JONGE, B-FLIP!!! Wat doe jij goed, kort samengevat: werk, huis, eten, niet ongeschoren, creatief, productief, je kookt, en misschien nog wel meer maar dat maakt even niet uit. Kijk, hier zitten voor jou als mens al goede dingen in. Creatief en productief. Daarnaast om nog even iets belangrijks toe te voegen persoonlijk, ben jij geen "slecht" persoon, als er iets is als goed en slecht, voor anderen in ieder geval niet. Je doet al de belangrijkste dingen waardoor je goed in de maatschappij past en anderen niet schaadt. Nou, en nu heb je 1 ding gekozen, wat lichamelijk ongezond is om elke dag te doen, puur voor je longen. Dus, je hebt misschien kans dat je eerder wat van die lichamelijke problemen krijgt. Maarja, je hebt ADHD en als je blowt is dat extra relaxed, naast dat je er lekker stoned van word heb je nog extra voordeel omdat de ADHD dan minder wordt ofzo? Maar dat blowen maakt je niet lui, je blijft werken en je bent thuis nog bezig. Naast blowen doe je waarschijnlijk nog wel meer, denk ik. Koffie drinken? En af en toe een andere drug? Koffie drinken is slecht, maar wel weer maatschappelijk geaccepteerd dus daar hoor je ze niet over. En af en toe iets lijps is niet slecht, als je het dus ook echt af en toe doet. Paddo's en lsd zijn geeneens lichamelijk slecht, alcohol is vet slecht maar dat drink je niet. En meeste andere drugs doen wel lichamelijke schade, maar soms kun je daar qua je leven iets heel nuttigs uithalen. Dan heb ik het niet over coke/speed enzo. Maar de psychedelische drugs. Dus tja, je zou natuurlijk puur maatschappelijk goed bezig kunnen gaan zijn, maar ook dat is niet goed. Misschien juist wel slechter, met alcohol erbij. Ik denk zelf soms dat als ik niet zo nu en dan iets doe, dat ik dan nogal afgestompt wordt en dat de sleur te erg wordt. Over deze gedachte krijg ik ook vaak kritiek, maar het is wel zo dat de mens in het begin der tijden ook al planten met rare effecten gebruikten. Juist het nu moeten arbeiden en al die rare shit die er nu is, dat is abnormaal. Maarja, misschien kan er ook wel nooit iets helemaal goed gaan. In ieder geval, ik vind het ook nogal overdreven dat die vrienden van jou zo lopen te zeiken. Zolang alles goed gaat, maakt het toch niks uit? Het is niet zo dat je soms dagen niet naar je werk gaat, of dat je helemaal nooit naar feesten gaat. En ookal zou je wel thuisblijven en niet meer feesten, dan hoeft dat nog steeds niks met het blowen te maken hebben perse. Soms denk ik ook weleens dat ik helemaal lui word van het blowen en dat blowen de oorzaak is, en dan stop ik een tijd en dan ben ik eerst even actief en dan weer lui, zonder blowen. Blowen is alleen wel zonde van je geld, maar met zo'n baan als jij verdien je toch geld genoeg. Maarja, uitgeven aan wiet mag niet, nee het moet de grootste tv en bladiebla zijn. Onzin. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt, al helemaal nu er niks te zeiken valt. Het probleem is dat zij een probleem proberen te maken. En het is moeilijk er geen probleem van te maken van jou kant, want je zegt dat je ze dan verliest. Tja.. Ik denk dat het dan toch de juiste vrienden niet zijn... Niet als ze zo onnodig maf doen in ieder geval...