Ik heb het idee dat enkel de mensen die in een andere god geloven daar nog niet aan toegegeven hebben....quote:In dat geval is de enige redding niet toegeven aan het kapitalisme.
dan komen er ook geen kinderen meer dus zal het idd snel vredig worden hierquote:Op woensdag 17 maart 2004 18:59 schreef Mach3 het volgende:
niet aan het kapitalisme maar dan zeker aan het comunisme , dat heeft veel goeds gebracht.
er is maar een goed alternatief en dat is het verwijderen van lands grenzen en het verbieden van elk geloof. er zijn drie dingen waar heel veel oorlogen voor zijn uitgebroken.
God, Kut en Kapitaal , het beste zou dus zijn goden verbieden. elke vrouw dicht naaien en het kapitaal verbranden. dan zou het vrede op aarde moeten zijn
is onzinquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:00 schreef Jipje het volgende:
[..]
dan komen er ook geen kinderen meer dus zal het idd snel vredig worden hier
Een gebeurtenis die hier veel op lijkt, is de ramp in de Russische kerncentrale te Tsjernobyl. Tsjernobyl is het Russische woord voor ‘Alsem’ (een bitter kruid), de naam van de ster die viel en de wateren bitter maakte. Kernsplitsing is symbolisch best te vergelijken met een ster. Als het radioactieve water na de ramp, in de rivieren en het grondwater (de bronnen van de wateren) terecht was gekomen, waren de drinkwatervoorraden ernstig vervuild geraakt. Als er zich verschillende dergelijke rampen snel achter elkaar voordoen, in een steeds slechter georganiseerde maatschappij, zullen er velen sterven door het water van de rivieren omdat zij zoals dat hier staat: "bitter zijn gemaakt."quote:Obenbaringen 8:
10 En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.
11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.
quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:00 schreef Mach3 het volgende:
[..]
is onzinvia een niet natuurlijke weg het eitje bevruchten . en via de keizersnede geboren laten worden
hoezo gefrustreerd worden... is nog een andere mogelijkheid om aan je gerief te komen bij een vrouwquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:02 schreef Jipje het volgende:
[..]
Bah... zou het saai worden hier... en heeeeeel veeeeel gefrustreerde mannen
Lijkt me niet goed voor de wereldvrede
quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:03 schreef Mach3 het volgende:
[..]
hoezo gefrustreerd worden... is nog een andere mogelijkheid om aan je gerief te komen bij een vrouw![]()
![]()
Dat is zeker een interessant iets. Maar angstaanjagend wil ik het niet noemen. Je hoeft namelijk niet bang te zijn voor de komst van God en de Dag des Oordeels, zo lang je maar in hem blijft geloven en je in ieder geval niet door Satan laat verleidenquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:02 schreef Oud_student het volgende:
Een voorbeeld van de "voorspelling" (...) staat: "bitter zijn gemaakt."
Dat heeft er toch niets mee te maken? Het is toch symbolisch bedoeld. Al kwam het kwaad van Antartica, dan nog kun je het relateren aan de Openbaring van Johannes.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:19 schreef kooten het volgende:
Of is de Bijbel enkel gebaseerd op de Europese situatie?![]()
So far voor het voorspellend vermogen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:02 schreef Oud_student het volgende:
Een voorbeeld van de "voorspelling" die recent is uitgekomen. Toch wel een beetje angstaanjagend
[..]
Een gebeurtenis die hier veel op lijkt, is de ramp in de Russische kerncentrale te Tsjernobyl. Tsjernobyl is het Russische woord voor ‘Alsem’ (een bitter kruid), de naam van de ster die viel en de wateren bitter maakte. Kernsplitsing is symbolisch best te vergelijken met een ster. Als het radioactieve water na de ramp, in de rivieren en het grondwater (de bronnen van de wateren) terecht was gekomen, waren de drinkwatervoorraden ernstig vervuild geraakt. Als er zich verschillende dergelijke rampen snel achter elkaar voordoen, in een steeds slechter georganiseerde maatschappij, zullen er velen sterven door het water van de rivieren omdat zij zoals dat hier staat: "bitter zijn gemaakt."
Bron http://www.mainstudies.nl/openbaring/openbaring.html
ho ho,quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:22 schreef Heronymus het volgende:
[..]
Dat heeft er toch niets mee te maken? Het is toch symbolisch bedoeld. Al kwam het kwaad van Antartica, dan nog kun je het relateren aan de Openbaring van Johannes.
Waarom wil men de Bijbel toch altijd zo letterlijk opvatten?
Omdat verhaaltjes verzinnen bij een lulverhaal niet zoveel zegt. Je kunt wel 10.000 dingen verzinnen bij de in de OP geplaatste text. Letterlijk opvatten is eigelijk het meest logische wat je met de bijbel kunt doenquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:22 schreef Heronymus het volgende:
[..]
Dat heeft er toch niets mee te maken? Het is toch symbolisch bedoeld. Al kwam het kwaad van Antartica, dan nog kun je het relateren aan de Openbaring van Johannes.
Oke, het zit zo dat de Bijbel draait om het uitverkoren volk van God, de Israelieten wel te verstaan. Dat uitverkoren volk het van God het beloofde land gekregen (het huidige Israel). Het is dan wel logisch vind ik, dat wanneer het een richting betreft, die niet nader beschreven is, deze relatief moet worden gezien vanuit dit beloofde land. Het beest komt uit het water vanuit Amerika via de kust van Europa en trekt zo langzaam richting het Oosten. Dat is ook wat er gaande is. Je kunt dat goed zien aan de hand van de Berlijnse muur. Het voltrekt zich dus langzaam van west naar oost.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:25 schreef Surgeon het volgende:
[..]
ho ho,
jij komt hier met een uitleg waar iemand het niet mee eens is.
en of het nou symblisch bedoelt is of niet, hij heeft wel een goed punt vind ik.
mee eensquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef kooten het volgende:
Allereerst zal ik de laatste zijn die de Bijbel letterlijk zal opvatten, daar komen mijns inziens de grote meningsverschillen/problemen in de wereld van.
Ik wil er alleen maar duidelijk mee maken dat je dan alle verhalen eruit kan halen die dan net op dat moment betrekking op je hebben. Op zich een prima standpunt, maar dan wordt het wel heel betrekkelijk. Je kan er gewoon een verhaal uithalen waar je vrolijk danwel treurig van wordt als je er een mooie vergelijking bij verzint.
goh en dat zegt iemand die de ondergang van de wereld wel letterlijk neemt.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:22 schreef Heronymus het volgende:
[..]
Ik weet hier vrijwel niets vanaf hoor, maar wilde toch een reactie geven.quote:zoals voorspeld door Johannes in zijn Openbaring
Hé, hypocriet. Ik dacht dat jij "liefde" voor je medemens predikte. Waarom zette je "de mensen" tussen aanhalingstekens? Wil je beweren dat het geen mensen zijn? En ik zie dat je je handen meteen weer schoonveegt met de woorden "ik weet hier vrijwel niets vanaf". Jij DaveHarris weet nergens wat vanaf en kruip dus maar terug in die grot van jou. Ik denk zelf dat de problemen van deze wereld in jou-soort-mensen gezocht moeten worden, verdraaiers en vervalsers!quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:22 schreef DaveHarris het volgende:
"De mensen" van het super rijke onvruchtbare schiereiland Saudie Arabie, welke aan 3 zijden afgesloten is door zee, en aan de vierde kant door woestijn, hebben natuurlijk wel toegevoegd en afgenomen van de woorden van dit boek. Door de Godheid, Zoonschap, en de doop te ontkennen en te verwerpen, en een totaal nieuwe religie voor God te prediken welke op alle punten tegen de dogma`s van Johannes indruist.
Zou je het niet eerder in die hoek moeten zoeken, als je Johannes als uitgangspunt neemt?
Nogmaals; ik weet hier vrijwel niets vanaf.
Misschien moeten de problemen van de wereld worden gezocht in mensen die zwart of wit denken, en ten alle tijden proberen vergelding te halen. Nu is het ook zowat tegennatuurlijk om geen vergelding te halen, maar is deze daad (in de breedste zin des woords) niet hetgeen wat voor problemen zorgt? Als een vuur proberen te bestrijden door er een blik benzine overheen te gieten?quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:58 schreef There_is_only_One het volgende:
[..]
Hé, hypocriet. Ik dacht dat jij "liefde" voor je medemens predikte. Waarom zette je "de mensen" tussen aanhalingstekens? Wil je beweren dat het geen mensen zijn? En ik zie dat je je handen meteen weer schoonveegt met de woorden "ik weet hier vrijwel niets vanaf". Jij DaveHarris weet nergens wat vanaf en kruip dus maar terug in die grot van jou. Ik denk zelf dat de problemen van deze wereld in jou-soort-mensen gezocht moeten worden, verdraaiers en vervalsers!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |