Lijkt me sterk, want als het spoedeisend is, heb je geen tijd om eerst naar je huisarts te gaan.quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:21 schreef Allantois het volgende:
in de toekomst wordt je geweigerd op de spoedeisende hulp afdeling zonder doorverwijsbrief van de huisarts
wie bepaalt of iets spoedeisend is? jij?quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:22 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want als het spoedeisend is, heb je geen tijd om eerst naar je huisarts te gaan.
En waarop baseer je dat dan ??quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:27 schreef Willy84 het volgende:
Nee niet verplicht!
Terecht. Een eenvoudige urineweginfectie (je staat versteld ervan hoeveel mensen zonder huisarts voor een urineweginfectie naar de SEH gaan) is op de spoedeisende hulp tig keer duurder dan een huisartsenbezoekje met een antibioticumkuurtje.quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Volgens mijn Zorgverzekeraar moet ik zo snel mogelijk een huisarts vinden in de plaats waar ik nu woon
Zal wel eerder komen door dure en geldverslindende manier van werken in ziekenhuizen. Prive klinieken buiten de ziekenhuizen doen het zelfde werk vaak beter en een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:31 schreef Allantois het volgende:
[..]
Terecht. Een eenvoudige urineweginfectie (je staat versteld ervan hoeveel mensen zonder huisarts voor een urineweginfectie naar de SEH gaan) is op de spoedeisende hulp tig keer duurder dan een huisartsenbezoekje met een antibioticumkuurtje.
Ik denk niet dat het ziekenfonds stappen zal ondernemen als jij je niet inschrijft bij een huisarts; maar ja, als jij een ooronsteking hebt heb je misschien wel een probleem....quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
maar is het nu verplicht of niet ? dat is me nog steeds niet duidelijk
Mijn huisarts zit in een andere stad dan waar in woon dus verplicht in dezelfde stad hoeft niet (wel in overleg met huisarts/ziekenfonds gedaan) allleen met spoed hoeven ze dan niet te komen (maargoed als het echt SPOED is bel ik wel 112).Of het verplicht is om een huisarts te hebben kun je toch bij je ZF navragen en ook waarom dat zo is.. Vind het trouwens wel raar als iemand geen huisarts zou willen,er zijn maar heel erg weinig mensen die in heel hun leven nooit een huisarts nodig hebben en als je er een nodig hebt zul je zien dat je er dan geen kan vinden want dat valt vandaag de dag ook nog niet mee.quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
Volgens mijn Zorgverzekeraar moet ik zo snel mogelijk een huisarts vinden in de plaats waar ik nu woon
Ja dat is goed klote iddquote:Op woensdag 17 maart 2004 18:47 schreef Kerry-anne het volgende:
en als ik nou geen huisarts kan vinden? niemand wil mij aannemen omdat het patientenbestand overal vol zit en ik deze maand ziekenfondspatient ben geworden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |