abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17764501
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een leuk iets om samen te wonen, het is natuurlijk bijna onmogelijk om voor een voor studenten betaalbare kamer oid te vinden die geschikt is voor twee personen.

Nu kregen wij iets te horen over het systeem dat antikraak heet (site: http://www.antikraak.nl/). Zijn er Fok!ers die hiermee ervaring hebben?
quote:
Wat kost dat?

Wonen via BTB kost in de regel veel minder dan een reguliere huurwoning. Je betaald een maandelijkse vergoeding en éénmalig 15 euro inschrijfgeld en 50 euro contractskosten en 140 euro borg die uiteraard terugbetaald wordt mits je de woning teruggeeft zoals je hem hebt ontvangen. Je bent er in elk geval zeker van dat je bij ons veel goedkoper uit bent dat via een woningbouwvereniging of een verhuurder in de vrije sector.

Kom je in een bedrijfspand terecht, dan wordt gas, licht en water door de eigenaar van het pand betaald. Wie een woning krijgt toegewezen, moet deze kosten zelf betalen. In beide gevallen moet je zelf aan- en afsluiting regelen via de NUON en de Gemeentewaterleiding, wij hebben hier formulieren voor.

Gaat er iets stuk in het huis, geef het dan zo snel mogelijk door aan BTB. Wij zorgen ervoor dat er iemand langs komt voor reparatie.

Voor het afsluiten van een verzekering ben je zelf verantwoordelijk. Net als in elke andere woonsituatie. Soms kan het handig zijn om een inboedelverzekering via het pakket van je ouders af te sluiten.
De ideale oplossing voor studerende woningzoekers????
'In America sex is an obsession, in other parts of the world it is a fact.'
- Marlene Dietrich
  dinsdag 16 maart 2004 @ 22:27:29 #2
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_17764631
Dat is het zeker, ken wel mensen die in antikraakpanden zaten en dat beviel prima. Enige probleem is dat ze je elk moment dat ze willen kunnen uitzetten.
pi_17764663
Best goed en goedkoop, voor zover ik weet. Grootste nadeel: Je contract kan door de verhuurder binnen 1 maand (tijd variabel, maar wel snel iig) opgezegd worden, en dan moet je snel wat anders vinden en verhuizen. Dat is de prijs die je betaalt voor het goedkoop wonen.
pi_17764773
Ik heb er goede ervaringen over gehoord. Meestal zijn het woningen op de lijst staan om te worden gesloopt. Hoe daar rekening mee. Soms moet je wel flink schrobben om het enigszins leefbaar te maken, maar verder is het een prefect 'tijdelijke' oplossing.

Ik hoorde wel dat je in Delft al op een wachtlijst terrecht komt.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 22:33:12 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_17764796
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 22:28 schreef -Carioca- het volgende:
Best goed en goedkoop, voor zover ik weet. Grootste nadeel: Je contract kan door de verhuurder binnen 1 maand (tijd variabel, maar wel snel iig) opgezegd worden, en dan moet je snel wat anders vinden en verhuizen. Dat is de prijs die je betaalt voor het goedkoop wonen.
precies, zodra ze weten wat ze met het pand willen gaan doen (slopen of wat dan ook) dan krijg je een brief of telefoontje of wat dan ook en moet je binnen zeer korte tijd eruit. Maar als je slim bent vraag je een beetje rond of er al plannen en aanzetten daartoe zijn betreffende het pand zodat je weet of je er lange tijd kan blijven of dat je kans hebt er heel binnenkort uitgezet te worden. Als alle bewoners druk bezig zijn met zoeken van nieuwe woonruimte is dat geen goed teken.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 22:46:32 #6
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_17765149
Het gaat niet meer zo makkelijk tegenwoordig hoor..in veel steden zijn al lange wachtlijsten en soms zelfs al een aanmeldstop.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:01:03 #7
32422 engessa
Who's dirty?
pi_17765586
Waar kun je zoiets in Groningen eigenlijk vinden? Lijkt mij wel wat, zo'n antikraakpand.
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2004 @ 23:29:18 #8
43556 miss_dynastie
pi_17766356
Het is een goede tijdelijke oplossing, lijkt me. Maar ik zou wel verder zoeken vanwege bovengenoemde redenen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')