De zang die jij bedoelt is de zuivere zang van bassist Simen Hestnaes. Hij is te horen op een aantal nummers van de albums "Spiritual Black Dimensions", "Puritanical Euphoric Misantropia" en "Death Cult Argameddon". Ik ken de exacte titels niet uit m'n hoofd.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:41 schreef Famas het volgende:
Ik ben nu 'Allehelgens død I Helveds Rike' van Dimmu aan het luisteren.
Persoonlijk vind ik het een mooi nummer, vooral als die zanger zonder vervormer gaat zingen (op 2:22 begint het wat ik bedoel).
Tot zover ik me dit kan herinneren doet hij dit ook in 'The Maelstrom Mephisto'....nu is mijn vraag; zijn er meerdere DB nummers waar hij zonder vervormer zingt?
grappig dat juist in een nummer met een titel als "Puritania" stemvervormers gebruikt zijn dan...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 02:30 schreef Summoner het volgende:
Overigens wordt er geen vervormer gebruikt om de niet zuivere vocalen te produceren. Slechts een paar Dimmu Borgir nummers kennen vervormde zang, waaronder "Puritania".
Beste nummer van de cd.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:45 schreef Sm0keZ het volgende:
luister eens naar het nummer "Arcane Lifeforce Mysteria" als ik me niet vergis is dat nummer 9 van "Spiritual Black Dimension"
toen was Shagrath nog drummer en zong hij niet. Op het album For all tid hoor je Silenoz die probeert te zingen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:33 schreef Spleed het volgende:
En " Over Bieknede Blaner til Dommetag" dan? Das eerder vals, maar toch een gaaf nummer!
En die cleane vocals moeten ze er echt inhouden, passen perfect bij melodischere stukken enz. Dat stuk in Progenies of the Great Apocalypse met die cleane vocals is gewoon geweldig. Van mij mag Vortex alle vocals overnemen, misschien komen er dan ook niet van die "wannabe stoere" album/song titels te voorschijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 02:30 schreef Summoner het volgende:
De zang die jij bedoelt is de zuivere zang van bassist Simen Hestnaes. Hij is te horen op een aantal nummers van de albums "Spiritual Black Dimensions", "Puritanical Euphoric Misantropia" en "Death Cult Argameddon". Ik ken de exacte titels niet uit m'n hoofd.
Overigens wordt er geen vervormer gebruikt om de niet zuivere vocalen te produceren. Slechts een paar Dimmu Borgir nummers kennen vervormde zang, waaronder "Puritania".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |