor, jij bent niet een gewone burger die zomaar alles domweg gelooft! Sorry, mss heb je het niet zo bedoeld, maar zo vat ik t wel op.

Dit is trouwens mss een vage vraag en antwoord op jouw bericht: Maar wat is verliefdheid? Ook stroomstootjes, van wat? Hoe kun je die emoties voelen?? Waar komen die vandaan?

[ Bericht 11% gewijzigd door GetYourFreakOn op 27-03-2004 16:49:24 ]
pi_18003982
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:49 schreef NerdoNielso het volgende:
Vanavond ga ik tussen 3 en 2 niet lekker slapen
helemaal niet eigenlijk
Omdat?
pi_18004686
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:32 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Natuurlijk, 2 erg goede wedstrijden. Eerste met dames 4, 3 - 1 gewonnen. Tweede met de B-jeugd tegen de Boemel. Zij staan eerste en spelen aardig goed, toch met 4 - 0 (!) gewonnen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_18004788
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:36 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]

Wat jij hierboven beschrijft klopt en dat is ook bewezen. Maar je vergeet een paar belangrijke dingen. Wij zijn namelijk in staat te denken, hebben een karakter en emoties. Als je bijv. gefrustreerd bent besluit je je af te reageren en worden er signaaltjes gestuurd om bijv. te gaan gamen. Ik ben het met je eens dat als wij besluiten iets te gaan doen, er door bepaalde 'elektrische stroompjes' opdrachten worden verstuurd en lichaamsdelen tot handel worden aangezet. Het systeem dat daar achter zit is de ziel. .
quote:

== einde discussie ==
Geen einde discussie dus.
- Beverly Sills
pi_18004805
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 16:41 schreef GetYourFreakOn het volgende:

[..]

Dit is trouwens mss een vage vraag en antwoord op jouw bericht: Maar wat is verliefdheid? Ook stroomstootjes, van wat? Hoe kun je die emoties voelen?? Waar komen die vandaan?
My point exactly. .
- Beverly Sills
pi_18005190
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

My point exactly. .
pi_18007101
Net The Gladiator gezien, goede film.
- Beverly Sills
pi_18014096
quote:
Ik
Als je echter logisch gaat redeneren hoeft er geen ziel te zijn. Emoties, gedachtes etc. zijn wel elektrische stootjes die uit je hersenen komen en door je hele lichaam schieten.
quote:
Pizza_Shooter
Wat jij hierboven beschrijft klopt en dat is ook bewezen.
Hmm, hier ben je het met me eens
quote:
Pizza_Shooter
My point exactly
En hier niet... hoe kan dat

---------------
Even een vraagje aan Esme, ben jij met een religie / geloofsovertuiging opgevoed? ben je nu gelovig? Naar mijn mening veranderd religie je manier van denken namelijk. (en nee ik zeg niet dat dit beter/slechter is)

---------------
Ruben: gisteren kon je wel kijken door de telescoop enzo van Ecomare, Hans en ik waren nu even heen gegaan, was nix. Zou eerst nog uitgaan, maar heb nu toch geen zin, dus ik ga zo lekker slapen/uitslapen enzo.
pi_18014121
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 22:08 schreef GetYourFreakOn het volgende:
IDOLS!!!

fout...
"Ze hebben net de enige reden waarom ik kijk weggestemd"
pi_18015236
quote:
Op zondag 28 maart 2004 00:02 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

[..]

[..]

Lees t stukje nog een keer?
quote:
Even een vraagje aan Esme, ben jij met een religie / geloofsovertuiging opgevoed? ben je nu gelovig? Naar mijn mening veranderd religie je manier van denken namelijk. (en nee ik zeg niet dat dit beter/slechter is)
Ik ben katholiek opgevoed ja, ik heb op katholieke scholen gezeten, heb toen ik klein was een kinderbijbel gelezen, en ben dus ook vaak naar de kerk geweest, maar ik moet eerlijk zeggen dat tegen mijn wil was, waardoor mijn moeder het al een aantal jaren heeft opgegeven om ons mee te nemen naar kerk. Op kerst gaan we, maar meer omdat dat een traditie is geworden, zodat we wat te doen hebben op kerst. We hebben het niet of nauwelijks over religie bij ons thuis, en als er een onderwerp is halen we nooit de bijbel of wat dan ook erbij. We hebben mensen af en toe een beetje bespot die heilig overtuigd zijn en wel gelijk de bijbel erbij halen, er waren daar heel veel van op sint maarten. Nu weet ik geeneens zeker of er wel een god is. Ik weet wel, daar ben ik heel erg van overtuigd, dat er iets moet zijn. Het heelal kan niet zomaar ontstaan zijn uit niets. Daarbij denk ik ook trouwens dat god zelf ook eigenlijk niet uit helemaal niets heeft kunnen ontstaan, als ie uberhaupt wel bestaat. Ik geloof in de evolutie verhaal en niet in de Adam en Eva verhaal. Ook is reincarnatie niet iets wat bij mijn "originele" geloof behoort, dat is meer iets voor boeddhisme etc.
Ik weet niet of dit mijn "zicht" of mijn mening heeft beinvloed, maar ik weet ook eigenlijk niet wat het eraan toe doet.
pi_18015243
Geen zin om uit te gaan, net film gekeken, ben moe. Welterusten, xx

btw. Idols is saai, heb 2 optredens gezien.
pi_18017631
quote:
Op zondag 28 maart 2004 00:02 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Oh, ik had dat gedachtes en emoties denk ik over het hoofd gezien. . Daar ben ik het dus niet mee eens.
- Beverly Sills
pi_18018603
Pff, om half 5 nieuwe tijd gaan slapen, en dan om 9 uur weer op moeten staan

Heb als een soort zombie in de kerk gezeten, maar dat mijn broertje R.E.M. - everybody hurts op zijn elektrische gitaar speelde was wel cool
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_18018930
quote:
Op zondag 28 maart 2004 12:22 schreef -Mzraki- het volgende:
Pff, om half 5 nieuwe tijd gaan slapen, en dan om 9 uur weer op moeten staan

Heb als een soort zombie in de kerk gezeten, maar dat mijn broertje R.E.M. - everybody hurts op zijn elektrische gitaar speelde was wel cool
hahaha, stoer!
  zondag 28 maart 2004 @ 13:27:44 #273
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_18019654
Nou volgende week krijgen we dus het stichtingskrantje van de 'sterrenwacht ecomare'
das wel cool, zijn sterrenkijkavonden op donderdagavond, af en toe, daar staat dat in... ga ik wel 's heen

gisteren was het bewolkt, dus niet echt boeiende presentatie's aangehoord ... was opzich wel gezellig met Niels
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_18022823
Mijn Lavalamp, wat doe je?!?!?!

Check die voor - na
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_18023549
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:27 schreef errrrr het volgende:
Nou volgende week krijgen we dus het stichtingskrantje van de 'sterrenwacht ecomare'
das wel cool, zijn sterrenkijkavonden op donderdagavond, af en toe, daar staat dat in... ga ik wel 's heen

gisteren was het bewolkt, dus niet echt boeiende presentatie's aangehoord ... was opzich wel gezellig met Niels
We hebben het over heel veel leuke dingetjes gehad he hansje ik moet toch is wat gaan lezen over zwarte materie / antimaterie einzo
Vroeg hans wat, jah, dat heb te maken met 'Pure energie' = massa (zei ik de hele tijd)

Verhaaltje was saai, maar hans en ik hebbel het over andere 'leukere' dingen gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')