Het ratje Kreukel is maandag postuum uitgeroepen tot Huisdier van het jaar 2003. Het beestje werd tijdens de opname van de verkiezing op de Huishoudbeurs in de Amsterdam RAI onwel en overleed ter plaatse.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 21:32 schreef tong80 het volgende:
Iemand een persbericht ?
Haasachtigen samen met knaagdieren werkt niet...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 21:35 schreef tong80 het volgende:
Eigenaresse Willeke de Haas.
Knaagdieren samen met ratten werkt niet.
Ik vind het ook heel triest hoor, maar zij heeft toch zelf haar beestje aan die omstandigheden blootgesteld? Als het echt zo warm en zo was, neem je hem toch gewoon mee naar huis?? Wat is uberhaupt het nut van zo'n verkiezing, trouwens?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:52 schreef Kore het volgende:
Ik *ken* dit meisje van een ander forum en tis dus helemaal niet grappig. Door de warmte en slechte voorzieningen is het beestje in een shock geraakt, Martin Gaus weigerde enige hulp. Het beestje zou op een koele plek gelegd worden. Na 10 minuten toen ze hem ophaalde was het ratje waarschijnlijk dood maar de mensen daar zeiden: hij ligt lekker te slapen. Martin Gaus was ook nog op Dolcevita op ned 1 aan de telefoon waar hij erg lacherig deed over het voorval, ze zaten er zelfs om te lachen dat ze het beestje geprobeerd hebben te reanimeren.....
Ik vind het diep triest dat zo'n organisatie niet de juiste voorzieningen treft en helemaal Martin Gaus zijn reactie.......
HET GAAT HIER OM IEMANDS HUISDIER WAAR ZE KNETTERGEK MEE WAS!!!! Iedereen die hier huisdieren heeft zou toch moeten begrijpen hoe dat voor haar moet zijn, zelfs mensen die niet van ratten houden, IK kan hier in elk geval NIET om lachen. Beetje respect voor dieren en baasje is nooit weg
Dat meisje heeft genoeg verstand van ratten! en ging er vanuit dat juist zo'n organisatie als dat wel wat van voorzieningen voor dieren wist. De IRF (Internationale Ratten Fokkers/Fanclub) houdt zelfs dagen waarbij iedereen bij elkaar komt en waar iedereen ook hun ratjes mee naartoe neemt en dat levert normaal gesproken totaal geen problemen op, de meeste ratjes zijn erg nieuwsgierig en vinden zo'n andere omgeving wel leuk. Een dierenn00b is ze zeer zeker nietquote:[b]Zeker van die mensen die een dier aanschaffen en na 5 minuten de batterijen eruit willen halen omdat ze erop uitgekeken zijn.
Dit beestje is misschien maar beter af zo ipv in de handen van zon dierenn00b.
Ratten kan je juist heel goed meenemen, ik neem mijn ratten ook overal en nergens mee heen, dus zoiets verwacht je gewoon niet.quote:Op woensdag 17 maart 2004 00:06 schreef Baklap het volgende:
Tis geen fucking kermis attractie. Ze moet dat beestje gewoon lekker thuis houden en niet met die trieste dingen meedoen. Jezus, wat een stuk stond erover in de krant zeg. Hoe zielig die domme doos wel niet was. Het is reinste dierenmishandeling door dat beest mee te laten doen met die onzin. Zeker van die mensen die een dier aanschaffen en na 5 minuten de batterijen eruit willen halen omdat ze erop uitgekeken zijn.
Dit beestje is misschien maar beter af zo ipv in de handen van zon dierenn00b.
Ze had dus eerst aan Martin Gaus gevraagd of hij kon helpen.......dat wou/kon hij niet... toen zou het beestje ergens koel neergezet zijn en ondertussen zocht ze iemand die haar daar kon helpen.....toen ze 10 minuten later het beestje kwam halen was íe er al niet meer. M.a.w zeeeeer slecht geregeld allemaal... Beestje was nog maar een jaar oud en had verder nergens last van.quote:Op woensdag 17 maart 2004 09:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Ratten kan je juist heel goed meenemen, ik neem mijn ratten ook overal en nergens mee heen, dus zoiets verwacht je gewoon niet.
Maar het moet wel erg warm geweest zijn daar als zo'n beest er last van krijgt, heeft de organisatie goed geregeld hoor...
Waren er geen dierenartsen aanwezig dan, want op hondenshows zijn er altijd een heel aantal dierenartsen en stagiere's aanwezig, natuurlijk voor de keuring vooraf, maar ook voor eventuele noodgevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |