abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:42:43 #1
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_17807812
Weet eigelijk niet waar ie hoort maar vondt cilinese een beter dan lifestyle.

Wat vindt de fokker's van als je een kind vegatarisch oplaat groeien dus vanaf de geboorte geen vlees en geen vis.


Zelf vindt ik het een slechte zaak, net zo als een kind verplicht een geloof voor schotelen omdat de ouder's dat geloven, neuh een kind moet vrij zijn en zelf moeten kunnen kiesen wat hij of zij wil eten, trouwens ik ben zelf van mening dat een kind dat geen vlees toch enkele bouwstoffen gaat missen.


geen geflame hou het netjes
pi_17807858
Vegetarisch lijk me.
pi_17807896
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:42 schreef karper het volgende:
Weet eigelijk niet waar ie hoort maar vondt cilinese een beter dan lifestyle.

Wat vindt de fokker's van als je een kind vegatarisch oplaat groeien dus vanaf de geboorte geen vlees en geen vis.


neuh een kind moet vrij zijn en zelf moeten kunnen kiesen wat hij of zij wil eten
Waarom? Alsof een kind op jonge leeftijd dat al zelfstandig én verstandig zou kunnen bepalen?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_17807897
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:44 schreef ParanoidEv het volgende:
Vegetarisch lijk me.
lijk
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:46:55 #5
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_17807931
is het zelfde als je kind een godsdienst laten geloven waar toch niks van waar is
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:47:36 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17807951
Ik heb een collega die vaak ziek is. Hij is vegatarisch. Need i say more.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17807997
ik zou het niet doen..
Mn neefje word vegetarisch opgevoed, de moeder is ook vegetarisch, en die is pas geleden opgenomen in het ziekenhuis..
Had vitaminetekort.... had o.a. met het vegetarisch eten te maken..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:50:57 #8
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17808059
niet zo'n slechte gedachte, je leert het kind daarmee wel op vroege leeftijd over maatschappelijke problemen na te denken. Later kan het kind dan zelf bepalen of het wel of geen goed idee is.
Ik ben vegetarier vanaf mijn 15e en ik mis het vlees eten niet, ik vind vlees ook vaak stinken als het gebakken wordt, dat kan nooit zuiver zijn..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_17808157
Ik denk als moeder, dat je je kids alle aspecten van het leven moet kunnen laten ervaren.

En hier bedoel ik mee, in normaal context.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_17808166
Tegen. Geen vlees of vis in de opgroeiende fase is ongezond.

Principieel ben ik niet tegen het eten van vlees, maar wel tegen het eten van vlees op de manier hoe dieren op dit moment gehouden worden. Ik eet graag een dier, maar het moet wel een fatsoenlijk leven gehad hebben.
pi_17808180
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:47 schreef Megumi het volgende:
Ik heb een collega die vaak ziek is. Hij is vegatarisch. Need i say more.
Hmmzzz, zijn ook vele mensen vaak ziek die niet vegetarisch zijn....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:55:32 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_17808184
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:50 schreef Harry_Sack het volgende:
niet zo'n slechte gedachte, je leert het kind daarmee wel op vroege leeftijd over maatschappelijke problemen na te denken. Later kan het kind dan zelf bepalen of het wel of geen goed idee is.
Ik ben vegetarier vanaf mijn 15e en ik mis het vlees eten niet, ik vind vlees ook vaak stinken als het gebakken wordt, dat kan nooit zuiver zijn..
Dat vlees stinkt en niet deugt vind ik een kul-argument. Massa's mensen vinden spruitjes en uien stinken en die zijn puur natuur en vleesloos.

Maargoed, terug naar het echte onderwerp. Ik denk dat er op zich niet veel tegen is om je kind vegetarisch op te voeden als je als ouders zelf allebei vegetariër bent. Maar ik vind wel dat ouders ontzettend moeten oppassen met hoe goed hun vegetarische voeding in elkaar zit. Kinderen hebben gewoon veel vitaminen, mineralen en andere bouwstoffen nodig en hun voeding moet dus goed uitgebalanceerd zijn.
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:56:06 #13
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_17808197
ja maar moet je dat op vroege leeftijd aan een kind overlaten?

stel je voor:
kind een van af ze geboorte geen vlees, en mist hier door enkele belangrijke vitamnie's. kind krijgt soja vervanger;s maar lust deze niet, de ouders zullen denken dat laten we de vervanger's maar achterwegen, of proppen met met moeite naar binnen, dat kind zal later een grote afkeer tegen ze ouder's er aan over houden.


trouwens bedankt voor julliie nette gedrag
pi_17808206
tegen, zowiezo vind ik vegetarisme (?) maar iets doms.
pi_17808246
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:50 schreef Harry_Sack het volgende:
niet zo'n slechte gedachte, je leert het kind daarmee wel op vroege leeftijd over maatschappelijke problemen na te denken. Later kan het kind dan zelf bepalen of het wel of geen goed idee is.
Ik ben vegetarier vanaf mijn 15e en ik mis het vlees eten niet, ik vind vlees ook vaak stinken als het gebakken wordt, dat kan nooit zuiver zijn..
maar wel lekker.. moet er niet aan denken dat ik al die hamburgers, frikandellen, kroketten, enz, enz. moet missen
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:57:43 #16
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_17808253
laat mensen toch zelf kiezen, en ga je druk maken om belangrijke dingen inplaats van dit welvaarts gemekker
ongenuanceerd wezen
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:58:11 #17
83600 Ocealith
Deze username slaat nergens op
pi_17808270
Ik denk dat je daarin als ouder geheel vrij bent. Het is misschien voor je gevoel een beetje lullig voor een kind, maar hij kan later altijd zelf nog bepalen lekker vlees te gaan eten. Niet alle mensen die gelovig opgevoed zijn, zijn dat gebleven. Er zijn er ook zat die dat helemaal overboord gegooid hebben.

Grappig dat iedereen gelijk weer de vergelijking maakt tussen vegatarisme en geloof. (Misschien is het wel gewoon verkapte religie ).
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:58:30 #18
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17808281
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:56 schreef Markster het volgende:
tegen, zowiezo vind ik vegetarisme (?) maar iets doms.
Leg uit. Want iets dom noemen zonder enige onderbouwing, dan lijk je zelf dom.
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:59:52 #19
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_17808334
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:57 schreef sj44k het volgende:
laat mensen toch zelf kiezen, en ga je druk maken om belangrijke dingen inplaats van dit welvaarts gemekker
ga jij eens met je frikandel spelen
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:01:37 #20
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17808378
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:42 schreef karper het volgende:
Weet eigelijk niet waar ie hoort maar vondt cilinese een beter dan lifestyle.

Wat vindt de fokker's van als je een kind vegatarisch oplaat groeien dus vanaf de geboorte geen vlees en geen vis.

Zelf vindt ik het een slechte zaak, net zo als een kind verplicht een geloof voor schotelen omdat de ouder's dat geloven, neuh een kind moet vrij zijn en zelf moeten kunnen kiesen wat hij of zij wil eten, trouwens ik ben zelf van mening dat een kind dat geen vlees toch enkele bouwstoffen gaat missen.
Waarom een slechte zaak? Jij word ook door je ouders beinvloed vanaf jongs af aan. Heb jij ooit gevraagd om het vlees wat ze door je strot duwden? Nee, dus dat is hetzelfde.

Een kind die geen vlees eet zal niks missen zolang deze natuurlijk wel eet.
Zo als elke ouder moet deze gewoon opletten op wat een kind eet.

Daarnaast heb je geen onderbouwing voor dat ze enkele bouwstoffen missen. Volgens voedingsdeskundigen is het mogelijk om met een volwaardig vegetarisch dieet of veganistisch dieet kinderen vanaf hun geboorte te voeden.
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:01:51 #21
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_17808383
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:59 schreef karper het volgende:

[..]

ga jij eens met je frikandel spelen
wat is dat voor onzin, als mensen allemaal wat minder geld hebben is dit gezeur ook over, dan is het gewoon eten wat de pot schaft, en geen dure vleesvervangende dingetjes meer.
ongenuanceerd wezen
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:02:57 #22
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17808430
Als je het zegt vanuit de reden: Wie ben jij om zoiets voor je kind te bepalen, wie ben jij dan om voor je kind te bepalen dat ze wel vlees moeten eten? Of naar welke school ze gaan, of in welke plaats ze op moeten groeien, etc.? Precies hetzelfde dus.
En van die zieke collega. Ik ben al 7 jaar vegetarisch zonder in die tijd ooit ziek te zijn (nouja, één keertje een longontsteking omdat ik een keer in de winter zonder jas in een dronken bui rond heb zitten rennen buiten).
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:03:00 #23
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17808432
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:49 schreef Mute_Me het volgende:
ik zou het niet doen..
Mn neefje word vegetarisch opgevoed, de moeder is ook vegetarisch, en die is pas geleden opgenomen in het ziekenhuis..
Had vitaminetekort.... had o.a. met het vegetarisch eten te maken..
Nou zal ze dus waarschijnlijk niet een goede voeding hebben gehad, of ze heeft gewoon last van slecht opnemen van vitaminen.
Dat heeft niets met vegetarisme te maken. Er zijn namelijk zovelen die nietvega zijn en ook opgenomen worden.
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:03:38 #24
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17808451
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:54 schreef GREENSKiN het volgende:
Tegen. Geen vlees of vis in de opgroeiende fase is ongezond.
Onjuist. Zie voedingscentrum.nl
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:05:22 #25
36038 Shaman
retro-progressief
pi_17808509
Ik ben vegetarisch opgevoed, ik ben pas rond mijn twaalfde vlees gaan eten, tot mijn achtiende trouwens, toen ben ik weer gestopt. Ik ben kerngezond dus.... Sowieso is vegetarisch gezonder dan vlees eten, mits je natuurlijk voldoende let op alternatieven (het gezondste is trouwens beperkt vlees eten, rond de 250 gr. vlees en vis per week)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')