abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17782502
ik kan hier nou geen duidelijk antwoord op vinden..

als je een eigen bedrijf buiten je bestaande (full-time) baan heb is het dan een nevenactiviteit ?

kon op vandale niets vinden en google is het ook niet met me eens....
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:52:10 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_17782566
nevenactiviteit is een inkomstenbron, maar niet de gene die jezelf als hoofdbron beschouwd
So we just called him Fred
pi_17782786
dus stel dat ik een full time baan heb 40uur als hoofdinkomen.

daarbij ga ik een eigen bedrijf beginnen in de avonduuren.

dat is dan een 'nevenactiviteit'?
pi_17783391
Niet echt.

tis irritant om te omschrijven

bv.

je bent een slager. je verkoopt allerlei soorten vlees ( hoofdproduct)
maar je verkoopt ook voorgemaakte erwtensoep ( nevenactiviteit)

dus ips gewoon iets wat je er bijverkoopt dus ips zou je het beter kunnen omschrijven als jij bv. 40 uur werkt in de week plus 2 uurtjes op een avond schoon maakt. dan zou je die schoonmaak job als nevenactiviteit kunnen beschouwen.

vrij vertaald 'nevenactiviteit' = bijkomende activiteit

[ Bericht 44% gewijzigd door Daniel18 op 17-03-2004 19:32:43 ]
BuArp | groeten
pi_17783531
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:52 schreef FredvZ het volgende:
nevenactiviteit is een inkomstenbron, maar niet de gene die jezelf als hoofdbron beschouwd
Indien een werkgever over nevenactiviteiten spreekt gaat die werkgever uit van zijn eigen dienstverband als hoofddienstverband, of jij hem nu als hoofdbron beschouwd of niet.
Wanneer nevenactiviteiten verboden zijn in een arbeidscontract dan mag er naast dat contract geen (vrijwilligers)-werk gedaan worden, en of het verboden werk nu groter in aantal uren/inkomsten is maakt niet uit, het gaat om het contract waarin die nevenactiviteiten verboden zijn.
pi_17783625
quote:
Volgens mij hoeft een nevenactiviteit helemaal niet betaald te zijn. Als je een bestuurlijke functie bekleedt bij de plaatselijke tafeltennisclub is dat ook een nevenactiviteit, mijns inziens en dat is over het algemeen niet een betaalde baan.
Verse Vis: www.versevis.com
pi_17793354
Kan natuurlijk ook zo zijn dat je vanuit het bedrijf waar je werkt geen nevenactiviteiten mag verrichten die met je werk te maken hebben.

Voorbeeld: Je bent putjesschepper op zee en wil dit in de avonduren voor je zelf gaan doen dan mag dat niet omdat je baas daar erg verdrietig van wordt.
  donderdag 18 maart 2004 @ 03:38:19 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17793416
Als je overdag als postbode werkt. En in de avond als twee keer aanbelt bij vrouwen. Is het laatse een nevenactiviteit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:09:50 #9
68773 haenzl
Weet niet / geen mening
pi_17794438
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 03:38 schreef Megumi het volgende:
Als je overdag als postbode werkt. En in de avond als twee keer aanbelt bij vrouwen. Is het laatse een nevenactiviteit.
En als je in de avond twee keer bij mannen aanbelt is dat een nichtenactiviteit
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."
pi_17797067
In ja arbeidscontract of het huisregelement van je werkgever staat als het goed is beschreven wat ze eronder verstaan. Als je geluk hebt dan staat er gespecifiseerd welke nevenwerkzaamheden je niet mag doen. (vaak als er een belangen verstrengeling is mag het niet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')