Nog steeds wel een beetje, denk ik. Homo's op tv, daar kan zelfs je oma nog wel om lachen, maar in de persoonlijke sfeer is het toch vaak net een tikkie anders. Waarom zou de coming out voor veel homo's anders zo zwaar zijn?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 04:36 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik ben het met je eens, maar is het tegenwoordig nog een issue in Nederland?
Je vergeet de kotssmiley.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 04:41 schreef bluecowx het volgende:
moet er niet aan denken
We zijn het dus eens. Maar wat bedoel je met 'sorry dat ik het zeg, maar de TS is blijkbaar wakker geworden'? Heb ik in het verleden wellicht in een onbewaakt moment blijk gegeven van iets wat ik nu tegenspreek? Of begrijp ik je gewoon even niet?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 04:44 schreef Megumi het volgende:
Sorry dat ik het zeg. Maar de TS is blijkbaar wakker geworden. Dat een groot deel van gedrag en de grenzen daarvan door cultuur bepaald worden is waar. Maar denk dat er ook een deel aanleg is. Over de oude grieken. De platonische liefde van Plato is de liefde tussen man en man. En het bedrijven van de liefde tussen man en man was bij de oude grieken heel normaal. En zeker bij de spartanen. Want in deze cultuur mocht je voor je 18e geen vrouw aanraken.
Dat wordt lastig inderdaad, maar moeder natuur laat wel vaker steekjes vallen. Monkeys do it. Honden bespringen zo ongeveer alles, van andere honden tot tafelpoten. Er zijn homosexuele luipaarden gesignaleerd, en zelfs dolfijnen doen het. Dus: tegennatuurlijk? So what. Schijt jij nog in de bosjes?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 04:49 schreef bluecowx het volgende:
ik denk dat je ergens wel gelijk heb, maar ik denk dat omdat je 'opgeleid' word tot hetero je ook word geleerd om te walgen van sex met een persoon van je eigen geslacht. En als je zegt dat je er niet aan moet denken dat je dat dan ook meent.
Daarbij is het toch een soort van foutje van de natuur als je je eigen geslacht prevereert. Het doel van alles wat leeft in de natuur is voortplanten. En dat lukt nou eenmaal niet.
Ik denk dat de meeste mensen van nature een voorkeur hebben voor het andere geslacht, maar dat eventueel latente biseksualiteit wel degelijk aangewakkerd dan wel onderdrukt kan worden door 'de maatschappij'.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 04:54 schreef FritsVanEgters het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar "opgeleid" valt ook wel weer mee. Het ligt ook gewoon in de natuur opgesloten dat de meeste mensen hetero zijn.
![]()
een homostelletje
Hoe latent ben je zelf? Wel eens een jongen gezoend?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 05:08 schreef Kwark het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen van nature een voorkeur hebben voor het andere geslacht, maar dat eventueel latente biseksualiteit wel degelijk aangewakkerd dan wel onderdrukt kan worden door 'de maatschappij'.
Zie daar dus in een notendop de strekking van mijn verhaal.
als het foutje van de natuur was - en ik neem aan dat je dan een genetisch defect bedoelt - dan was dat foutje allang via de evolutie wegge-evolueerd...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 04:49 schreef bluecowx het volgende:
Daarbij is het toch een soort van foutje van de natuur als je je eigen geslacht prevereert. Het doel van alles wat leeft in de natuur is voortplanten. En dat lukt nou eenmaal niet.
er lopen flink wat foute mensen rond nog steeds hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 05:23 schreef Modafinil het volgende:
[..]
als het foutje van de natuur was - en ik neem aan dat je dan een genetisch defect bedoelt - dan was dat foutje allang via de evolutie wegge-evolueerd...
als het btw een genetisch foutje is dat telkens opnieuw op zou treden dan zou homoseksualiteit niet zoveel voorkomen als dat het doet
Ik heb weleens met een jongen gezoend. Een aantal keer zelfs, voornamelijk in dronken, truth-or-dare / laten-we-de-meisjes-eens-choqueren-achtige situaties. Ik vond het wel grappig, en ik ben niet zo weg van stoppelbaardjesquote:Op vrijdag 19 maart 2004 05:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hoe latent ben je zelf? Wel eens een jongen gezoend?
p.s. Ik heb trouwens ook Amerikanistiek gestudeerd!![]()
Ikzelf een keer. Ik vond het eigenlijk vies (zonder kotssmiley). Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb persoonlijk toch een soort weerzin bij de gedachte aan zoenen en sex met een jongen. Vrienden van mij zijn (of waren) dan ook meer bedreven in die dronken truth or dare acties dan ik.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 05:49 schreef Kwark het volgende:
[..]
Ik heb weleens met een jongen gezoend. Een aantal keer zelfs, voornamelijk in dronken, truth-or-dare / laten-we-de-meisjes-eens-choqueren-achtige situaties. Ik vond het wel grappig, en ik ben niet zo weg van stoppelbaardjes.
Verder deed het me niks, maar ik sluit niet uit dat het me onder andere omstandigheden wèl wat zou doen.
Voortplanting is ook niet het enige doel van seks maar wel van het leven. Misschien niet van jouw leven maar leven in het algemeen; planten dieren en veel mensen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 05:04 schreef Kwark het volgende:
[..]
Dat wordt lastig inderdaad, maar moeder natuur laat wel vaker steekjes vallen. Monkeys do it. Honden bespringen zo ongeveer alles, van andere honden tot tafelpoten. Er zijn homosexuele luipaarden gesignaleerd, en zelfs dolfijnen doen het. Dus: tegennatuurlijk? So what. Schijt jij nog in de bosjes?
Bovendien ben ik het niet met je eens dat voortplanting het enige doel is van seks. Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn vrienden, de Bonobo aapjes.
Maar nog even over die walging: komt er niet een moment in je leven dat je je eigen sociale conditionering eens kritisch onder de loep moet nemen?
Ach ja, als je ervan uit gaat dat alles in de natuur een functie heeft, misschien heeft homoseksuele aanleg dat dan ook wel (op een constant peil houden v/e populatie, ik noem maar wat). Ziektekiemen planten zich ook voort, met als doel andere levensvormen te vernietigen, dus een al te betrouwbare vroedvrouw zou ik moedertje natuur niet durven noemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 06:56 schreef bluecowx het volgende:
En dat het vaker gebeurd zegt nog niet dat het natuurlijk is. Het uiteindelijke doel van al het leven op aarde is overleven dus voortplanten van bacterieen tot planten en dieren. Zeker van ( de meeste ) dieren is het tegennatuurlijk omdat voor dieren sex alleen maar een middel is om voort te planten en niet voor genot ( uitzonderingen daar gelaten ).
Met foutje bedoel ik niet een genetisch defect maar een foutje van moedernatuur, het is tegennatuurlijk.
Btw. no offence t.a.v. homoseksuelen, it's just the way I feel.
Ik kan me zo voorstellen, dat dit mogelijk een vorm van anti-conceptie was... Daarbij schijnt het in het verleden (en waarschijnlijk zelfs in het heden) onder zeelieden ook niet ongewoon te zijn geweest om met elkaar iets te beginnen op een lange reis...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 04:30 schreef Kwark het volgende:
Let me explain that statement.
Bij de Oude Grieken was het de gewoonte onder welgestelde mannen om er, naast hun echtgenote, een neukertje op na te houden. Let wel: een jongen. Een mooie, jonge jongen die ze onderwezen en, om het maar eens romantisch uit te drukken, achterwaarts in de hol buffelden.
Ik denk dat het in de gevangenis ook draait om een stukje machtsuiting... Ik denk dat een man voldoende heeft aan zijn rechterhand als speelkameraadje, maar dat je om indruk te maken een ander "verkracht"...quote:De Grieken van weleer bewijzen het: in het juiste klimaat is elke man in staat tot het beminnen van een seksegenoot. Of waren de hogere maatschappelijke posities in die tijd uitsluitend voorbehouden aan biseksuelen? I doubt it.
En als je me nog niet gelooft, laat dan voor de grap maar eens je zeepje vallen in de bijlmerbajes.
Niet alle foutjes zijn genetisch bepaald... Kijk maar naar mensen met het Down-syndroom... Dat is ook niet weggeevolueerd...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 05:23 schreef Modafinil het volgende:
[..]
als het foutje van de natuur was - en ik neem aan dat je dan een genetisch defect bedoelt - dan was dat foutje allang via de evolutie wegge-evolueerd...
als het btw een genetisch foutje is dat telkens opnieuw op zou treden dan zou homoseksualiteit niet zoveel voorkomen als dat het doet
Volgens mij zeg je hier iets anders dan je bedoelt. Of iemand homosexueel is heeft niets te maken met cultuur. Want je bent het of niet, de een meer dan de ander. Ik vermoed dat in alle landen een evengroot percentage mannen en vrouwen homosexueel is.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 07:08 schreef Kwark het volgende:
[..]Foutje of niet, het komt *vaak* voor, en het zou nog vaker voorkomen als het al volkomen normaal zou worden beschouwd (maatschappelijk normaal dus, ik heb het niet over "biologisch normaal"). Het is niet de enige bepalende factor, maar de maatschappelijke teneur speelt zeker een rol bij hoe iemand zich qua geaardheid ontwikkeld. Ook jij, beste vriend, hebt naar alle waarschijnlijkheid wel een spoortje aanleg tot biseksualiteit, al is het maar een klein beetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |