abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:06:14 #1
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_17831753
Beste mensen.

Over anderhalf jaar is mijn huidige MBO opleiding afgelopen, ik ben nu al druk aan t zoeken voor een vervolgopleiding in een compleet andere richting (ik doe nu ICT).

Mijn eerste keus is de IVA in Driebergen, hier zou il graag het HBO traject willen volgen.
Mijn halve familie heeft op deze school gezeten in verband met het bedrijf dat in onze familie zit.

Uiteraard heb ik ook bij hen geïnformeerd en vele plus en min kanten gehoord, mijn jongere neef doet nu de MBO opleiding en het bevalt hem zeer goed.

Heeft iemand ervaring met deze (prive)school? en zo ja zou hij/zij deze met mij willen delen?

http://www.iva-driebergen.nl
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:12:48 #2
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_17831878
Tja auto verkoper worden he
pi_17832371
Ik zit als 1e jaars nu op de IVA (HBO), en het bevalt me harstikke goed. Leuke, leerzame lessen, en 1 dag in de week praktijk (motor, voertuig, elektro techniek) wat ik zelf er leuk vindt voor de afwisseling. Het is wel aanpoten daar, je hebt 35 uur les in de week, en er valt nooit iets uit. Verder hebben we 2 tentamen periodes in een schooljaar. Ook zijn er tussentijds nog veel "testen" voor elk vak, het gemiddelde daarvan telt 25% mee, en je tentamen voor 75%. En je hebt 16 tentamenvakken, wat niet bepaald mals is. Maar ik vind het allemaal best goed te doen.
Veel mensen vinden het een "balletjes" school, maar dat valt reuze mee. Natuurlijk is het zo dat veel leerlingen in pak lopen ( 2 á 3x in de week ofzo), maar bijna iedereen op school is best relaxt. En ik ben zelf nou ook niet bepaald een kakker met een miljonairs vader. Je moet je natuurlijk wel gewoon netjes gedragen, en goed gekleed zijn (kraagje is een "must").

Verder is het HBO gedeelte niet meer prive (officieel dan), want je krijgt gewoon stufi en OV-kaart.
En dat je met de IVA uitsluitend autoverkoper wordt is ook onzin, de eerste jaren als je van school af komt ben je dat misschien, maar bijna iedereen gaat zeer snel hogerop, of kiezen voor een hele andere functie in de autobranche. Zeker met een HBO diploma op zak, heb je daar de mogelijkheden voor.
Mocht je een keer een open dag bezoeken, vraag dan om het boek "wie dat wat in ....". Daar staan alle afgestudeerden in, samen met wat voor functie zij hedendaags hebben. Dan kun je zelf zien dat het niet puur een opleiding tot autoverkoper is.

Als je nog wat te vragen hebt, post 't maar. Er zit overigens nog iemand hier op FOK die ook op de IVA zit (1e jaars), RedArrow68, voorheen J22flyingdownwind ofzo.

Nog één tip, mocht je er heen gaan: Ga niet naar het internaat (als je ver van school af woont), da's een regelrechte hel. Huur gewoon een studentenkamer ergens.
pi_17868002
Het ligt er aan wat je wil worden, als je vooral de commerciele kant van de automobielbranche (hoeft niet persé, je kan ook de verzekeringswereld in gaan bijvoorbeeld) is het een goede school.
Als je wat meer de technische kant wil doen, kun je beter naar de HTS Autotechniek in Arnhem gaan.
Het viel mij wel op dat er bijna alleen maar 'snelle jongens' types op die school zaten. Maar dat is net wat jou het beste ligt
  maandag 22 maart 2004 @ 20:18:58 #5
89907 Evelien1986
ranja met een rietje
pi_17896137
Hoezo is het internaat een hel??
Zo te lezen spreek je niet uit ervaring..

Mijn broer heeft het eerste jaar in Driebergen in het internaat gezeten en er veel lol beleeft, als ik zo de verhalen hoor en fotos zie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')