Waarom heeft de doorsnee nederlander tussen 12 en 20 zo een hekel aan de doorsnee duitser? Omdat zij arrogant overkomen? Omdat duits zo een harse taal is ? Omdat de duitsers verwachten dat iedereen duits praten kan ? Heeft iemand eens geprobeerd vriendschappelijke kontakten te knopen met een duitser?
Waarom noemt de nederlandse jeugd de duitsers mof, fascist, nazi, ss-er? Vanwege de WO2 ? Ja, de duitse regering was verantwoordelijk voor de WO2. Ja, de duitse regering en haar aanhang, de Waffen-SS, de NSDAP, de Gestapo was verantwoordelijk voor de massamoord op de joden, de zigeuners, de Roma, verzetstrijders etc. Maar lees alsjeblieft dat het de DUITSE REGERING was die daarvoor verantwoordelijk was. Maar om nu alle duitsers zo te noemen, ik weet het niet of dat eerlijk is t.o.v. de doorsnee duitser. Ter info, de meeste SS-ers waren oostenrijkers. Er waren ook veel nederlanders daarbij.
Misschien komt dan het argument, ja het duitse volk heeft Hitler gekozen. Klopt. Nou en? Wist het duitse volk destijds wat Hitler aanrichten zou? Kristalnacht: hier kreeg her duitse volk voor het eerst een teken waartoe Hitler in staat was maar toen was het al te laat: Hitler en de NSDAP waren al te machtig. Iedereen die zich verzette wird vermoord/ in elkaar geslagen/ verdween.
„Wir haben es nicht gewusst“. Echt, hier moet ik van kotsen. Waarom denken jullie dat het duitse volk zo een wroeging heeft en alles wat ook maar een beetje te maken heeft met anti-semitisme verafschuwt/ bestrijdt. Omdat het overgrote deel van de duitsers het niet wist. Waar denken jullie waren de meeste konzentratiekampen met de meeste doden? In Duitsland in een stad? Nee, ze waren afgelegen. Bijv. Auswitz-Birkenau in Polen, Treblinka in Rusland. Ter info, procentueel zijn in Nederland MEER Joden gearresteerd en afgevoerd worden als in elk ander land. Waren de duitsers in Nederland beter in het opzoeken van Joden dan in andere landen?
Ja, de duitsers zijn niet makkelijk.
Ja, de duitsers kunnen zeer arrogant zijn.
Ja, de duitsers spreken slecht engels en verwachten dat iedereen duits kan.
Ja, het duitse volk heeft een zware moralische schuld.
Maar, als jullie eens het drogbeeld van dat duitsers NAZI, MOF, SS’er zijn eens opzij leggen en eens werkelijk kontakt leggen met een duitser, dan kunnen jullie merken dat het net zo aardige mensen zijn als jullie buren.
Ja, ook ik heb vroeger zo gedacht. Ter info: ik ben een allochtone Nederlander (2e generatie) die met zijn gezin in Duitsland in Beieren in Munchen woon. En mijn gezin en ik worden vol geaccepteerd door de Duitser. Tot op heden hebben wij slechts een „foute“ Duitser gekent en die is ook door zijn werkgever eruitgeknikkerd.
Nu will ik eens graag eens gefundeerde verklaring/ discussie waarom de doorsnee nederlander zo een „bloed hekel“ aan de duitsers heeft. En gelieve ontopic te blijven (dus het woord landverrader is voor mij offtopic omdat ik Nederland liefheb ook al woon ik in Duitsland).