abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2001 @ 09:29:11 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1257745
quote:
Pools jongetje verdrinkt in zwembad De Vluchtheuvel

NORG - In het zwembad van familiepretpark De Vluchtheuvel in het Drentse Norg is gistermiddag een 8-jarig jongetje uit Polen verdronken. Het kind, dat niet kon zwemmen, was van een glijbaan afgegleden en in het 1.60 meter diepe water terechtgekomen toen omstanders plotseling merkten dat hij niet boven was gekomen.

Het pretpark zegt te voldoen aan de strengste veiligheidseisen en is geschokt door de tragische dood van het kind."Wij hebben drie badmeesters rondlopen die het zwembad in de gaten houden. Wij wisten echter niet dat het jongetje niet kon zwemmen. Zijn ouders, die hier in ons land op vakantie zijn, waren elders in het park en konden niet op hem letten. Hoe lang hij in het water heeft gelegen, weten wij niet", zegt woordvoerder Henk Bakker.

Sorry hoor.
punt 1; is het niet eens tijd dat het zwembad weer gaat invoeren dat kinderen hun diploma (A,B) laten zien alvorens ze het diepe bad inmogen?

punt 2: waarom is er geen limiet bij zwembaden? Sommige zwembaden zijn zo achterlijk vol dat je geeneens kunt zwemmen, hooguit een beetje naast elkaar staan spartelen,logisch dat je dat een dooie over het hoofd zou kunnen zien.

punt 3: ouders letten blijkbaar tijdens vakanties niet zo goed op hun kroost, elk jaar in de vakantie zie je dit soort berichten, en niet eens alle "ongevallen" halen de krant, uit angst voor negatieve publiciteit.(vorig jaar slagharen,peutertje van 2 verdronk daar in het binnenbad,5e slachtoffer daar voor zover ik weet, ouders zaten ergens in het pretpark )

maandag 23 juli 2001 @ 10:00:21 #2
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1257824
Dat zwembad heeft vluchtheuvels nodig.
Haalt gelijk bij rechter.
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2001 @ 10:04:37 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1257839
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:00 schreef GHaven het volgende:
Dat zwembad heeft vluchtheuvels nodig.

Je zou toch denken dat een zwembad met zo'n naam die al had GHaven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 juli 2001 @ 15:27:57 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1259886
Natuurlijk moet het zwembad ook zijn verantwoordelijkheid nemen, maar ik snap zulke ouders niet! Een jochie van 8, in een vreemd land, kan zich niet verstaanbaar maken, kan niet zwemmen!, wordt door pa en ma gewoon aan zijn lot overgelaten... in een zwembad nota bene. Daar hebben pa en ma nu wel hun leven lang spijt van. Mijn kind is mijn kostbaarste bezit, daar zou ik nooit bewust dergelijke risico's mee nemen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_1260024
Dit lijkt me beter op z'n plaats in A,N & M
  maandag 23 juli 2001 @ 16:53:10 #6
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1260714
Waarom geef je dat kind dan geen bandjes?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1260755
quote:
Op maandag 23 juli 2001 16:53 schreef links234 het volgende:
Omdat je dan om de haverklap aan het plakken bent?
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  maandag 23 juli 2001 @ 17:03:17 #8
10188 links234
pi_1260768
quote:
Op maandag 23 juli 2001 17:00 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Omdat je dan om de haverklap aan het plakken bent?

Vul je ze toch met water? Dan valt het in een zwembad niet op als ze lekken.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 24 juli 2001 @ 01:47:02 #9
3542 Gia
User under construction
pi_1264332
Belachelijk dat een kind van 8 niet kan zwemmen.
Onze jongste, 6, heeft al zijn ABC-diploma, zoals dat tegenwoordig heet. De meeste kinderen hebben A en B tegen de tijd dat ze 7 of 8 zijn. Dus dat ze in dat zwembad er van uitgingen dat dat kind kon zwemmen, is niet zo verwonderlijk.

Ik vind, in dit geval, dat de verantwoordelijkheid volledig bij die ouders ligt. Het zwembad valt geen nalatigheid of onoplettendheid te verwijten.

Ik bedoel: Als badmeester kijk je toch niet bij elk kind dat van de glijbaan afgaat, of hij weer boven komt. Je let op, ze goed mogelijk, maar zonder diploma's mag een kind niet in het diepe en daar zijn de ouders voor verantwoordelijk.

† In Memoriam † dinsdag 24 juli 2001 @ 07:03:59 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1265185
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 01:47 schreef Gia het volgende:
Belachelijk dat een kind van 8 niet kan zwemmen.
Onze jongste, 6, heeft al zijn ABC-diploma, zoals dat tegenwoordig heet. De meeste kinderen hebben A en B tegen de tijd dat ze 7 of 8 zijn. Dus dat ze in dat zwembad er van uitgingen dat dat kind kon zwemmen, is niet zo verwonderlijk.
Er zijn genoeg kinderen van 8 die nog niet kunnen zwemmen om divese redenen (ouders geen geld,kind allergieen,oorproblemen etc)Zie nie in waarom dat belachelijk zou zijn
quote:
Ik vind, in dit geval, dat de verantwoordelijkheid volledig bij die ouders ligt. Het zwembad valt geen nalatigheid of onoplettendheid te verwijten.
De ouders zijn misschien ook fout maar het zwmebad is ook zker fout. Ik vergelijk dit toch een beejte met de volendamkwestie.

Zwembaden met badmeesters, die er voor zouden moeten zorgen dat de mensen veilig kunnen zwemmen en zouden moeten opletten zien toch niet over het hoofd dat er een bezoeker onwel of dood is?
Daarbij, zwembaden zijn soms zo vreselijk vol dat het ronduit gevaarlijk is,(maar de kassa is blijkbaar nooit vol genoeg)

quote:
Ik bedoel: Als badmeester kijk je toch niet bij elk kind dat van de glijbaan afgaat, of hij weer boven komt. Je let op, ze goed mogelijk, maar zonder diploma's mag een kind niet in het diepe en daar zijn de ouders voor verantwoordelijk.
En toch, er was een periode waar je écht direct naar het ondiepe moest als je geen A of B op je zwemkleding had prijken...

(bij een glijbaan ontstaan btw vaak ruzies en duw en trekpartijen omdat kinderen de neiging hebben om tegen elkaar aan te glijen,te snel achter elkaar glijen zodat de voorganger diegene achter zich in volle vaart tegen zich aan voelt komen..dus ook zaak om extra op te letten) Van die drie badmeesters had er toch echt weleentje de glijbaan in de gaten kunnen houden?

werkinstructies voor het personeel aanpassen ?

pi_1269779
quote:
Op maandag 23 juli 2001 16:53 schreef links234 het volgende:
Ik denk dat je als kind van 8 jaar niet echt staat te springen on van die leuke schattige gekleurde opblaas bandjes om je armen te hebben. Dat is toch niet stoer.

Onoplettendheid met fatale afloop, zoals al eerder door iemand geschreven. Maarja dat is gelul achteraf, zoiets had gewoon voorkomen moeten worden, Een bord bij de ingang van de glijbaan, diploma verplicht en een minimale lengte en of leeftijd.

Ik kan me nog herinneren dat er van die opstik emblemen waren voor op je zwembroek met je diploma's erop.. Ja ik had er ook een hele rij. Dat was pas stoer en stond veel beter dan opblaas bandjes.

dinsdag 24 juli 2001 @ 23:46:18 #12
13878 Giph
I gave her water!
pi_1269847
Begrijp ouders die een kind dat niet kan zwemmen naar een zwembad om te recreeren laten gaan uberhaupt niet. En al HELEMAAL niet dat ze het alleen laten!
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  woensdag 25 juli 2001 @ 02:20:49 #13
3542 Gia
User under construction
pi_1270368
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 07:03 schreef Loedertje het volgende:

Er zijn genoeg kinderen van 8 die nog niet kunnen zwemmen om divese redenen (ouders geen geld,kind allergieen,oorproblemen etc)Zie nie in waarom dat belachelijk zou zijn

Als ze geld hebben om vanuit Polen naar het veel duurdere Nederland op vakantie te gaan, dan hadden ze dat kind ook wel zwemles kunnen geven.

En inderdaad, badmeesters staan tegenwoordig meer op te letten of kinderen niet van de glijbaan afgeduwd worden, dan dat ze kunnen kijken of elke 8-jarige die in het diepe springt wel behoorlijk kan zwemmen.

Ik blijf erbij dat, wanneer een kind niet kan zwemmen, de ouders in eerste instantie verantwoordelijk zijn.

En dan nog: De badmeesters worden verweten dat ze dat kind niet zagen verdrinken, maar wat vindt men dan van al die mensen die eromheen zwommen? Die waren er dichter bij en hadden ook in kunnen grijpen.

Het kan soms zo druk zijn dat de badmeesters zoiets niet goed kunnen zien. Veel kinderen gaan ook voor dood liggen drijven, om te kijken hoe lang ze dat volhouden. Moet een badmeester daar dan ook meteen inspringen.

Een kind zonder zwemdiploma's hoort niet in het diepe. Een kind met zwemdiploma's verdrinkt niet zomaar, tenzij door een ongeluk, maar dat blijft niet gauw onopgemerkt.

woensdag 25 juli 2001 @ 10:26:38 #14
10188 links234
pi_1270851
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 23:36 schreef Zanikneef het volgende:

[..]

Ik denk dat je als kind van 8 jaar niet echt staat te springen on van die leuke schattige gekleurde opblaas bandjes om je armen te hebben. Dat is toch niet stoer.

Testen om te kijken hoelang je je adem in kunt houden is stoer wou je zeggen?
pi_1275082
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:26 schreef links234 het volgende:

[..]

Testen om te kijken hoelang je je adem in kunt houden is stoer wou je zeggen?

Dat zeg ik niet, ik probeer me alleen even in te leven in de gedachte van een kind van 8 jaar.

Om het dan nog weat extremer te stellen, jij als puber (tenminste dat maak ik uit de inhoud je berichten op) gaat toch ook niet met zwembandjes rondlopen omdat je niet kunt zwemmen.

Verder neem ik aan dat het verongelukte kind totaal niet in de gaten had dat hij het gevaar zou lopen om te verzuipen. Dom dat is waar maar alweer gelul achteraf. Alleen controle kan zoiets voorkomen. en dat is dan nog steeds NIET (hoe toepasselijk) waterdicht.

woensdag 25 juli 2001 @ 23:08:07 #16
10188 links234
pi_1275129
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 22:59 schreef Zanikneef het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik probeer me alleen even in te leven in de gedachte van een kind van 8 jaar.

Om het dan nog weat extremer te stellen, jij als puber (tenminste dat maak ik uit de inhoud je berichten op) gaat toch ook niet met zwembandjes rondlopen omdat je niet kunt zwemmen.

Verder neem ik aan dat het verongelukte kind maar enigzins in de gaten had dat hij het gevaar zou lopen om te verzuipen. Dom dat is waar maar alweer gelul achteraf. Alleen controle kan zoiets voorkomen. en dat is nog steeds (hoe toepasselijk) waterdicht.

Misschien moet je wachten tot je daadwerkelijk acht jaar oud bent, met het plaatsen van flamebaits, dan geef ik je meer kans dat het je lukt. Dit lijkt natuurlijk nergens op.

Anyway, ik begrijp niet dat een kind, dat van zichzelf heus wel weet of het kan zwemmen of niet, een zwembad in gaat. Als het niet kon zwemmen, is het dan direct van de badhokjes naar de glijbaan gegaan? Anders merk je toch dat het niet goed gaat?

pi_1275212
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 23:08 schreef links234 het volgende:

[..]

Misschien moet je wachten tot je daadwerkelijk acht jaar oud bent, met het plaatsen van flamebaits, dan geef ik je meer kans dat het je lukt. Dit lijkt natuurlijk nergens op.

[oftopic]

klopt ben geen 8, nog 1 nachtje slapen en dan word ik 13

[/oftopic]

In zo'n zwemfabriek valt een dobberend kind ook niet op zeker niet als er iedere seconde weer een nieuwe van de glijbaan komt afgezoefd. Klaarblijkelijk is dan toch het water te diep.. Maar ondieper water zal weer meer hersen letsel geven, het zal de eerste niet zijn die met zijn/haar hoofd omlaag op de bodem van het basin knotst. Hoofdpijn of of nog erger een hersenschudding dan wel nek letsel.

En wellicht heeft er een toezichthouder/ster iets tegen het poolse kind gezegd, niet wetende dat het kind er geen hout van verstaan/begrepen had.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanikneef op 25-07-2001 23:30]

pi_1275216
Ging even fout.. sorry wilde nog een tiep voudje weg halen maar quote mezelf.. i.p.v. edit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')