abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:59:09 #1
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_17798621
Zaterdag 20 maart gaat het gebeuren: dan wordt in Nijmegen de nieuwe fietsbrug aan de bestaande spoorbrug bevestigd.
Iedereen die wel eens de Waalkade bezoekt, zal inmiddels gewend zijn aan het silhouet van de al tijden afgemaakte brug die op zijn platform aan de noordkant van de Waal stond te wachten (zie onderstaand plaatje), maar nu gaat hij dan eindelijk naar de goede plek gebracht worden.

Vier bokken (drijvende hijskranen) zijn vannacht of vanochtend gearriveerd (zie onderstaand plaatje), en de waterstand is waarschijnlijk hoog genoeg. Alleen harde wind of dichte mist kunnen nu nog roet in het eten gooien.

www.nijmegen.nl zegt het volgende:
quote:
Invaren Snelbinder zaterdag 20 maart

Vorig jaar september zou de Snelbinder, de fietsbrug tussen Lent en Nijmegen, al verbonden worden aan de spoorbrug. Te lage waterstand verhinderde dat. Aanstaande zaterdag is het dan eindelijk zover. Vanaf mei kunt u gebruikmaken van deze snelle oeververbinding.

De invaaroperatie start zaterdag om zeven uur 's ochtends. Om elf uur hangt de Snelbinder voor de spoorbrug. Om vijf uur 's middags is de operatie naar verwachting afgerond. Met vier drijvende bokken met kranen wordt de fietsbrug van 235 meter en 700 ton zwaar in z'n geheel aan de bestaande spoorbrug gemonteerd. Voor deze operatie komt de scheepvaart op de Waal bij Nijmegen geheel stil te liggen. Ook is er dat weekend geen treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen.

Veel bekijks
Omdat de spectaculaire operatie naar verwachting veel toeschouwers zal trekken, zijn de parkeergarages Kelfkensbos, Eiermarkt, Hezelpoort en de parkeerplaats van de Stichting Oude Stad op 20 maart al vanaf zes uur 's ochtens open. Het spektakel is het beste te volgen vanaf het westelijk deel van de Waalkade of vanuit de uiterwaarden. De gemeente zal de Oosterhoutsedijk en het westelijk deel van de Waalkade vanaf die tijd afsluiten voor het verkeer.

Vanaf 15 mei open
De komende maanden wordt de brug verder afgewerkt. Vanaf 15 mei kunnen de fietsers gebruikmaken van de nieuwe fietsbrug. De fietsbrug maakt deel uit van de 'Snelbinder', een snelle fietsverbinding tussen de Waalsprong, de Nijmeegse binnenstad en het stationsgebied. Door de fietsroute worden ook Nijmegen West en Heyendaal goed bereikbaar voor bewoners van de Waalsprong.
Wie gaat er ook kijken? Mijn vriendin en ik wel!

Als iemand nog nieuws heeft over het al dan niet doorgaan van de operatie, post het hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 18-03-2004 13:07:10 ]
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:10:15 #2
15967 Frollo
pi_17798884
Goed zo
pi_17798943
Gezien het feit dat die brug me dagelijks een kwartier voor nagenoeg elke fietsrit zal schelen heb ik er alle vertrouwen in dat het water wel te hoog of te laag zal staan als ze het ding gaan plaatsen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:14:25 #4
26824 TheEagle
teamleider...
pi_17798981
ik hoop dat ze de weg ernaast niet sluiten anders kan ik niet naar mijn werk, of moet ik daar blij mee zijn
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:15:15 #5
15967 Frollo
pi_17799001
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 13:12 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gezien het feit dat die brug me dagelijks een kwartier voor nagenoeg elke fietsrit zal schelen heb ik er alle vertrouwen in dat het water wel te hoog of te laag zal staan als ze het ding gaan plaatsen.
Vast wel. Of het gaat ineens toch misten.

Newsflash: mijn vriendin heeft net de gemeente gebeld en het gaat definitief door, zeggen ze.
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:16:59 #6
15967 Frollo
pi_17799039
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 13:14 schreef TheEagle het volgende:
ik hoop dat ze de weg ernaast niet sluiten anders kan ik niet naar mijn werk, of moet ik daar blij mee zijn
Welke weg bedoel je?
Ga er maar van uit dat ongeveer dezelfde straten afgesloten gaan zijn als tijdens de Zomerfeesten.
pi_17799072
Fijn, mag ik weer lekker met de bus tussen arnhem en Nijmegen
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_17799091
Het gaat wel stevig waaien, komende dagen. Het hardste op vrijdagmiddag, maar er zal zaterdag nog genoeg wind zijn, denk ik. Tot welke windkracht kunnen ze dat ding nog hijsen?
pi_17803268
Hmm kijk nog liever naar goede tijden slechte tijden
pi_17805997
Nou dat werd inderdaad tijd... Ze zijn er al een hele tijd mee bezig.
.
  donderdag 18 maart 2004 @ 18:40:56 #11
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_17806103
Ik wil wel gaan kijken. En waar ik nog meer zin in heb; met de fiets erop! Als je bedenkt hoeveel die snelbinder gekost heeft, dat is gewoon fietsen over een gouden loper
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_17806137
"Snelbinder"
pi_17806152
Het vreemdste blijf ik vinden dat ze dwars door zo'n gebouw moeten fietsen... Goed bedacht, maar wel raar...
.
pi_17806176
Die nieuwe in Maastricht is mooier. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17808231
Hee dat lijkt me best gaaf om te zien gebeuren. Ik heb die fietsbrug inderdaad al in oktober zien liggen, maar werk nu niet meer in die contreien.... Jammer....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')