hmmm je hebt gelijk...Nieuwe poging.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:01 schreef Leonardo1504 het volgende:
[..]
Nee. De eerste keer loopt de hond minder dan 1 kilometer. In de tijd die hij er over doet om naar de vrouw toe te lopen legt de vrouw ook een afstand van n meter af. De hond legt dus (1000 -n) meter af voor hij omkeert.
jah oke, maar dan doe je een aanname, dat is niet puur wetenschappelijk natuurlijk, en een halve meter is nog best groot, onze hond is bijvoorbeeld maar 25 cm ofzoquote:Op woensdag 17 maart 2004 11:31 schreef Sjummie het volgende:
Na 10x heen en weer rennen is de afstand tussen man en vrouw minder dan een halve meter.
Aangezien de hond wsch. niet kleiner zal zijn dan een halve meter, mogen we er vanuit gaan dat het antwoord 10x is ? (en afgelegde afstand 1.500)
Tsja, als je het niet theoretisch benadert moet je er denk ik maar 9 van maken, aangezien de hond afremt en versnelt bij de vrienden, en tijd nodig heeft om om te draaien.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:04 schreef Sjummie het volgende:
Nee, maar waar staat dat dit raadsel puur wetenschappelijk benaderd moet worden ? DIt gaat over mensen en honden...
Als jouw hond 25 cm is, dan zou hij -theoretisch- 11x heen en weer kunnen rennen. Daarna is de afstand (reken maar uit in excel) tussen die 2 mensen verkleind tot 24cm, ofwel 0,15 seconde. Het heeft dan geen zin meer voor jouw hond om zich om te draaien.
Zodra de afstand tussen de twee mensen kleiner is geworden dan de lengte van de hond houdt het op. Of denk ik nu te praktisch
![]()
Inderdaad, zolang je de aannames erbij vermeld kan het antwoord dus 9, 10,11 of oneindig zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Yakult het volgende:
[..]
Tsja, als je het niet theoretisch benadert moet je er denk ik maar 9 van maken, aangezien de hond afremt en versnelt bij de vrienden, en tijd nodig heeft om om te draaien.![]()
[volledig offtopic onzin]quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:57 schreef SuzukiSwift het volgende:
zo kun je dus oneindig doorgaan..........
dat zou ook mijn eerste gedachte zijn.. we gaan wel uit van een onveranderde windkracht neem ik aan?quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:00 schreef erikkll het volgende:
3 en een halve minuut lijkt me toch? het gem. tussen 3 en 4 minuten.
Dat had ik dus ook, maar volgens mij staat 205,71 seconden niet gelijk aan 3.25 minuut. Maar wél aan 3.43 minuut, dus had ik het toch goedquote:Op woensdag 17 maart 2004 16:55 schreef PvtRyan het volgende:
Als v met wind mee 20 km/h is, en met wind tegen 15 km/h, dan remt of accelereert de wind de fietser hem 2,5 km/h en zonder wind zou hij dus 17,5 km/h rijden. Wat neer komt op 205,71 s (3 minuut 25)
Zal er wel naast zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |