abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17827883
Ik ben nu 'Allehelgens død I Helveds Rike' van Dimmu aan het luisteren.
Persoonlijk vind ik het een mooi nummer, vooral als die zanger zonder vervormer gaat zingen (op 2:22 begint het wat ik bedoel).
Tot zover ik me dit kan herinneren doet hij dit ook in 'The Maelstrom Mephisto'....nu is mijn vraag; zijn er meerdere DB nummers waar hij zonder vervormer zingt?

edit--
typfout eruit gehaald
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_17827973
luister eens naar het nummer "Arcane Lifeforce Mysteria" als ik me niet vergis is dat nummer 9 van "Spiritual Black Dimension"
pi_17828377
1e 3 albums zingt ie volges mij zonder vervormers
pi_17830398
volgens mij zingt orgie borgie helemaal zonder vervormers, dat doe je namelijk normaal met je stem
waarschijnlijk zitten op die cleane zang meer effecten dan op de grunt/krijs...
pi_17830507
ik ken de laatste cd niet zo maar volgens mij is de enige keer dat zn stem echt vervormt wordt op het vorige album met het numer Puritania.
maar bij de bassist wordt de stem volgens mij wel goed vervormt
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  zaterdag 20 maart 2004 @ 02:30:11 #6
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17838526
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:41 schreef Famas het volgende:
Ik ben nu 'Allehelgens død I Helveds Rike' van Dimmu aan het luisteren.
Persoonlijk vind ik het een mooi nummer, vooral als die zanger zonder vervormer gaat zingen (op 2:22 begint het wat ik bedoel).
Tot zover ik me dit kan herinneren doet hij dit ook in 'The Maelstrom Mephisto'....nu is mijn vraag; zijn er meerdere DB nummers waar hij zonder vervormer zingt?
De zang die jij bedoelt is de zuivere zang van bassist Simen Hestnaes. Hij is te horen op een aantal nummers van de albums "Spiritual Black Dimensions", "Puritanical Euphoric Misantropia" en "Death Cult Argameddon". Ik ken de exacte titels niet uit m'n hoofd.

Overigens wordt er geen vervormer gebruikt om de niet zuivere vocalen te produceren. Slechts een paar Dimmu Borgir nummers kennen vervormde zang, waaronder "Puritania".
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 maart 2004 @ 02:48:09 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17838683
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 02:30 schreef Summoner het volgende:
Overigens wordt er geen vervormer gebruikt om de niet zuivere vocalen te produceren. Slechts een paar Dimmu Borgir nummers kennen vervormde zang, waaronder "Puritania".
grappig dat juist in een nummer met een titel als "Puritania" stemvervormers gebruikt zijn dan...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_17838687
Progenies of the great apocalypse ook toch?
  zaterdag 20 maart 2004 @ 03:32:44 #9
18413 Summoner
pi_17838997
Als je het stemgeluid van Simen leuk vindt, moet je ook zeker de volgende albums proberen:

Arcturus - La Masquerade Infernale (add. vocals op drie nummers)
Borknagar - The Archaic Course (lead vocals)
Borknagar - Quintessence (lead vocals)
en de debuutschijf van Lamented Souls, maar die heb ik zelf nog niet gehoord.
pi_17841885
ik vind vortex juist een kut stem hebben en totaal niet bij dimmu passen maar nieuwe dimmu is sowieso niks aan.
pi_17842973
In Allehegens Dod I Helveds Rike vind ik Vortex' stem juist erg goed, net als in bijv Kings of The Carnaval Creaton. Live zingt vortex ook goed (niet altijd even zuiver, maar ok). Maar ook Shagraths stem is vet, maar niet beter dan bijv Alexi Laiho *amen*.
Epiphone SG Deluxe | Roland Cube 30 | EHX Small Stone | EHX Big Muff
Coming up: EHX Metal Muff
Mijn gitaar!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 14:01:57 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_17844172
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:45 schreef Sm0keZ het volgende:
luister eens naar het nummer "Arcane Lifeforce Mysteria" als ik me niet vergis is dat nummer 9 van "Spiritual Black Dimension"
Beste nummer van de cd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 21 maart 2004 @ 15:50:43 #13
18413 Summoner
pi_17866915
De zang van Shagrath spreekt me totaal niet aan. Ik heb niks tegen op z'n grunts, maar z'n screams vind ik maar niks. Ik houd meer van een scherpe ravenstrot als die van Abbath (Immortal). Het verschil is vooral pijnlijk op die twee nummers van de laatste DB cd, met Abbath op (gast)zang.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 14:33:35 #14
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_17983443
En " Over Bieknede Blaner til Dommetag" dan? Das eerder vals, maar toch een gaaf nummer !
lief, saai & lui
pi_17988183
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 14:33 schreef Spleed het volgende:
En " Over Bieknede Blaner til Dommetag" dan? Das eerder vals, maar toch een gaaf nummer !
toen was Shagrath nog drummer en zong hij niet. Op het album For all tid hoor je Silenoz die probeert te zingen.
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  vrijdag 26 maart 2004 @ 22:52:19 #16
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17994198
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 02:30 schreef Summoner het volgende:
De zang die jij bedoelt is de zuivere zang van bassist Simen Hestnaes. Hij is te horen op een aantal nummers van de albums "Spiritual Black Dimensions", "Puritanical Euphoric Misantropia" en "Death Cult Argameddon". Ik ken de exacte titels niet uit m'n hoofd.

En die cleane vocals moeten ze er echt inhouden, passen perfect bij melodischere stukken enz. Dat stuk in Progenies of the Great Apocalypse met die cleane vocals is gewoon geweldig. Van mij mag Vortex alle vocals overnemen, misschien komen er dan ook niet van die "wannabe stoere" album/song titels te voorschijn.

Ik dacht trouwens dat de titel cynisch bedoeld was

[ Bericht 6% gewijzigd door Yokozuna op 26-03-2004 22:58:31 ]
  vrijdag 26 maart 2004 @ 23:59:26 #17
18413 Summoner
pi_17995528
Simen stijgt in ieder geval ver boven het niveau van Dimmu Borgir uit. Ik zag hem eerlijk gezegd ook liever bij Borknagar, past beter bij hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')