Als dat het motief is zou ik als ik ajax was maar eens wat rekeningen gaan rondsturenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:35 schreef SCH het volgende:
Of is de jeugdopleiding van Ajax dan echt opgezet met de bedoeling om de hele HCE te voorzien. Dan is er een hele nieuwe situatie.
Zoiets zal de KNVB liever niet zien, zeker niet met het oog op ongeregeldheden.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:35 schreef JaWi het volgende:
Iemand?
Ik zeg ook niet dat die kans groot isquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:36 schreef mat_herben het volgende:
[..]
Die kans is best wel klein.
Allemaal kansloos.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Het blijft geen goede vergelijking, kijk naar mijn vergelijking over de omroep. Het gaat er om dat deze jongens door Ajax worden opgeleid en door Ajax zijn geselecteerd als zijnde geschikt voor Ajax. De meeste jongeren die door Toneelgroep Amsterdam worden opgeleid komen ook daadwerkelijk worden opgeleid.
Of is de jeugdopleiding van Ajax dan echt opgezet met de bedoeling om de hele HCE te voorzien. Dan is er een hele nieuwe situatie.
Hiep Hiep Hoeraquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:37 schreef mat_herben het volgende:
owja ajax is jarig
Dan moet het verschil met de nummer twee 16 punten zijn, aamgezien na de pot in de Kuip nog 5 ronde's gespeeld moeten wordenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:19 schreef JaWi het volgende:
Even een vraagje. Kijk dat kampioenschap is wel binnen. Ik hoor alleen verhalen dat we in de kuip eventueel in theorie kampioen kunnen worden.
Hoe zit dat precies, en wat moet er dan gebeuren?
In het profvoetbal draait het om presteren en daarmee geld genereren.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:29 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Dat is het doortrekken tot in het belachelijke. Het draait in het profvoetbal om geld maken.
Dus ajax leidt op voor Buitenlandse competitiesquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:41 schreef Speed1971 het volgende:
Dus het uitgangspunt is de absolute top
Dat vraag ik me ook wel eens af. Daarom stel ik vragen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:41 schreef Speed1971 het volgende:
Tering in wat voor wereld leef je?
Dat kan natuurlijk wel rendabel zijn als er sprake is van goede prestaties. Als dat talent blijft en dat talent leidt het team naar winst in de CL, dan wordt er een hele behoorlijke som geld gegenereerd, waardoor een jeugdopleiding WEL rendabel kan zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:27 schreef BZ het volgende:
[..]
Dit is niet geheel waar. Voetbalclubs hebben nu eenmaal geld nodig om de jeugdopleiding te kunnen bekostigen. Natuurlijk zijn de voetballers die eruit komen belangrijk, maar wanneer er een keer in de vier, vijf jaar een talent doorschuift naar het eerste eftal en daar dan ook blijft is het voor een voetbalclub niet rendabel om een jeugdopleiding te (be)houden.
Nee het is helaas de andere kant op. Waarom denk je dat Real zoveel shirtjes van Beckham verkoopt? Die hele transfer is bijna betaald daardoor. Zonder geld heb je geen bestaansrecht in het profvoetbal. Je begroting moet sluitend zijn. Is dat niet het geval, punt aftrek of erger geen licentie.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:42 schreef Eilanden het volgende:
[..]
In het profvoetbal draait het om presteren en daarmee geld genereren.
Dan kunnen ze het Italiaanse voetbal opdoeken, daar zijn 7 clubs in Serie A en B die niet in de rode cijfers zitten. Er moeten gewoon Europese regels komen, want in Nederland en België zijn de eisen voor een licentie hoog, in Spanje en Italië kan je met een schuld van 340 miljoen gewoon verder voetballenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:45 schreef Speed1971 het volgende:
Nee het is helaas de andere kant op. Waarom denk je dat Real zoveel shirtjes van Beckham verkoopt? Die hele transfer is bijna betaald daardoor. Zonder geld heb je geen bestaansrecht in het profvoetbal. Je begroting moet sluitend zijn. Is dat niet het geval, punt aftrek of erger geen licentie.
Niet helemaal. Als Beckham niet zou kunnen voetballen, dan hadden ze 'em niet gehaald. Er moet uiteindelijk WEL gepresteerd worden. En als Beckham in Madrid absoluut niet zou presteren, dan zou die zo uitgekakt worden door de fans daar en zou de investering tot 0,0 gereduceerd worden. Uiteraard liggen er ook marketingredenen aan de move van Beckham ten grondslag, maar dat is een van de secundaire redenenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:45 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Nee het is helaas de andere kant op. Waarom denk je dat Real zoveel shirtjes van Beckham verkoopt? Die hele transfer is bijna betaald daardoor. Zonder geld heb je geen bestaansrecht in het profvoetbal. Je begroting moet sluitend zijn. Is dat niet het geval, punt aftrek of erger geen licentie.
Dat is een andere discussie. Maar ook daar zullen nu eindelijk stappen ondernomen worden. Het is natuurlijk te absurd dat dat allemaal daar kan. Maar ja Italie, jezus een voorzitter van een voetbalclub wordt persident daar.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze het Italiaanse voetbal opdoeken, daar zijn 7 clubs in Serie A en B die niet in de rode cijfers zitten. Er moeten gewoon Europese regels komen, want in Nederland en België zijn de eisen voor een licentie hoog, in Spanje en Italië kan je met een schuld van 340 miljoen gewoon verder voetballen
We hebben het toch over welk belang de clubs nastreven?quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:50 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als Beckham niet zou kunnen voetballen, dan hadden ze 'em niet gehaald. Er moet uiteindelijk WEL gepresteerd worden. En als Beckham in Madrid absoluut niet zou presteren, dan zou die zo uitgekakt worden door de fans daar en zou de investering tot 0,0 gereduceerd worden. Uiteraard liggen er ook marketingredenen aan de move van Beckham ten grondslag, maar dat is een van de secundaire redenen
Ja, de meeste clubs streven een goede prestatie na. Een sluitende begroting is vanzelfsprekend, heel veel winst willen maken is echt iets anders.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:53 schreef Speed1971 het volgende:
We hebben het toch over welk belang de clubs nastreven?
Oja lekker makkelijk om dat af te doen als vanzelfsprekend. Dat is in heel veel gevallen helemaal niet vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, de meeste clubs streven een goede prestatie na. Een sluitende begroting is vanzelfsprekend, heel veel winst willen maken is echt iets anders.
Ja en ik probeer dus aan te geven dat de meeste clubs allereerst het sportieve belang zullen nastreven voor het financiele belang. Dit alles uiteraard als het voortbestaan niet in gevaar komt, maar daar is bij Ajax geloof ik niet echt sprake van.....quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:53 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
We hebben het toch over welk belang de clubs nastreven?
Het ligt in het verlengde van deze discussie. Als ze daar kunnen blijven kopen zijn we hier aangewezen op het opleiden van talent. Er wordt trouwens een wisselwerking over het hoofd gezien. De "mindere" clubs draaien op spelers uit de jeugdopleidingen van Ajax en in iets mindere mate van PSV en Feyenoord, maar als er bij die clubs een groot talent doorbreekt zal die speler naar een club uit de top3 gaan. Beiden profiteren dus van elkaar. Nederland is op dit moment gewoon een opleidingsland voor talenten en zolang je in het buitenland met een negatieve balans spelers mag blijven aantrekken, zal dat nog wel even zo blijvenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:51 schreef Speed1971 het volgende:
Dat is een andere discussie. Maar ook daar zullen nu eindelijk stappen ondernomen worden. Het is natuurlijk te absurd dat dat allemaal daar kan. Maar ja Italie, jezus een voorzitter van een voetbalclub wordt persident daar.
Laat ik het zo brengen; wanneer mag een club profvoetbal spelen? Door kampioen te worden bij de amateurs? Nee. Je moet aan allerlei zaken voldoen. Accomodatie is er zo een. Maar ook zeker een financiele en gezonde basis. Je kan 100x kampioen worden maar dat houdt niet in dat je als club toe gelaten wordt tot de eerste divisie.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:01 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ja en ik probeer dus aan te geven dat de meeste clubs allereerst het sportieve belang zullen nastreven voor het financiele belang. Dit alles uiteraard als het voortbestaan niet in gevaar komt, maar daar is bij Ajax geloof ik niet echt sprake van.....
Zolang je niet van iedere club de cijfers hebt, kun je zoiets niet met zekerheid zeggen. Ik denk wel dat FC Den Bosch en Twente relatief veel spelers voor een goed bedrag verkopen en dat Feyenoord en PSV vooral in het verleden veel geld verspilt hebbenquote:Op donderdag 18 maart 2004 11:00 schreef Speed1971 het volgende:
Noem eens opleidingen die het beter doen dan?
Ja hij ligt in het verlengde hiervan. Maar dat geldt dan ook voor bijvoorbeeld het belastingstelsel wat wij in Nederland hebben. Je kan dus heel veel kanten op met deze discussie.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Het ligt in het verlengde van deze discussie. Als ze daar kunnen blijven kopen zijn we hier aangewezen op het opleiden van talent. Er wordt trouwens een wisselwerking over het hoofd gezien. De "mindere" clubs draaien op spelers uit de jeugdopleidingen van Ajax en in iets mindere mate van PSV en Feyenoord, maar als er bij die clubs een groot talent doorbreekt zal die speler naar een club uit de top3 gaan. Beiden profiteren dus van elkaar. Nederland is op dit moment gewoon een opleidingsland voor talenten en zolang je in het buitenland met een negatieve balans spelers mag blijven aantrekken, zal dat nog wel even zo blijven
feyenoord heeft juist een 2 jeugdteams afgestoten omdat ze het te duur vonden.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
. De laatste tijd hebben Feyenoord, Twente, Vitesse en PSV ook veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding, omdat het op de lange termijn de enige manier is om het hoofd boven water te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |