Als je lenzen langdurig irriteren moet je ze schoonmaken of er mee naar de opticien gaan, harde lenzen irriteren nietquote:zachte lenzen zijn wat zachter (minder irriterend voor je ogen, slijten wel wat sneller, maar ze gaan alsnog een paar jaar mee )
Harde lenzen zijn net een soort ehhhh bierdopjesquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:02 schreef HPoi het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen zachte en harde lenzen?
paar jaarquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:05 schreef ChimeraOffline het volgende:
zachte lenzen zijn wat zachter(minder irriterend voor je ogen, slijten wel wat sneller, maar ze gaan alsnog een paar jaar mee
)
vergelijk het maar met een hard stukje glas en dun plastic folie, het folie is wat flexibeler
Dat is alles behalve goed voor je oog.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:08 schreef eNaSnI het volgende:
van lenzen die een dag/maand meegaan tot die je idd voor langere periode 24/7 in kan houden
zachte zul je denk ik bedoelen, harde zijn ongeveer zo groot als de ronde bovenkant van een punaisequote:Op woensdag 17 maart 2004 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Harde lenzen zijn net een soort ehhhh bierdopjes![]()
ikzelf heb daglenzen om mee te sporten (normaal een bril op), maar een vriend van me heeft harde lenzen die maximaal 8 jaar mee kunnen gaan...quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:09 schreef paultje- het volgende:
[..]
paar jaar
wat voor lenzen heb jij dan...ik heb maandlenzen.....je raad t al...goed voor 1 maand...
TS : het ligt eraan of je ze meteen meekrijgt...als je ook een cilinderafwijking hebt moeten ze eerste betseldn worden,....heb je maar een kleine gewone afwijking heb je kans dat je ze meteen meekrijgt
Dus zachte lenzen zijn dus groter dan harde lenzen?quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
zachte zul je denk ik bedoelen, harde zijn ongeveer zo groot als de ronde bovenkant van een punaise
Nee hoor, ik heb halfjaarlenzen, kosten: 75 euro per paar.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:07 schreef Beathoven het volgende:
Zachte lenzen zijn beter voor sport e.d. , nadeel is wel dat je om de week of maand nieuwe moet kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |