abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:54:17 #1
64312 Dododo
Nu met gratis datumlimiet
pi_17832801
Een aantal dagen geleden zag ik in de Metro een aanbieding voor een telefoon: de Samsung X600 in combinatie met een 1-jarig Orange Free30 abonnement. Dit leek me wel een goede aanbieding en ik heb daarom ook het formulier op internet ingevuld (zie www.super-deal.nl/samsung).

Nadat ik het formulier (electronisch) had opgestuurd zag ik echter een andere aanbieding die me echter beter leek: een andere telefoon met een abonnement van 20 euro per maand, wat voor een arme student als ik toch beter betaalbaar is.

Nou werd ik net gebeld door een vrouw van een koeriersbedrijf dat er een telefoontje voor me klaarligt en of ze het dinsdag kunnen komen brengen. Maar eigenlijk wil ik die telefoon helemaal niet meer. Ik weet dat ik daar vrij laat achter kom maar is er nog een manier om die aanvraag op te zeggen? Ik heb nog nergens een handtekening op papier gezet, maar wel het nummer van mn rijbewijs en de verloopdatum ingevuld.
Volgens mij had ik gehoord dat je tegenwoordig bij dit soort dingen altijd een bepaalde termijn hebt om je koop ongedaan te maken, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:00:37 #2
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_17832934
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 20:54 schreef Dododo het volgende:
Een aantal dagen geleden zag ik in de Metro een aanbieding voor een telefoon: de Samsung X600 in combinatie met een 1-jarig Orange Free30 abonnement. Dit leek me wel een goede aanbieding en ik heb daarom ook het formulier op internet ingevuld (zie www.super-deal.nl/samsung).

Nadat ik het formulier (electronisch) had opgestuurd zag ik echter een andere aanbieding die me echter beter leek: een andere telefoon met een abonnement van 20 euro per maand, wat voor een arme student als ik toch beter betaalbaar is.

Nou werd ik net gebeld door een vrouw van een koeriersbedrijf dat er een telefoontje voor me klaarligt en of ze het dinsdag kunnen komen brengen. Maar eigenlijk wil ik die telefoon helemaal niet meer. Ik weet dat ik daar vrij laat achter kom maar is er nog een manier om die aanvraag op te zeggen? Ik heb nog nergens een handtekening op papier gezet, maar wel het nummer van mn rijbewijs en de verloopdatum ingevuld.
Volgens mij had ik gehoord dat je tegenwoordig bij dit soort dingen altijd een bepaalde termijn hebt om je koop ongedaan te maken, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Je rijbewijs

Affijn... bij producten die je besteld via internet zit 7 dagen bedenktijd, ik weet niet of dat in zo'n geval van jou ook op gaat... Het is in ieder geval wettelijk bepaald.
pi_17833020
Bij aankopen op het internet moeten ze je wettelijk 7 dagen bedenktijd geven...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:06:22 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17833056
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:00 schreef BrauN het volgende:

[..]

Je rijbewijs

Affijn... bij producten die je besteld via internet zit 7 dagen bedenktijd, ik weet niet of dat in zo'n geval van jou ook op gaat... Het is in ieder geval wettelijk bepaald.
wat is er zo raar aan een rijbewijs?

verdre moet de TS misschien ff bellen..
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:08:28 #5
64312 Dododo
pi_17833105
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:04 schreef MutZ het volgende:
Bij aankopen op het internet moeten ze je wettelijk 7 dagen bedenktijd geven...
7 dagen vanaf wanneer? Nadat ik dat formulier heb ingevuld, of nadat ik mn telefoontje heb gekregen?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:10:53 #6
64312 Dododo
pi_17833165
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:06 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

verdre moet de TS misschien ff bellen..
Ik zal inderdaad proberen morgen te bellen. Ik weet niet of die gasten op zaterdag de telefoon opnemen. Anders probeer ik het maandag nog wel.
Maar ja, dat koeriersbedrijf belt morgen ook terug. Kan het kwaad om dat telefoontje gewoon te laten bezorgen en terug te sturen? Of kan ik het beter door het koeriersbedrijf terug laten sturen met als reden 'ziet af van koop'?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:12:56 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17833209
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:10 schreef Dododo het volgende:

[..]

Ik zal inderdaad proberen morgen te bellen. Ik weet niet of die gasten op zaterdag de telefoon opnemen. Anders probeer ik het maandag nog wel.
Maar ja, dat koeriersbedrijf belt morgen ook terug. Kan het kwaad om dat telefoontje gewoon te laten bezorgen en terug te sturen? Of kan ik het beter door het koeriersbedrijf terug laten sturen met als reden 'ziet af van koop'?
denk het laatste.. verder heb ik dit nog niet meegemaakt.. maar zou zelf niets aannemen als ik jou was..
pi_17833364
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:08 schreef Dododo het volgende:

[..]

7 dagen vanaf wanneer? Nadat ik dat formulier heb ingevuld, of nadat ik mn telefoontje heb gekregen?
Nadat je het formulier hebt ingevuld... Op dat moment heb je de telefoon gekocht...
<gr8w8>bitch
pi_17833380
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:12 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

denk het laatste.. verder heb ik dit nog niet meegemaakt.. maar zou zelf niets aannemen als ik jou was..
<gr8w8>bitch
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:27:57 #10
64312 Dododo
pi_17833484
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:21 schreef MutZ het volgende:

[..]

Nadat je het formulier hebt ingevuld... Op dat moment heb je de telefoon gekocht...
Het is volgens mij al meer dan een week geleden.

Maar is dat nummer van mn rijbewijs genoeg om die koop 'geldig' te maken?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:29:41 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_17833519
Gewoon aangeven als dat koeriersbedrijf belt, dat je
gebruik hebt gemaakt van een andere aanbieding. Zij komen
niet langs, geven dit door aan Orange en die annuleren
vervolgens jouw order.

als je namelijk eenmaal getekend hebt aan de deur voor je
contract, kun je er alleen nog van af als je binnen 24 uur bezwaar
aantekend bij Orange en ontbinding kan dan vaak alleen nog
wegens "slecht bereik" of iets.

dus, als het koeriersbedrijf belt, cancellen die hap!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:31:36 #12
64312 Dododo
pi_17833562
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:29 schreef Adelante het volgende:
Gewoon aangeven als dat koeriersbedrijf belt, dat je
gebruik hebt gemaakt van een andere aanbieding. Zij komen
niet langs, geven dit door aan Orange en die annuleren
vervolgens jouw order.

als je namelijk eenmaal getekend hebt aan de deur voor je
contract, kun je er alleen nog van af als je binnen 24 uur bezwaar
aantekend bij Orange en ontbinding kan dan vaak alleen nog
wegens "slecht bereik" of iets.

dus, als het koeriersbedrijf belt, cancellen die hap!
En krijg ik dan geen gezeik met dat bedrijf achter die website: 'je hebt dat formuliertje ingevuld en dat nummer erbij gezet, dus je hebt een telefoon van ons gekocht!'
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:33:22 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_17833596
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:31 schreef Dododo het volgende:

En krijg ik dan geen gezeik met dat bedrijf achter die website: 'je hebt dat formuliertje ingevuld en dat nummer erbij gezet, dus je hebt een telefoon van ons gekocht!'
het bedrijf achter die website is Orange, die voeren deze aanbiedingen
in eigen beheer uit namelijk.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_17839284
de 7 dagen termijn geldt voor elke koop die zonder persoonlijke tussenkomst gesloten wordt (dus niet alleen internet, maar ook postorder, en telefoon), de 7 dagen gaan trouwens pas tellen vanaf het moment van levering, niet van bestellen. De enige kosten die bij ontbinden in rekening gebracht mogen worden zijn de kosten om de zaak retour te sturen (en dan ook alleen nog maar de directe kosten, dus geen administratie kosten of iets dergelijks)
pi_17839287
bovendien moet je erop gewezen zijn dat je vanaf levering 7 dagen de tijd hebt om de zaak terug te sturen, is daar niet op gewezen dan heb je geen 7 dagen, maar 3 maanden de tijd om de overeenkomst te ontbinden. (er zijn nog een paar regels meer waarbij die 3 maanden gelden)
pi_17839811
Je hebt 7 dagen 'zichttermijn' vanaf de levering inderdaad
  zaterdag 20 maart 2004 @ 13:33:17 #17
64312 Dododo
pi_17843643
Ik heb net naar de klantenservice van Orange gebeld. Ze konden inderdaad meteen zien dat het pakketje al bij het koeriersbedrijf lag. Die vrouw van Orange zei dat ik inderdaad het beste het pakketje meteen kon laten terugsturen naar Orange en dat de aanvraag dan meteen geannuleerd werd!
In ieder geval wel een erg goede service van Orange!

Iedereen bedankt voor de goede tips en reacties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')