abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2001 @ 21:06:16 #1
13867 2Dutch
Het is allemaal wat :)
pi_1262597
(ja,hier is een oud topic over..maar die persoon had het door medicijngebruik)
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn met een evenwichtsstoornis, die een beetje "opeens" is ontstaan.
Verdenk een aanrijding 2 jaar terug ervan, toen ik wat hard met mijn lijf tegen een Ford Transit keilde, dat dat de boel ontregelde in mijn oor
Kreeg zelf te horen dat het vanzelf wel weg zou gaan, dat is dus tot op heden niet gebeurd
het is erger met warmer weer: je staat rechtop,maar je kop zegt dat je naar beneden valt, ergens ingetrokken wordt. Kan weken goed gaan,en dan begint de ellende weer. Iemand ervaring mee, en zo ja,zijn er homeopatische medicijnen voor? Ben geen voorstander van die chemische zut waar je 153 ziektebeelden voor terug krijgt..
Ik ben niet crea vandaag... :)
  maandag 23 juli 2001 @ 22:07:55 #2
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_1262908
Dit verhaal komt me wel bekend voor, ik heb ook heel erg last van mn evenwicht.
Ben je vrolijk ergens aan het staan, val je opeens om.
Of je loopt, en zomaar moet je je ergens aanvasthouden, omdat je anders omvalt.

Ik ben hiervoor al een paar keer bij de dokter geweest, maar omdat ik een tienermeisje ben schijnt het normaal te zijn dat ik een lage bloeddruk heb, en daardoor ook last van mijn evenwicht..
Nou dat vind ik echt niet grappig, die dokter heeft er geen last van!! En ik wel..

Een vriendin van mij (die er ook last van had) is naar de homeopaat geweest, en die heeft haar een of ander groen drankje geadviseerd, het heet convalesco-fluid en is zonder recept bij de apotheek te krijgen.
Het is alleen wel duur, en ik kan je niet gaganderen dat het werkt.. bij mij merk ik namelijk niet echt verschil.
Bij die vriendin van me heeft het wel heel goed geholpen, die heeft er nu bijna geen last meer van.
Ik weet niet of je het wil proberen, als het niet werkt is het namelijk een duur grapje geweest.. (kost ongeveer FL50,-).
Magoed, das wel homeopatisch..

Sterkte nog!

pi_1268032
Kan inderdaad zijn dat je een lage bloeddruk hebt, heb je het vooral als je plotseling omhoogkomt/opstaat?

Heb je oorsuizingen? Dan kan het de ziekte van Meniere zijn. Dat hebben mijn moeder & opa, dat kun je ineens krijgen en dan suizen/piepen je oren steeds en word je duizelig. In dat geval komt het dus niet van dat ongeluk van je, maar gewoon "vanzelf". Het mooie van deze ziekte is dat het net zo plotseling weer weg kan gaan als het gekomen was, en het KAN daarna weer een keer terugkomen, maar dat hoeft niet.

dinsdag 24 juli 2001 @ 18:45:03 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1268068
Ik ken wel een vriend die dat heeft, maar dat zit in de hersens. Niet dat het psychisch is, maar er is een defect in de hersenen dat zorgt voor evenwichtsproblemen en dat heeft ie al sinds zijn geboorte.

Hij kan daardoor niet actief aan sport doen en heeft niet zo'n goede uithoudingsvermogen.

The Internets, I needs it..
  dinsdag 24 juli 2001 @ 18:57:48 #5
13867 2Dutch
pi_1268125
Het ligt niet aan mijn bloeddruk of laag hemoglobine (bloedarmoede) want dat was allemaal okee.
Heb geen last van oorsuizingen of iets dergelijks. En 50 piek voor convalesco-fluid , ik kan het altijd een keertje proberen, erger zal het er iig niet van worden toch?
Krijg last van mijn evenwichtsprobleem als ik plotselinge beweging in een andere richting maak,bijvoorbeeld als ik mijn kop snel draai.
Gelukkig heb ik er niet continu last van.
Probeer zelf een beetje te dokteren met gezond eten, weinig suiker en weinig vet..zowiezo gezond,maar ik probeer vanalles,dat snappie wel
Bedankt voor de reacties iig!!
  dinsdag 24 juli 2001 @ 23:56:32 #6
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1269920
Maar kan je wel gewoon sporten of gewoon hardlopen zonder dat je uithoudingsvermogen te kort komt?
The Internets, I needs it..
pi_1274697
Hallo 2Dutch. Je vroeg wie weet wat over evenwichtstoornis.Gezondheid heeft toen geschreven dat zij het waarschijnlijk van de medicijnen heeft gekregen.Door een invallende therapeut is zij door verwezen nar een MANUELE therapeut.Die constateerde binnen enkele ogenblikken,dat haar nekwervels scheef stonden ten opzichte van de schedel.Na 4 behandelingen,
is zij er zo goed als van af.Ze rijd weer auto,endoet weer veel huishoudelijk werk.Het lopen is nog niet alles ,Maar binnen loopt ze redelijk ,Buiten minder goed.Vraag haar eens of ze jou meer kan vertellen.
Ik weet dit allemaal van heel dicht bij,Want zij is mijn D......Ze gaat van 27-7 tot en met 6 Augustus met
de kinderen en haar moeder naar Grandorado.
Probeer het,Zij had er baat bij ,en dat gun ik jou ook.
pi_1277704
Mijn eerste berichtje hier en hoop dat ik je een beetje kan helpen.
Mijn moeder had een aantal jaren terug ook ineens last van evenwichtsstoornissen. Ze is toen naar de dokter gegaan en die constateerde dat het de ziekte van Meniere (spreek uit minjere) was. Een ziekte die inderdaad evenwichtsstoornissen veroorzaakt. Ze heeft daar toen medicijnen voor gehad en na een aantal weken was het over en heeft ze het nooit meer terug gehad. Dus misschien kan je nog eens naar je dokter gaan en het aankaarten.

Succes

donderdag 26 juli 2001 @ 13:47:02 #9
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1277798
[bioloogmodus]
Ja, misschien kan je gewoon naar de dokter gaan in plaats van dat homeopatische gehocuspocus...
[/bioloogmodus]
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 26 juli 2001 @ 19:10:17 #10
7300 Codin
Motherfucking keycards...
pi_1279550
De moeder van een meisje waarmee ik in de klas heb gezeten heeft dat ook, maar dan wel in extreme mate. Zij kan alleen nog met een karretje voor zich uit lopen. Ze zegt wel eens dat ze merkt dat ze er al beter op aan het worden is....

Maar onlangs liep ze hier nog steeds met datzelfde karretje voorbij, ze past namelijk op het huis hiernaast.

Ik zou het wel serieus nemen als ik jou was, want het lijkt me geen pretje om ook zo te moeten eindigen. Wellicht helpt het als je gezond gaat eten en een beetje aan sport gaat doen?

Ik las verder nog iets over duizelig worden als je plotseling overeind komt. Ja.... dat heb ik ook, maar da's geen ziekte, want er zijn er zoveel die dat hebben. Dat is normaal, omdat je bloedsomloop dan weer op gang komt. En een ruis/piep in je oor.... ja die hoor ik ook wel eens als ik in m'n eentje op de badkamer zit en alles helemaal stil is. Da's gewoon je eigen bloedsomloop.

Da's niks om over in te zitten dus.

You have to be eightteen or older to ride...
pi_1279863
Na een uit de hand gelopen oorontsteking is mijn slakkenhuis beschadigd en daar zit ook een van je evenwichts organen...
maar ieder gezond mens in in bezit van 4 evenwichts orgenen waarvan er in ieder oor eentje zit en nog een in je hersenen en in je spieren ( volgens de dokter)
als een van die orgenen beschadigd is dan nemen na verloop van tijd (half tot een heel jaar) de andere het over..
Ik kon in het begin van de oorontsteking geen meter lopen zonder misselijk en draaierig te worden..
nu slik ik "Cinnarizine" en dat werkt als een trein...
alleen met warm weer en als ik heel snel m'n hoofd omdraai dan lijkt het net of m'n hersenen nog een stukje verder draaien als m'n ogen...erug vreemd
maar voor de rest gaat alles wel oké...
Iedereen is uniek, behalve ik
  donderdag 26 juli 2001 @ 23:35:23 #12
13867 2Dutch
pi_1281179
Wow,veel reacties!!
Even voor de duidelijkheid, ik ben hiervoor dus al wel naar mijn huisarts geweest,die vroeg of ik verkouden was geweest ( binnenoor kan dan wat last hebben van een virusje of zo) en verder mij vertelde dat het vanzelf wel over zou gaan..tsja..
Mijn conditie is redelijk te noemen, ik kan best wel een stukke sprinten (hey,studente>NS>treinen!!) en ik eet behoorlijk gezond. Ik snoep doordeweeks zo min mogelijk, weinig vet en veel fruit en groente.
Ik zal Gezondheid dan even morgen proberen te mailen (ook al is ze dan al weg)en jullie reacties even kopieren naar een Word documentje, met dit weer zit ik minder online.
Nogmaals bedankt!
  vrijdag 27 juli 2001 @ 19:10:50 #13
2432 Nimue
keep your magic
pi_1285509
quote:
Op maandag 23 juli 2001 22:07 schreef galadriel het volgende:

Een vriendin van mij (die er ook last van had) is naar de homeopaat geweest, en die heeft haar een of ander groen drankje geadviseerd, het heet convalesco-fluid en is zonder recept bij de apotheek te krijgen.
Het is alleen wel duur, en ik kan je niet gaganderen dat het werkt.. bij mij merk ik namelijk niet echt verschil.
Bij die vriendin van me heeft het wel heel goed geholpen, die heeft er nu bijna geen last meer van.
Ik weet niet of je het wil proberen, als het niet werkt is het namelijk een duur grapje geweest.. (kost ongeveer FL50,-).
Magoed, das wel homeopatisch..

Sterkte nog!

Galadriel, dat het voor jou niet werkt kan kloppen. Homeopathie kijkt namelijk naar de wat voor type je bent als persoon en daar worden de medicijnen op aangepast. Dus als jij naar de homeopaat gaat met dezelfde klachten dan schrijft hij jou misschien wel iets heel anders voor wat bij jou wel werkt. En dat geldt dus ook voor de topic-openenr (naam kwijt, sorry). Probeer het eens, het kan zeker geen kwaad. Misschien kost het je wat centen, maar dat zou ik wel inzetten om van een heel vervelende klacht af proberen te komen.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')