![]()
![]()
Omdat het verslag niet erg duidelijk is gelukt typ ik het speciaal voor jullie wel over!
HORROPOPS / JANEZ DETD. / OFFSPRINGHeineken Music Hall, Amsterdam (19 maart)
Liefhebbers van het slasher-filmgenre associëren
HORRORPOPS waarschijnlijk eerder met de moordzuchtige Bride Of Chuckie dan met leading lady Patricia, een geperverteerde Betty Page met staande bad en humoristische inslag. Haar Deense punk/rockabilly-zestal start met het Stray Cats-achtige 'Julia' en slapt zich voort langs Kopenhaagse clubit Gouls en de catchy single Misstake. Niet alleen Patricia's frêle poppengezicht van de cd-cover Hell Yeah! is stukken vleziger, maar ook haar stem met posh Brits accent, waardoor de associatie net ska-lollipop Gwen Stefani vervliegt.
Helaas kan het publiek er pas echt chocola van maken als Offspring-gitarist Noodles zich bij Cool Flat Top meldt. Bovendien willen de als rot-tot-op-het-bot aangekondigede gogodansers Mille en Kamilla niet erotisch ontvlammen. Dat is maar goed ook, anders punkpopte het jeugdige
JANEZ DETD. zich het schaamrood op de kaken. Het Belgische viertal laat zijn bevreemdende skaversie van A-Ha's 'Take On Me' gelukkig achterwege, maar verwerft naar eigen zeggen 'vijftien seconden Oranjegevoel' met een strak potje gitaarspelen-in0je-nek (Individuality), publieksmennerij (Saturday) en het aanstekelijke Anti-Anthem. Hole-in-one dus voor grote helden
THE OFFSPRING, die wél voor een onvervalst aha-erlebnis zorgen.
Nieuweling Atom Willard (ex-Rocket From The Crypt, Auf Der Maur) mept er vanaf de eerste seconde driftg op los en zet de toon voor het moordende tempo waarin de bekende hits elkaar opvolgen. Traditionele opruiende stampers als Walla Walla en Da Hui veroorzaken een adrenalinekick en Want You Bad krijgt onverwachte hulp van de mannelijke Horrorpops-helft ub gogorokjes. Je kunt je natuurlijk afvragen heo lang Dexter en co als laat-dertigers nog overtuigen als recalcitrante punk pranksters. Zoalng ze live zo imponeren blijft dat voorlopig echter een retorische vraag.