abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2004 @ 10:03:19 #1
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_17795240
Ehm... denk dat dit een heel verhaal wordt maar zal m'n best doen om alles zo duidelijk en compact mogelijk neer te zetten.

Veel mensen waarvan ik hou in mijn omgeving zeggen dat ik verkeerd bezig ben. Dit heeft met blowen te maken en de zorg voor mezelf. Dit gaat zelfs zo ver, dat ik die mensen aan het kwijtraken ben.

Thing is, ik ben vrijwel altijd zo geweest zoals ik nu ben, tenminste, die mensen kennen mij niet anders, maar ze zeggen dat ik de laatste tijd hard achteruit ga, terwijl ik ditzelf niet zo voel.

Ik kook tegenwoordig regelmatig voor mezelf, heb een goede baan, heb veel hobbies, heb een eigen appartement die ik pas heb en dus nog druk bezig ben met inrichten, heb sinds een paar maanden weer een vaste vriendin, kortom, ik ben 23 en heel gelukkig en ben druk mijn leven op te bouwen... En heb/had vrienden die me accepteerden zoals ik ben en ik verder mee op een lijn zit...

Ok en ik ben een dopey, er gaat geen dag voorbij zonder dat ik een jointje rook, maar verder drink ik niet en doe niet regelmatig andere drugs... Niet dat het de enige reden is, want de grootste reden is dat ik de wiet-roes heel fijn vind, maar heb ook ADHD en heb daarmee een grote hulp aan wiet...
De meeste vrienden die kritiek op mijn levensstijl hebben blowen ook en niet zo'n klein beetje ook, misschien minder als mij, maar juist als ik bij die vrienden ben blow ik veel, en als ik alleen ben gewoon veel minder en heb ze dit al vaak verteld...

En het is wel eens anders geweest, voor dat ik in m'n nieuwe appartement kwam te wonen had ik een kleine studio (woon/slaapkamer) midden in de stad en dit was zo klein dat ik het elke dag zou moeten opruimen en m'n zooi niet kwijt kon. Ik ben ook niet zo'n opruimer dus dat liet ik vaak versloffen en kookte niet voor mezelf (vrijwel alleen nukefood en fastfood) en zorgde minder voor mezelf. Nu is daar eindelijk verandering in gekomen nu ik eindelijk lang genoeg ingeschreven stond voor een ander appartement, en daarmee echt lekker veel ruimte heb, en alles een beetje kwijt kan, een goede keuken om in te koken enzovoorts...

Ben dus echt bezig iets op te bouwen, maar juist nu is de kritiek het grootst en zeggen mijn vrienden dat ze het niet meer kunnen aan zien hoe ik mezelf kapot maak, en raak ze dus kwijt...
Ik heb geen financiele problemen en sta m'n vrienden daar ook bij als ze dat nodig hebben en sta voor ze klaar wanneer dat nodig is... Heb het de laatste tijd alleen echt druk met het op poten zetten van mijn leven, maar de vriendschap die ik voor hun voel is er niet minder op geworden en accepteer iedereen zoals die is...

Ben ik egoistisch als ik zo doorga zoals ik aan het doen ben? Ik voel me echt gelukkig, en zie natuurlijk wel wat mijn minpunten zijn, en daar ben ik ook aan het werken. Maar de laatste tijd voel ik juist meer verantwoordelijkheid, voor mezelf, voor mijn huisje, voor m'n werk... Ik scheer mezelf vrijwel iedere dag, heb bewust m'n haren wat laten groeien en het enige wat ik van mijn vrienden hoor is dat ik het niet zie... Dat ik mezelf kapot aan het maken ben en het niet eens door heb... Gisteren zei mijn allerbeste vriend nog tegen me dat hij verwachte dat ik als ik zo doorga, binnen 5 maanden in een psychose rondloop en dat ie me sinds de laatste maanden heel hard achteruit heeft zien gaan, ook geestelijk... Ik voel me hier zooo rot over, want ikzelf voel dit niet zo en ben mezelf juist aan het settelen, maar niemand heeft hier ook maar enige vertrouwen in en iedereen maakt zich zorgen en ik ben nu echt mensen aan het kwijt raken...

Moet ik me aanpassen zoals mijn sociale omgeving dat van mij wil? Ik heb niet graag dat mij beperkingen worden opgelegd op wie ik ben en wat ik doe, en ben wel goed genoeg om overal heen te crossen als er weer iets tofs te doen is... Werderzijds respect is dus stevig aangetast, terwijl het eerst net zo ging maar dan zonder kritiek en het wederzijds respect er wel was...
Het voelt zo dubbel allemaal en zou hier graag onafhankelijke meningen over horen omdat veel van mijn vrienden zeggen niet iets eerder gezegd te hebben omdat ze "bang" waren om het tegen me te zeggen, en zeggen dat andere mensen dit ook hebben en dus niets zeggen terwijl het voor hen wel degelijk een probleem is...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_17795317
Hoewel ik met je vrienden eens ben dat iedere dag blowen niet echt goed voor je is begrijp ik hun zorgen eerlijk gezegd ook niet helemaal. Al is dat natuurlijk op basis van het verhaal wat jij hier neer zet. Misschien zijn er aspecten die jij niet genoemd hebt omdat je het echt zelf niet ziet en hebben je vrienden toch gelijk.
pi_17795318
tjaa kut
  donderdag 18 maart 2004 @ 10:09:58 #4
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_17795371
Je bent helemaal niet verkeerd bezig, punt uit. Enig puntje van kritiek dat ik persoonlijk heb is (zucht, sorry) het wiet-roken 'omdat je ADHD hebt', daar zijn ook andere methodes voor. Een vriend van mij heeft het advies gekregen dat als hij zich hyper begon te voelen gewoon 10 of 20 keer op te drukken (beer van een vent dus inmiddels ).

Als je vrienden zo'n problemen hebben met je levensstijl zijn ze niet reëel bezig, maar ze kunnen je niet opleggen jezelf te veranderen naar hún smaak, jij hebt ook recht op een eigen mening en levensstijl! Vraag ze gewoon direct op de man af wat hun hekelpunten zijn, want zolang ze geen beargumenteerde kritiek leveren, kun jij ook niets doen om je eventueel daarnaartoe te werken.
Je weet het niet...
Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
pi_17795400
Vraag anders eens precies wat zij bedoelen... het lijkt alsof zij iets "zien" wat jij zelf niet ziet?
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_17795658
Ik zie ook geen problemen zoals jij leeft. Ik zou het gewoon vragen aan je vrienden wat ze precies bedoelen en wat ze anders willen zien aan jou.
copyright 2006
pi_17795834
'klinkt als of je het goed voor elkaar hebt, elleen jammer van het blowen, en zijn zulke vrienden je wel waardig, die er misschien neit tegen kunnen dat jij je leven wel op orde heb en hun niet.
ik zou er met ze over praten, zoals hierboven al werdt gezegt
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  donderdag 18 maart 2004 @ 10:39:51 #8
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_17795856
Jij bent bezig je leven te herinrichten. Jij voelt je prettig zoals je leeft. Je vrienden niet. Tijd voor andere vrienden imho.
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_17796360
Ik denk niet dat ze het hebben over het feit dat je aan het settelen bent, maar over het feit van je wiet gebruik. Ook al ben je nog zo gesetteld, je blijft blowen "omdat je het nodig hebt". En daar maken ze zich zorgen over. Je kan lullen wat je wilt, maar wiet is en blijft geestelijk verslavend. Ik weet niet hoe je er uitziet en wat je doet als je niet blowt, maar ZIJ zien het wel.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 18 maart 2004 @ 11:04:55 #10
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_17796362
de kritiekpunten zijn dus dit:

-ze vinden dat ik te veel blow, dat het mijn intelligentie, scherpte, en verstand aantast. kortom dat er niets van me over blijft behalve een luie stoner...

-alhoewel ik mezelf verzorg (iedere dag douchen, schone kleren, eten), vinden ze dat ik mezelf laat versloffen. Dat ik niet genoeg gezond eet, dat ik wel eens nieuwe kleren zou kunnen kopen, dat ik naar de kapper moet, en het scheren ben ik de laatste tijd wel vrijwel elke dag bij... Ook vergelijken ze mijn situaltie in mijn vorige huisje met die van nu, wat totaal verschillend is, alleen nemen ze dit niet aan en hebben er gewoonweg geen vertrouwen in... En samen met punt een maakt het me kapot zeggen ze... De enige die het zo schijnt te zien als ik is mijn huidige vriendinnetje die ik vrijwel elke dag zie en tegenwoordig gezellig mee kook in mijn nieuwe keuken waardoor er eigenlijk weer een punt minder op de kritieklijst zou moeten komen... Maar het enige wat er gezegd wordt is dat ik er blind voor ben geworden en dat ik zo hard achteruit ga dat ze zelfs geen toekomst voor me zien...

Dit zijn de punten waar het over gaat...

Waar ik dus ook bang voor ben is dat er echt iets is wat ik niet zie en dat mensen het om een of andere vage reden echt niet durven zeggen zoals een snotje wat aan je neus hangt en iedereen het ziet maar niemand je even waarschuwd terwijl je het zelf niet kan zien...

Vind het alleen erg dat als dit de punten zijn dat er door hoe ik eruit zie wordt bepaald wat ze van me denken, terwijl ik daar juist sinds dat ik in mijn nieuwe huisje zit en een nieuwe vaste vriendin heb veel mee bezig ben...
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 18 maart 2004 @ 11:19:23 #11
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_17796595
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 11:04 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik denk niet dat ze het hebben over het feit dat je aan het settelen bent, maar over het feit van je wiet gebruik. Ook al ben je nog zo gesetteld, je blijft blowen "omdat je het nodig hebt". En daar maken ze zich zorgen over. Je kan lullen wat je wilt, maar wiet is en blijft geestelijk verslavend. Ik weet niet hoe je er uitziet en wat je doet als je niet blowt, maar ZIJ zien het wel.
alhoewel ik bijna altijd blow in mijn vrije tijd, doe ik verder hetzelfde als dat ik niet zou blowen, creatief bezig zijn, muziek producen, tekenen/schilderen, ben systeem/netwerkbeheerder van beroep en ben nu dus veel met mijn huis en vriendin bezig... Ik ontken niet dat ik een wietverslaving heb, maarja, ik doe verder vrijwel niets wat slecht voor me is, en heb dit geaccepteerd... rook geen sigaretten en drink totaal niet... Ik zal die tip van het opdrukken voor mijn ADHD ook eens proberen...
Verder vind ik de kritiek van het blowen (wat ik van mijn vrienden krijg) erg hypocriet van mensen die vinden dat ze zelf ook te veel blowen... Maar ik zal om te testen eens 2 weken niet blowen, kijken ofdat ik zelf iets merk dat anders gaat, natuurlijk weet ik dat ik er behoefte aan zal hebben, maar als ik moet kiezen tussen blowen en mijn vrienden kies ik natuurlijk mijn vrienden, maar vind het wel erg dat het zo moet lopen... Dank je wel voor jullie reacties allemaal, zal eens kijken wat de uitkomst is!
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:22:48 #12
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_17797907
Vraag aan je vrienden wat er precies en het zou goed kunnen zijn dat ze je dat niet goed kunnen uitleggen omdat je t niet zult begrijpen. Ik heb zelf ook een vriend die in bijna dezelfde situatie zit als jij. Ik denk ook dat ie zichzelf aan t kapotmaken is, vooral in geestelijk opzicht. Hij staat nu al zo'n 6 jaar stil en stilstand is achteruitgang. Dit terwijl het grootste deel van onze vriendengroep wel vooruit gaat. Ik zal mijn vriend ook niet kunnen uitleggen wat er precies verkeerd is aan wat hij doet, of hij zal t in ieder geval niet begrijpen.

Mijn tip is: stop eens een paar weken met blowen en kijk dan eens goed naar jezelf en naar je leven. Toen ik een tijdje stopte na jaren intensief blowen, ging er een wereld voor me open. Je ziet alles veel helderder en zult gaan begrijpen waarom intensief blowen NOOIT goed voor je kan zijn.
pi_17797997
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 11:19 schreef B-FliP het volgende:

Verder vind ik de kritiek van het blowen (wat ik van mijn vrienden krijg) erg hypocriet van mensen die vinden dat ze zelf ook te veel blowen... Maar ik zal om te testen eens 2 weken niet blowen, kijken ofdat ik zelf iets merk dat anders gaat, natuurlijk weet ik dat ik er behoefte aan zal hebben, maar als ik moet kiezen tussen blowen en mijn vrienden kies ik natuurlijk mijn vrienden, maar vind het wel erg dat het zo moet lopen... Dank je wel voor jullie reacties allemaal, zal eens kijken wat de uitkomst is!
Leg nou eens hun eigen drugs gebruik naast je neer en probeer die kritiek te begrijpen. Niet over dat hypocriete na denken, maar de inhoud
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:34:51 #14
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_17798131
als ze dat zeggen omdat je die drugs gebruikt, is het de pot verwijten dat de ketel zwart is... wat een vrienden zeg
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_17799118
Blijf gewoon van die rommel af. Eigen schuld als je daardoor je vrienden kwijtraakt!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:21:26 #16
57775 Zenchi
Makes love, not war
pi_24383757
JONGE, B-FLIP!!! Wat doe jij goed, kort samengevat: werk, huis, eten, niet ongeschoren, creatief, productief, je kookt, en misschien nog wel meer maar dat maakt even niet uit. Kijk, hier zitten voor jou als mens al goede dingen in. Creatief en productief. Daarnaast om nog even iets belangrijks toe te voegen persoonlijk, ben jij geen "slecht" persoon, als er iets is als goed en slecht, voor anderen in ieder geval niet. Je doet al de belangrijkste dingen waardoor je goed in de maatschappij past en anderen niet schaadt. Nou, en nu heb je 1 ding gekozen, wat lichamelijk ongezond is om elke dag te doen, puur voor je longen. Dus, je hebt misschien kans dat je eerder wat van die lichamelijke problemen krijgt. Maarja, je hebt ADHD en als je blowt is dat extra relaxed, naast dat je er lekker stoned van word heb je nog extra voordeel omdat de ADHD dan minder wordt ofzo? Maar dat blowen maakt je niet lui, je blijft werken en je bent thuis nog bezig. Naast blowen doe je waarschijnlijk nog wel meer, denk ik. Koffie drinken? En af en toe een andere drug? Koffie drinken is slecht, maar wel weer maatschappelijk geaccepteerd dus daar hoor je ze niet over. En af en toe iets lijps is niet slecht, als je het dus ook echt af en toe doet. Paddo's en lsd zijn geeneens lichamelijk slecht, alcohol is vet slecht maar dat drink je niet. En meeste andere drugs doen wel lichamelijke schade, maar soms kun je daar qua je leven iets heel nuttigs uithalen. Dan heb ik het niet over coke/speed enzo. Maar de psychedelische drugs. Dus tja, je zou natuurlijk puur maatschappelijk goed bezig kunnen gaan zijn, maar ook dat is niet goed. Misschien juist wel slechter, met alcohol erbij. Ik denk zelf soms dat als ik niet zo nu en dan iets doe, dat ik dan nogal afgestompt wordt en dat de sleur te erg wordt. Over deze gedachte krijg ik ook vaak kritiek, maar het is wel zo dat de mens in het begin der tijden ook al planten met rare effecten gebruikten. Juist het nu moeten arbeiden en al die rare shit die er nu is, dat is abnormaal. Maarja, misschien kan er ook wel nooit iets helemaal goed gaan. In ieder geval, ik vind het ook nogal overdreven dat die vrienden van jou zo lopen te zeiken. Zolang alles goed gaat, maakt het toch niks uit? Het is niet zo dat je soms dagen niet naar je werk gaat, of dat je helemaal nooit naar feesten gaat. En ookal zou je wel thuisblijven en niet meer feesten, dan hoeft dat nog steeds niks met het blowen te maken hebben perse. Soms denk ik ook weleens dat ik helemaal lui word van het blowen en dat blowen de oorzaak is, en dan stop ik een tijd en dan ben ik eerst even actief en dan weer lui, zonder blowen. Blowen is alleen wel zonde van je geld, maar met zo'n baan als jij verdien je toch geld genoeg. Maarja, uitgeven aan wiet mag niet, nee het moet de grootste tv en bladiebla zijn. Onzin. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt, al helemaal nu er niks te zeiken valt. Het probleem is dat zij een probleem proberen te maken. En het is moeilijk er geen probleem van te maken van jou kant, want je zegt dat je ze dan verliest. Tja.. Ik denk dat het dan toch de juiste vrienden niet zijn... Niet als ze zo onnodig maf doen in ieder geval...
pi_24383886
Nice kick .
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:32:05 #18
57775 Zenchi
Makes love, not war
pi_24384005
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:26 schreef prinsrob het volgende:
Nice kick .
keihard gewoon
pi_24384671
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:07 schreef LaPluche het volgende:
Hoewel ik met je vrienden eens ben dat iedere dag blowen niet echt goed voor je is begrijp ik hun zorgen eerlijk gezegd ook niet helemaal. Al is dat natuurlijk op basis van het verhaal wat jij hier neer zet. Misschien zijn er aspecten die jij niet genoemd hebt omdat je het echt zelf niet ziet en hebben je vrienden toch gelijk.
Was ook mijn gedachte dus.
Er moet toch zeker wel iets zijn willen ze zo reageren, want ik maak uit jouw verhaal alleen maar op dat je goed bezig bent, kan ik jaloers op zijn (alleen niet op dat blowen )
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:35:55 #20
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_24387603
Thanks Zenchi... 't is nu al weer een tijdje geleden... De vriend die toenertijd zei dat ik binnen
afzienbare tijd in een psychose zou rondlopen, daar had ik na een tijdje stilte weer een goed
gesprek mee gehad... Hij zei dat hij zelf toen ook niet lekker in zijn vel zat en het een btje
projecteerde, ook had hij verhalen van andere mensen gehoord waardoor hij zich meer zorgen
maakte dan nodig was... Dat is intussen helemaal goed gekomen...

Sommige andere vrienden die toen zo'n kritiek hadden, hebben in de tussentijd zelf een voorliefde
ontwikkeld voor bepaalde andere drugs en zijn zo op een andere golflengte terechtgekomen waar
ik niets mee kan... Misschien dat dat toen al een btje bezig was, en ze hun eigen gebruik voor
zichzelf probeerden te verbloemen met het enorm opblazen van een issue waarbij ze zich zelf
minder slecht voelden...

Nu heb ik welliswaar een iets kleinere groep vrienden, maar wel vrienden waar ik echt op kan
bouwen...
B-FliP Youtube Channel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')