abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_30452806
Mijn schoonmoeder heeft een boekje liggen, wat al heel oud is. Maar mijn neefjes zijn er dol op.

Nikki en de oude leeuw

woensdag 14 september 2005 @ 12:46:00 #127
37150 livelink
perfect disguise
pi_30568914
Om mijn ondertitel extra eer aan te doen, vermeld ik hier dan ook maar even het boek waar ik hem vandaan heb.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is

Het is een geweldig boek met allemaal gedichten. Niet persť gedichten voor kinderen, maar kinderen vinden het toch mooi.
Het heeft in 1991 de Gouden Griffel gewonnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:55:12 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_30569149
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:30 schreef suikerzoet het volgende:
De Meneertjes serie van Roger Hargreaves ( in 't engels Mr. Men).
Ik heb de hele serie uit eind jaren 70 nog, echt hele leuke kleine en simpele boekjes. Ieder boekje gaat over 1 meneertje en zijn overduidelijke (karakter)eigenschap. Heel eenvoudig maar grappig en herkenbaar voor de kids, Er schijnen tegenwoordig ook Mevrouwtjes te zijn evenals tekenfilms, maar die boekjes blijven eeuwig leuk.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
ja!!!!!
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
pi_41979026
poemojn, jij hebt al regelmatig een tip gegeven voor een boekje over een eendje, en nu kan ik 'm niet meer vinden. hoe heet dat eendje nou ook weer? of waren 't er twee, zoals 'ollie & gijsje' oid?
  woensdag 20 september 2006 @ 12:11:09 #130
103793 kozakken
Living the life
pi_41979154
Misschien kiki?
Zoals hier
pi_41979467
oja, kiki was 't! bedankt!
  woensdag 20 september 2006 @ 12:27:54 #132
103793 kozakken
Living the life
pi_41979649
Via deze link kun je het boekje online lezen!! (hier een enorme hit)

Hier staan er nog een aantal hoorleesboeken online
  woensdag 20 september 2006 @ 13:50:31 #133
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41981836
Een mooi boek dat wij hebben gekregen voor Jetske is: De gele ballon. Een boek zonder tekst maar zulke mooie prenten waar je enorme verhalen over kunt vertellen en veel in kunt zoeken (o.a. de gele ballon dus). Aanrader!
Lekker douchen!
pi_41982871
Toen ik nog stage liep op een kinderdagverbijf moest ik heel vaak de boekjes van Muis (van Lucy Cousins) voorlezen, en sindsdien ben ik er aan verslaafd. Ik wil ze allemaal!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41983123
De boeken van Richard Scarry vindt Morris helemaal geweldig. Hij raakt niet uitgekeken!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41988960

Een tekstloos prentenboekverhaal over de omzwervingen van knuffelaap Monkie, die na een val van de fiets bij allerlei dieren terecht komt voordat hij weer veilig in de kinderarmen belandt waar hij thuishoort.

Het oude vrouwtje Roosje en haar hond Borre zijn heel gelukkig samen tot er een nachtzwarte kat ten tonele verschijnt. Roosje wil hem binnenhalen, Borre niet. Een universeel verhaal over jaloezie en ware vriendschap.

Borre en de nachtzwarte kat is wat mij betreft echt het beste kinderboek dat er bestaat
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_41989134
Monkie heb ik hier ook, is erg leuk want het is met mooie tekeningen en helemaal zonder tekst.
Ben trouwens sowieso groot Ingrid&Dieter Schubert fan, die tekeningen zijn echt helemaal geweldig!!
En misschien nog een tip: bij de Slegte zijn veel 2dehands kinderboeken, vaak nog in uitstekende staat en redelijk geprijst.

Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_41989285
Woeste Willem is

Wij hebben ook veel boeken van de Slegte. Kost idd maar een paar euro en ook daar hebben we al uuuuuuuuren leesplezier van gehad!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator woensdag 20 september 2006 @ 20:15:59 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41993138
Op dit moment is Slaap kindje schaap hier een enorme hit. Een verhaaltje over schaapjes die met allerlei smoesjes het slapen gaan nog even willen uitstellen vind Iris echt zo grappig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41994463
Toen de kids nog kleiner waren, was Kikker hier de favoriet (zo erg dat we er alles van hadden, knuffels, posters, tassen, bekers.. .). Verder de boeken die ieder kind leuk vind, Pluk, Otje, Floddertje.
Nino leest nu zelf Harry Potter en Paul van Loon. Ook favoriet: Het sleutelkruid van Paul Biegel, vond ik zelf als kind ook super.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:48:11 #141
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41994541
Jip en Janneke, hier momenteel
't liefst 30x per dag

het wordt tijd dat de Sint ofzo nieuwe boekjes regelt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41995046
nijntje is erg goed voor kinderen
ontwikkelt het taalgevoel, door het ritme en de rijm
uit een aspergernest
pi_41995908
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:46 schreef Jurk het volgende:
Toen de kids nog kleiner waren, was Kikker hier de favoriet (zo erg dat we er alles van hadden, knuffels, posters, tassen, bekers.. .). Verder de boeken die ieder kind leuk vind, Pluk, Otje, Floddertje.
Nino leest nu zelf Harry Potter en Paul van Loon. Ook favoriet: Het sleutelkruid van Paul Biegel, vond ik zelf als kind ook super.
Paul Biegel is idd een ontzettend leuke schrijver voor wat oudere kinderen. Hetzelfde geldt voor Roald Dahl ( ) en Astrid Lindgren.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  woensdag 20 september 2006 @ 21:55:19 #144
109497 Icaš
Are you proud of who I am
pi_41997471
"Was ik maar een.... piraat"
Absolute topper hier. Het is een heel dik pop-up boek, kort geleden gekocht bij De Slegte (Tilburg, 9,95).
Wat erg leuk is, is dat er ook echte leerzame dingen in staan. Over hoe piraten leefden, wat ze deden, wat ze aten. Vooral het feit dat ze wel eens papegaaiensoep eten, leidt tot grote hilariteit hier.
Als je zoon (of misschien wel dochter) into piraten is, echt een aanrader.

Ze hebben er ook een over ridders, ik denk dat Sinterklaas die komt brengen.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_42362044
niet vergeten dat het kinderboekenweek is he!

en verder dacht ik laatst in dit topic een leuke boekensite te hebben aangetroffen waar je boeken kunt bestellen zonder verzendkosten te hoeven betalen, maar nu kan ik 'm nergens meer vinden. weet iemand van jullie welke ik bedoel?
pi_42367307
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:33 schreef bixister het volgende:
niet vergeten dat het kinderboekenweek is he!

en verder dacht ik laatst in dit topic een leuke boekensite te hebben aangetroffen waar je boeken kunt bestellen zonder verzendkosten te hoeven betalen, maar nu kan ik 'm nergens meer vinden. weet iemand van jullie welke ik bedoel?
ben vandaag met luca naar het boekenfeest geweest in het zaantheater. een heel middag in het teken van boeken en het thema: dieren.
er werd geschminkt, geknutseld, voorgelezen, er lagen de nieuwste kinderboeken en je kon dierenbingoŽn en nog veel meer (zelfs ponyrijden)
wij hadden kaartjes voor de voorleesvoorstelling van vof de kunst met selma noort, die stukjes kwam voorlezen uit eigen boeken, er werd gelachen, gezongen en er werden kinderen op het toneel gehaald.
we hadden enorme mazzel, we zaten op de tweede rij.
luca werd er op een gegeven moment met nog een paar kinderen uitgepikt om op het toneel te komen om een woord te verzinnen waarmee een zin werd gemaakt die in een verhaal moest terugkomen.
het was echt enorm leuk.

er zijn door het hele land meer van die voorstellingen met allemaal verschillende schrijvers.
we willen ook nog naar paul van loon. die lijkt me ook zo gaaf.
pi_42383602
bij uil thuis van arnold lobel
dit was altijd een topper al ik het voorlas bij de kleuters
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 oktober 2006 @ 11:42:40 #148
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42383792
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:30 schreef suikerzoet het volgende:
De Meneertjes serie van Roger Hargreaves ( in 't engels Mr. Men).
Ik heb de hele serie uit eind jaren 70 nog, echt hele leuke kleine en simpele boekjes. Ieder boekje gaat over 1 meneertje en zijn overduidelijke (karakter)eigenschap. Heel eenvoudig maar grappig en herkenbaar voor de kids, Er schijnen tegenwoordig ook Mevrouwtjes te zijn evenals tekenfilms, maar die boekjes blijven eeuwig leuk.
ooooooh Meneertjes! Daar heb ik ook een stapeltje van. Zo leuk!!!

En het boek over "De mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft" blijft ook echt geweldig om voor te lezen aan kinderen Lekker vies
pi_42384121
ja die mol is hier ook nog altijd een succes.

en lady_wrb, klinkt heel leuk dat boekenfeest!
pi_42401946
Een heel leuk boek om voor te lezen vind ik Snorrekat & Morremuis van Gerard Delft. Het gaat over een kat en een muis die samen in een huis wonen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')