De truc met kinderen die gepest worden is dat ze het nooit aan hun omgeving laten merken. Soms komen de ouders er pas na jaren achter.........................quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:54 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel veggiekind erover gehoord dat het problemen is op de school. Ik had er geen problemen mee. Op de basisschool ging nooit iemand verder vragen waarom enzo.
.......wat dus misschien wel er voor zorgt dat de veggiekinderen niet zo snel gaan pesten, maar eerder het opnemen voor kinderen die gepest worden. Maar dit kan ik natuurlijk alleen maar denken.
Ja, ok, maar ben zelf ook gepest, maar niet omdat ik vegetarier was.. En degene die gepest zijn die vertellen dat vaak later wel. En de vegetariers die ik ken die zijn vooral gepest vanwege uiterlijk en niet vanwege innerlijk. Ik zie dus nog steeds niet waarom vegetarische kinderen dan (meer) gepest zouden worden.quote:Op zaterdag 3 april 2004 15:43 schreef Oceanonix het volgende:
De truc met kinderen die gepest worden is dat ze het nooit aan hun omgeving laten merken. Soms komen de ouders er pas na jaren achter.........................
Ik wil alleen aangeven dat je moet opletten dat je kind niet heel erg anders wil laten worden dan de rest. Als een kind niet sterk in zijn/haar schoenen staat, heeft tie echt een probleem.quote:Op zaterdag 3 april 2004 16:11 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, ok, maar ben zelf ook gepest, maar niet omdat ik vegetarier was.. En degene die gepest zijn die vertellen dat vaak later wel. En de vegetariers die ik ken die zijn vooral gepest vanwege uiterlijk en niet vanwege innerlijk. Ik zie dus nog steeds niet waarom vegetarische kinderen dan (meer) gepest zouden worden.
Ok, maar ik vind het toch niet echt een bericht wat perse hier past. Aangezien het niet typerend is voor een kind die is opgevoed is met vegetarisme. Elk kind kan het pispaaltje worden.quote:Op zaterdag 3 april 2004 16:43 schreef Oceanonix het volgende:
ik wil alleen aangeven dat je moet opletten dat je kind niet heel erg anders wil laten worden dan de rest. Als een kind niet sterk in zijn/haar schoenen staat, heeft tie echt een probleem.
Sorry hoor, maar juist vegetariers letten meer op voeding dan de gemiddelde nederlander. Een 'normaal opgevoed kind', zou vooral niet letten of deze genoeg groente, fruit enzo eet. Maar eet voornamelijk veel snoepgoed, koek en vettigheid. Dat is bij de gemiddelde vegetarier wel anders.quote:Op zondag 4 april 2004 13:23 schreef deedeetee het volgende:
Hoewel ik zelf beslist niet veel vlees eet vind ik toch dat je een kind "gewoon " te eten moet geven, ik zie veganisme meer als een soort fanatisme en dààr houdt ik niet van.
Een kind heeft recht op een normaal en gezond leven zonder een soort van " eetobsessie " omdat mij dat niet gezond lijkt. Als je bij zo'n apart dieet doorlopend in de gaten moet houden of je wel voldoende van alles binnen krijgt en geen tekorten oploopt...Dat zie ik dus niet zo zitten.
![]()
Met normaal eten wordt èten bedoeld , chips is iets anders imo. en overdreven veel snoep en junkfood vind ik òòk niet normaal, dat ìs geen eten.quote:Op zondag 4 april 2004 13:42 schreef TechXP het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar juist vegetariers letten meer op voeding dan de gemiddelde nederlander. Een 'normaal opgevoed kind', zou vooral niet letten of deze genoeg groente, fruit enzo eet. Maar eet voornamelijk veel snoepgoed, koek en vettigheid. Dat is bij de gemiddelde vegetarier wel anders.
Dus dan is het nog de vraag wat gezond is. Ik zie soms wel ouders die hun kinderen in de middag gewoon een zak chips geven om op te eten en dat is niet een enkel geval, want je ziet het vaak. En als ik dan zie dat vegetarische ouders kinderen juist de voedingslessen goed bij brengen dan moet ik toch concluderen dat deze dus gezonder bezig zijn.
En nogmaals fanatisme is vegetarisme/veganisme net zo min als een kind elke dag vlees enzo geven.
Nou dat kinderen letten op hun eten is toch juist goed? Bij vegetarisme zullen de ouders juist kijken of hun kinderen goed eten en dan niet zo zeer of er iets in zit van dieren ofzo, maar gewoon of ze de juiste voedingsstoffen krijgen. Dat zie je een gemiddeld genomen ouder niet doen.quote:Op zondag 4 april 2004 15:28 schreef deedeetee het volgende:
Met normaal eten wordt èten bedoeld , chips is iets anders imo. en overdreven veel snoep en junkfood vind ik òòk niet normaal, dat ìs geen eten.
De hele tijd opletten wat je eet en of er nix van een dier in zit vind ik niet normaal en ook niet gezond. En kinderen 'voedingslessen "geven "Gewoon gezond eten en niet te veel snoepen, als je zorgt dat je kind dàt van thuis meekrijgt vind ik dat het beste
![]()
Dat ligt net aan welke ouder het is. De ene doet vooral binnenshuis niet, maar buitenhuis, dan wat makkelijker en de andere die zal wat strenger zijn.quote:En vegetarisme/veganisme wordt bijna altijd fanatiek bedreven , of vinden die ouders het oke als hun kind gezellig bij de kinderen van de buren een rundvleeskroketje meehapt ?
quote:Op zondag 4 april 2004 13:42 schreef TechXP het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar juist vegetariers letten meer op voeding dan de gemiddelde nederlander. Een 'normaal opgevoed kind', zou vooral niet letten of deze genoeg groente, fruit enzo eet. Maar eet voornamelijk veel snoepgoed, koek en vettigheid. Dat is bij de gemiddelde vegetarier wel anders.
Dus dan is het nog de vraag wat gezond is. Ik zie soms wel ouders die hun kinderen in de middag gewoon een zak chips geven om op te eten en dat is niet een enkel geval, want je ziet het vaak. En als ik dan zie dat vegetarische ouders kinderen juist de voedingslessen goed bij brengen dan moet ik toch concluderen dat deze dus gezonder bezig zijn.
Sorry hoor, misschien ligt het aan mij, maar dit is toch belachelijk?!quote:Op vrijdag 19 maart 2004 08:39 schreef Safari het volgende:
Ik vind dat vegetarische ouders kun kind toch tenminste een of twee keer per week een stukje vlees moeten voorschotelen, totdat het kind wellicht zelf aangeeft het echt niet langer te willen.
Waaruit trek jij de conclusie dat de gemiddelde ouder niet oplet of zijn kind goed te eten krijgtquote:Op zondag 4 april 2004 16:16 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nou dat kinderen letten op hun eten is toch juist goed? Bij vegetarisme zullen de ouders juist kijken of hun kinderen goed eten en dan niet zo zeer of er iets in zit van dieren ofzo, maar gewoon of ze de juiste voedingsstoffen krijgen. Dat zie je een gemiddeld genomen ouder niet doen.
Niet ieder kind staat sterk in zijn schoenen. En het is dus de schuld van de ouders als een kind gepest wordt en niet van de pester????quote:Op zondag 4 april 2004 16:29 schreef Toeps het volgende:
Of een kind ergens mee gepest gaat worden hangt helemaal niet af van vegetariër zijn of niet. Het heeft alles te maken met de manier waarop ouders een kind opvoeden. Als een kind mondig genoeg is, en voldoende zelfvertrouwen heeft, zal hij of zij niet snel gepest worden.
Je hebt gelijk, wat een onzinquote:Op zondag 4 april 2004 18:06 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Niet ieder kind staat sterk in zijn schoenen. En het is dus de schuld van de ouders als een kind gepest wordt en niet van de pester????![]()
Zal het tegen mijn ouders zeggen en mijn excuses aanbieden aan de mijn klasgenoten die ik dan vals beschuldigd heb.![]()
Nee, ik bedoel dat als een kind dat vegetarisch eet gepest wordt, het dan niet ligt aan het vegetarisme, maar aan hoe het kind weerstand bied aan flauwe geintjes. Want tegen iedereen zullen ze flauwe geintjes maken. De een heeft arme ouders, de ander heeft rood haar, de ander 'stinkt' ... Bij iedereen is wel wat te verzinnen.quote:Op zondag 4 april 2004 18:06 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Niet ieder kind staat sterk in zijn schoenen. En het is dus de schuld van de ouders als een kind gepest wordt en niet van de pester????![]()
Zal het tegen mijn ouders zeggen en mijn excuses aanbieden aan de mijn klasgenoten die ik dan vals beschuldigd heb.![]()
Dat is waar maar her is wel weer een extra reden om gepest te kunnen worden en dat probeerde ik duidelijk te maken!!!!quote:Op zondag 4 april 2004 18:18 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat als een kind dat vegetarisch eet gepest wordt, het dan niet ligt aan het vegetarisme, maar aan hoe het kind weerstand bied aan flauwe geintjes. Want tegen iedereen zullen ze flauwe geintjes maken. De een heeft arme ouders, de ander heeft rood haar, de ander 'stinkt' ... Bij iedereen is wel wat te verzinnen.
En als de ouders het kind nou uitleggen waarom ze vegetarisch eten, wat de achterliggende gedachte is en waarom ze vinden dat het goed is, dan kan het kind zelfverzekerd zijn klasgenootjes weerstand bieden. Verder kunnen ouders een kind sowieso wat mondigheid bijbrengen, en een deel van het zelfvertrouwen komt van huis uit. Nou zeg ik niet dat pesten altijd te voorkomen is, maar vegetarisme is géén reden dat een kind gepest word. Het kan slechts worden aangegrepen als onderwerp. Maar ze kunnen ook net zo makkelijk iets anders verzinnen.
Aan de gegevens in de media waarbij geconstateerd werd dat kinderen in NL te weinig vitamine kregen. Men at over het algemeen te weinig fruit. En weinig gevarieerd geloof ik. Was een jaar ofzo terug in het nieuws.quote:Op zondag 4 april 2004 17:18 schreef deedeetee het volgende:
Waaruit trek jij de conclusie dat de gemiddelde ouder niet oplet of zijn kind goed te eten krijgt
Jaquote:En bij vegetarisme gaat het toch om gèèn vlees eten nietwaar ?
Dat ligt per ouder verschillend dat wel zo. Echter vegetariers zijn meer met voeding bezig, tenminste dat is naar eigen ervaring gebleken. De meeste vegetariers en vega-ouders letten dus extra op bepaalde voedingsstoffen, omdat ze meer bezig zijn met het goed gevarieerd eten.quote:Hoezo dus stel jij dat die ouders speciaal kijken of hun kinderen goed eten en er niet opletten of er vleesproducten in dat eten zit.Daar draaid 't toch om bij vegetariers?
Als je buikpijn krijgt moet je niet te veel zuivel drinken, schijnt niet goed voor de darm/maagflora te zijn.quote:En veganisten zijn nog veel extremer in dat opzicht. Ik vind het zo'n verkrampte boel daar zou ik nou buikpijn van krijgen !
Hoe bedoel je? Als een kind iets niet mag eten van de ouder dan is het toch gewoon opvoeding? De ouder wil het kind iets bijbrengen van zichzelf. Dat doet elke ouder. En sommige ouders laten kinderen niet eens tv kijken. Vind je dat dan ook niet normaal?quote:Als je weet dat je ouders het eigenlijk- of gewoonweg helemaal -niet goed vinden dat je dat kroketje eet is dat voor een kind wel een probleem, het kan niet onbezorgd iets lekkers eten![]()
En ik denk dat dàt voor een kind gèèn gezonde zaak is![]()
Nee, het kind is een kind van vegetarische ouders. Deze geven binnenshuis geen vlees enzo, omdat ze hetzelf niet eten. Buitenshuis, dan kan het voorkomen dat kinderen een snoepje krijgen met gelatine enzo, daar kan je als ouder niet altijd bij zijn. Dus sommige ouders doen het gewoon zo dat ze binnen of binnen hun bereik gewoon altijd vega eten, maar dat ze naar buiten toe makkelijker zijn.quote:Ik begrijp dat binnenshuis en buitenshuis ook niet zo goed je bent vegetarier of je bent 't niet toch![]()
Een huisregel kan je het een beetje noemen ja. Maar dat is gewoon aan de ouders om zelf te bepalen wat juist is of niet. Als ik later kinderen heb, dan zullen deze veganistisch opgevoed worden. Of ik vind overeenstemming met mijn partner over bepaalde dingen. Iig beide hebben inspraak natuurlijk over de opvoeding.quote:Of bedoel je 't meer als huisregel, thuis wordt 't niet gegeten maar wat een kind buiten eet mag hij zelf weten ? ( dat klinkt al een stuk prettiger en gezonder )
De ouders zijn zelf denk gewoon die het overal hanteren. Echter heb je ook vegetariers die ik dan maar 'gemaksvegetariers' noem. Deze eten zoveel mogelijk vegetarisch, maar soms als iemand wat klaar heeft gemaakt en toch niet rekening gehouden heeft met vegetariers, dan eet deze mee.quote:En wat doen die ouders zelf dan buitenshuis ? Je moet als kind dan wel erg flexibel zijn om dat nog te snappen, als je groter bent en er over na gaat denken.....
Het is net zo goed een extra reden om gepest te worden als dat bijvoorbeeld jou kind gepest word omdat jij op Fok! zit te posten.quote:Op zondag 4 april 2004 18:33 schreef Oceanonix het volgende:
Dat is waar maar her is wel weer een extra reden om gepest te kunnen worden en dat probeerde ik duidelijk te maken!!!!
Vegetarisch is nog wel te doen denk ik maar veganisten gaan mij veel te ver en ik vind nog steeds dat je dàt een kind niet aan mag doen, 't is niet gezond !quote:Op zondag 4 april 2004 18:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
Aan de gegevens in de media waarbij geconstateerd werd dat kinderen in NL te weinig vitamine kregen. Men at over het algemeen te weinig fruit. En weinig gevarieerd geloof ik. Was een jaar ofzo terug in het nieuws.
[..]
Je hoort net zo vaak dat kinderen van vegetariers tekort van 't een of ander hebben dus wat is dan 't verschil ?
[..]
Dat ligt per ouder verschillend dat wel zo. Echter vegetariers zijn meer met voeding bezig, tenminste dat is naar eigen ervaring gebleken. De meeste vegetariers en vega-ouders letten dus extra op bepaalde voedingsstoffen, omdat ze meer bezig zijn met het goed gevarieerd eten.
[..]
Omdat het voor hun extra belangrijk is omdat het dus met een beperkt dieet veel moeilijker wordt om gezond te eten.
Als je buikpijn krijgt moet je niet te veel zuivel drinken, schijnt niet goed voor de darm/maagflora te zijn.
[..]
Haha, dan mag ik wel even opmerken dat ik ook alarmerende berichten las over teveel soja gebruiken ( ik heb een kind met een lactoseintolerantie )
Hoe bedoel je? Als een kind iets niet mag eten van de ouder dan is het toch gewoon opvoeding? De ouder wil het kind iets bijbrengen van zichzelf. Dat doet elke ouder. En sommige ouders laten kinderen niet eens tv kijken. Vind je dat dan ook niet normaal?
Of wat te denken van kinderen die op bepaalde sporten niet mogen?
Wat is er dus mis met kinderen die vega eten omdat ze dat van huis uit meekrijgen? Juistem, niks.
[..]
Er zijn idd ook andere vervelende dingen te bedenken maar dat maakt het vegetarisme voor kinderen echt niet leuker, die eten liever gewoon net als andere kinderen. En dan heb je nat. ook nog het risico dat het kind de ongezouten mening van anderen te horen krijg over vegetarisme. Sommige ouders reageren beledigd als je in hun ogen "normaal "eten weigert da's knap vervelend voor een kind. Ik spreek uit ervaring omdat mijn eigen kind niet alles mag eten/drinken en hij wordt er ziek van, toch reageren soms mensen erg bot !
Nee, het kind is een kind van vegetarische ouders. Deze geven binnenshuis geen vlees enzo, omdat ze hetzelf niet eten. Buitenshuis, dan kan het voorkomen dat kinderen een snoepje krijgen met gelatine enzo, daar kan je als ouder niet altijd bij zijn. Dus sommige ouders doen het gewoon zo dat ze binnen of binnen hun bereik gewoon altijd vega eten, maar dat ze naar buiten toe makkelijker zijn.
En de andere ouder doet dat niet en zal bij kinderfeestjes van te voren aangeven wat wel en niet enzo. En als het kind later oud genoeg is kan deze zelf verder beslissen wat deze doet.
[..]
Ik ken ouders die om die reden een kind niet op een kinderfeestje vragen ( daar ben ik het zeer beslist niet mee eens, het kind kan 't immers ook niet helpen. ! )
Geloof me nou maar , sociaal gezien ligt 't niet zò simpel.
Maar goed er is niks ongezonds aan vegetarisch opvoeden van kinderen en kinderen worden ook niet speciaal er om gepest ofzo, dus ik zie niet in wat er verkeerd aan is.
Sorry, maar ben jij veganist? Nee dus.quote:Op zondag 4 april 2004 19:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vegetarisch is nog wel te doen denk ik maar veganisten gaan mij veel te ver en ik vind nog steeds dat je dàt een kind niet aan mag doen, 't is niet gezond !
Mishandelenquote:Op zondag 4 april 2004 20:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Sorry, maar ben jij veganist? Nee dus.
TechXP wel, dus die zal er wel meer vanaf weten dan jij, nietwaar? Ik denk niet dat TechXP zijn kind wil mishandelen, dus hij zal heus wel nagezocht hebben wat precies de voordelen en nadelen zijn.
Kom dan met zeer goede bewijzen dat het ongezond is. Meningen welke je niet kan onderbouwen zijn maar loze kreten.quote:Op zondag 4 april 2004 19:39 schreef deedeetee het volgende:
Vegetarisch is nog wel te doen denk ik maar veganisten gaan mij veel te ver en ik vind nog steeds dat je dàt een kind niet aan mag doen, 't is niet gezond !
Waarom? Zolang het kind de juiste voedingsstoffen binnen krijgt wat is dan het probleem?quote:Op zondag 4 april 2004 20:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben geen veganist en vind het niet gezond om een kind het wèl te laten zijn. En met kinderen en wat die vervelend vinden heb ik wèl ervaring![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |