quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 08:58 schreef Impry het volgende:quote
Op donderdag 18 maart 2004 23:00 schreef BVO het volgende:[me=BVO]heeft volgende week vrijdag Nederlands mondeling.
* Impry ook
![]()
* Impry heeft nog geen één boek gelezen
![]()
*heeft volgende week donderdag om 13.50 mondeling Nederlands*
Ik heb natuurlijk eerst havo gedaan dus dit is mijn 2e keer mondeling
![]()
maar dingen waar je op moet letten zijn:
- Zorg dat je van ieder boek iig weet hoe het verhaal loopt (dat wist ik in 5 havo alleen van de Aanslag van Harry Mullisch
![]()
)
- Zorg dat je weet in welke literaire stroming het boek past
- Zorg dat je achtergrondinformatie over de schrijver in je hoofd hebt (bijv. bij Marga Minco is joods en was zelf ondergedoken in de oorlog. Een vraag zou bijv kunnen zijn waarom Marga Minco vaak over Joodse mensen in/na de oorlog schrijft).
- Zorg dat je een favoriet boek hebt waar je extra veel over kan vertellen (bij mij vroegen ze namelijk naar welk boek ik het leukst vind en dan ga je daar ff lekker over zitten lullen).
- Let op strikvragen (als je docent bijv. zegt dat er iets gebeurde in het boek en je weet het niet zeker of dat wel echt gebeurt is dan ga je niet zeggen: "ja, dat is waar, ja, dat was heel erg spannend." want dan val je door de mand).
- Blijf kalm en bereid het goed voor
- Vraag desnoods iemand om vragen te stellen over je boeken (ook al weet die persoon niet zoveel als je docent) dan weet je iig welke boeken je wat beter moet bekijken.
En suc6
Good Evening Tokyo!! We are Children of Bodom and we come from f*ck*ng Finland!!
De officiele Kristiansund site:
www.ht-arena.com/kristiansund