abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17772003
Ik ben bang dat met een honderd jaar de wereld te vol is; de resources die we hebben niet toereikend zijn voor het aantal mensen en dieren dat op deze wereld leven. Wat denken jullie...

Wanneer is de wereld echt te vol? en wat levert dat op? nog meeer oorlogen? nog meer irritaties?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:02:32 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_17772068
Staat dit topic in ONZ?

Nee dus, bagger verwijderd en nu normaal aub.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_17772069
jaar of 60 terug, maar dat hebben ze toen opgelost geloof ik,

het wachten is op de volgende keer.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_17772090
Ben jij er nog over 100 jaar, Chandler?
That never existed
pi_17772155
Ik denk dat de mens zijn territoriumdrang vanzelf weer de kop opsteekt en men elkaar maar weer eens massaal gaat uitmoorden. En anders krijgen we wel weer een ziekte die de bevolking decimeert. Want de wereld is al veels te klein.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_17772179
idd er komt weer een grote oorlog... en daarna houden mensen zich weer rustig
In de ban van de mods.
pi_17772207
nog niet
pi_17772216
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 11:03 schreef Mondo_Generator het volgende:
Ben jij er nog over 100 jaar, Chandler?
Nee maar ik mag hopen dat mijn kinderen (die ik hopelijk ga krijgen) er dan nog wel zijn.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_17772318
als mensen elkaar gaan uitmoorden en/of gaan kannabaliseren. Oftewel nu dus al
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:17:12 #10
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17772325
Ik heb wel eens een berekening gelezen dat de aarde bij 40 miljard inwoners een probleem krijgt. De bronnen worden dan ontoereikend.

De vraag is natuurlijk in hoeverre je dit echt kunt zeggen. Tegen de tijd dat de aarde 40 miljard inwoners heeft is de techniek ook alweer zoveel verder dat het misschien wel kan.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:17:24 #11
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17772330
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 11:11 schreef Chandler het volgende:

[..]

Nee maar ik mag hopen dat mijn kinderen (die ik hopelijk ga krijgen) er dan nog wel zijn.
Ik denk dat het probleem zichzelf oplost.... dat is altijd al het geval geweest tenminste
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:21:11 #12
17075 extreme
-wannahave-
pi_17772397
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 11:17 schreef Dante_A het volgende:
Ik heb wel eens een berekening te lezen dat de aarde bij 40 miljard inwoners een probleem krijgt. De bronnen worden dan ontoereikend.

De vraag is natuurlijk in hoeverre je dit echt kunt zeggen. Tegen de tijd dat de aarde 40 miljard inwoners heeft is de techniek ook alweer zoveel verder dat het misschien wel kan.
newsflash: de bronnen zijn op dit moment toereikend omdat ze erg oneerlijk verdeeld zijn...

bovendien leven we in een maatschappij van verkwisting, er kan veel efficienter omgesprogen worden met recources, maar de noodzaak is er nog niet.

de 40 miljard zullen we iig niet halen.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_17772461
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 10:59 schreef Chandler het volgende:
Ik ben bang dat met een honderd jaar de wereld te vol is; de resources die we hebben niet toereikend zijn voor het aantal mensen en dieren dat op deze wereld leven. Wat denken jullie...

Wanneer is de wereld echt te vol? en wat levert dat op? nog meeer oorlogen? nog meer irritaties?
Als-tie begint te zakken?
I´m back.
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:29:42 #14
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17772530
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 11:21 schreef extreme het volgende:

[..]

newsflash: de bronnen zijn op dit moment toereikend omdat ze erg oneerlijk verdeeld zijn...
Klopt, maar ik geloof dat bij een herverdeling van 2% van de welvaart in de wereld er wereldwijd al geen armoede meer zou bestaan. Dit is natuurlijk beslist niet makkelijk te realiseren maar het gaat dus om relatief weinig.
quote:
bovendien leven we in een maatschappij van verkwisting, er kan veel efficienter omgesprogen worden met recources, maar de noodzaak is er nog niet.
Klopt, wanneer die noodzaak er is valt er dus nog veel efficientie te behalen. Bij de winning van delfstoffen zie je bijvoorbeeld dat zodra een bron op dreigt te raken de winningmethodes stukken efficienter worden.
quote:
de 40 miljard zullen we iig niet halen.
Of we het halen is iets anders dan of het mogelijk is. Ik denk dat er een scherpe daling van het wereldgeboortecijfer binnen pakweg een eeuw aan zit te komen, ondermeer door toegenomen welvaart en kennis in Azië.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
pi_17773701
De wereld was te vol op het moment dat jij geboren werd.
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:26:02 #16
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17774902
Als je de mensen vergelijkt met de andere dieren op deze wereld dan zijn er op elke mens 999 teveel. Dus om de soort op een leefbaar peil te houden moet er gejaagd worden..

http://www.tienmiljoen.nl/Ned/index.htm
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:34:18 #17
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17775068
Dat is best boeiend eigenlijk, de groei stagneert al eerder:
quote:
Wereldbevolking groeit minder hard

Uitgegeven: 27 februari 2003 07:59
Laatst gewijzigd: 27 februari 2003 08:00
NEW YORK - De Afdeling Bevolking van de Verenigde Naties heeft haar verwachting over de groei van de wereldbevolking naar beneden bijgesteld. Dat blijkt uit een VN-rapport dat woensdagavond in New York is gepubliceerd.

Nog geen twee jaar geleden verwachtte de VN-divisie dat het aantal wereldburgers in 2050 op 9,3 miljard zou uitkomen. De verwachting is nu dat het er 8,9 miljard zullen zijn. De verlaging met vierhonderd miljoen mensen is vooral gebaseerd op de sterfte door aids, die groter zal zijn dan de VN twee jaar geleden verwachtte. Daarnaast neemt de vruchtbaarheid van de bevolking sterker af.

Ondanks de vernietigende aidsepidemie zal de bevolking van de getroffen landen over het algemeen halverwege deze eeuw groter zijn dan nu, omdat in de meeste van die landen het geboortecijfer op peil blijft, zo meldt het rapport.

Maar in de meeste ontwikkelingslanden zal het geboortecijfer dalen tot 2,1 per vrouw. Dat niveau is nodig voor de instandhouding van de bevolking. Tegen 2050 zullen drie op de vier landen in de minder ontwikkelde gebieden een geboortecijfer onder dat niveau hebben.
Bron: nu.nl

Hoe kleine verschillen op de lange termijn veel uit kunnen maken:
quote:
Negen miljard mensen in 2300

Uitgegeven: 9 december 2003 08:00
Laatst gewijzigd: 9 december 2003 08:38
NEW YORK - Rond het jaar 2300 zal de aarde circa negen miljard mensen tellen. Dat blijkt uit een rapport van de Verenigde Naties dat dinsdag is gepubliceerd. Er leven nu ruim zes miljard mensen op aarde.

De onderzoekers zijn er in hun berekeningen van uitgegaan dat vrouwen gemiddeld twee kinderen ter wereld brengen. Kleine afwijkingen van die aanname kunnen leiden tot heel andere cijfers. Als vrouwen gemiddeld 1,85 kinderen baren, zal de wereldbevolking afnemen tot 2,3 miljard in 2300.

Maar 2,35 kinderen per vrouw leidt dan tot 36 miljard mensen. Als de geboortecijfers blijven als nu, 2,83 kinderen per vrouw, zal de wereldbevolking exploderen. Over 300 jaar zullen er dan zelfs zo'n 134 biljoen mensen zijn.

Uit het VN-onderzoek blijkt verder dat 40 procent van de bevolking in 2300 zestig jaar of ouder zal zijn. En een op de zes mensen is dan tachtig jaar of ouder, tegen een op de honderd nu. De onderzoekers hebben voor hun onderzoek gebruik gemaakt van nieuwe statistische methoden. Tot nu kon slechts een betrouwbaar worden geschetst voor een periode van dertig jaar.
Bron: nu.nl

[ Bericht 34% gewijzigd door Dante_A op 17-03-2004 14:07:27 ]
pi_17776475
Waar is mijn post gebleven? Hij stond tussen die van Dante-A en Transceptor.

Anyway, wat ik dus zei was dat men steeds hogere gebouwen aan het bouwen is en ze zijn al technieken aan het ontwikkellen voor gebouwen tot over de 500 meter.
Brandstoffen worden ook onderzocht, zo kunnen ze algen waterstof uit water laten maken.
Voedsel is ook geen probleem in de toekomst aangezien ze onderzoek aan het doen zijn naar het hussellen van atoompjes zodat je andere stoffen krijgt, dus zo kun je ook voedsel maken op volledig synthetische basis.

Als je zo kijkt, zal de wereld bijna nooit te vol raken, maar als je naar het sociale en het economische aspect kijkt, kun je al HEEL snel enorme problemen verwachten.
  woensdag 17 maart 2004 @ 15:25:21 #19
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17777682
Naarmate de ontwikkeling verder reikt worden er minder kinderen geboren. Dus over een jaar of 50 zal de wereldbevolking gewoon gaan dalen. Probleem opgelost.
If men define things as real, they are real in their consequences
  woensdag 17 maart 2004 @ 15:28:10 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17777750
Klinkt hard. Maar dan gaan er een hele hoop mensen dood. Waardoor het probleem zich vanzelf oplost. Maar er is nog tijd om in te grijpen. Maar echt optimisme heb ik daar niet over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:30:12 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_17779311
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 15:25 schreef Hephaistos het volgende:
Naarmate de ontwikkeling verder reikt worden er minder kinderen geboren. Dus over een jaar of 50 zal de wereldbevolking gewoon gaan dalen. Probleem opgelost.
precies, bijna elk jaar word de bevolkingsgrootte -verwachting/schattingen van de VN enz. naar beneden bijgesteld, omdat het aantal kinderen per gezin afneemt. Vooral in Afrika gaat deze ontwikkeling veel sneller dan de meesten hadden verwacht.
En verder vertrouw ik op het vermogen van de mens om de meest ingewikkelde problemen aan te kunnen en boven te komen.
pi_17779356
Als de vriendin van me gekloont zou worden .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:47:55 #23
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_17783991
Ik meende dat het de bedoeling was dat de wereld nooit meer dan 3 miljoen inwoners zou moeten hebben.
Asjemenou
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:57:53 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17784274
Ach, als er teveel mensen komen, kun je altijd nog ebola, aids, de pest of sars verspreiden
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_17784315
Ik vind dat er meer aan geboortebeperking gedaan moet worden. Maar dat gebeurt toch nooit omdat volkeren elkaar willen overheersen. Om de zoveel tijd komt er een giga oorlog (blijkt wel uit de geschiedenis). Of een grote ziekte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')