abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:43:55 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_17846117
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 13:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben tegen. Het neemt je een vrijheid af om je te uiten. Met kleding kan je je laten zien wie je bent. Verder wordt het grootste pluspunt zwaar overschat. Je zou niet meer gepest worden. Ja hoor. Dat zou betekenen dat in Engeland (of elk ander land met uniformen) niemand gepest wordt. Kinderen verzinnen altijd wel iets om zwakkere kinderen mee te pesten. Klinkt misschien een beetje hard maar pesten is iets heel instinctiefs, de dominantere jongeren vinden altijd iets om een zwakker kind mee te pesten om zo hun macht te laten zien aan de rest en respect af te dwingen. Ook het onderscheid tussen rijk en arm wordt ook wel op andere manieren duidelijk gemaakt dan.
Het enige echte pluspunt zijn de shoolrokjes , maar dan worden alle leraren te veel afgeleid en krijgen we een stormvloed van meldingen van sexuele misbruik
Precies. Je vind altijd eens stok om een hond te slaan. Als kinderen niet om kleding gepest worden is het wel met iets anders.

Ik ben ook tegen. schooluniformen is iets uit vervlogen tijden. Je kweekt er alleen maar meer tegenzin van school mee.
pi_17847728
Ik zou het echt een ramp vinden als ik een uniform moest dragen, en samen met mij heel veel mensen. Ik vind het altijd eng als een massa 1 idee volgt, zoals dat bijvoorbeeld gebeurde bij Pim Fortuyn.
pi_17848011
Ja hoor... Dan heb je pauze en moet je in dat pakje naar huis Of dan wil je gelijk uit school wat doen en heb je dat pakkie nog aan.. Sjonge..
Je ziet dan ook gelijk wie bij het ras scholieren hoort, lekker makkelijk.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:30:22 #54
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17848403
Mwa, eigenlijk heb ik niet zoveel problemen met een schooluniform. Mits ze een beetje modern zijn en er niet zo saai uitzien als vroeger.
Je hebt dan wel meer gelijkheid en dat is opzich wel goed.
Hoevaak hoor je wel niet dat kinderen gepest worden omdat ze bepaalde kleren dragen (of bepaalde merken juist níet dragen). 't Is misschien een voorbeeld waarvan je denkt: ah joh, zó erg is dat toch niet?
Misschien niet. Maar kinderen/jongeren kunnen heel hard zjin tegen hun klasgenoten. En wie weet dat die schooluniformen het wat tegen gaat.

Ben er opzich niet tegen. Maar vind lekker casual naar school gaan in je eigen kleren ook prima.
(Un)masking for the greater good.
pi_17849740
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 08:03 schreef SeLang het volgende:
Zo doen we dat hier in Taiwan

S'morgens het volkslied spelen en salueren voor de vlag
(dit zie ik elke morgen als ik uit het raam kijk)

[afbeelding]

Er zijn hier geen hangjongeren, geen kut-marokkanen, nauwelijks criminaliteit, etc
Misschien heeft dat toch wat met opvoeding en discipline te maken
Met zo'n systeem geef je de "kut-marokkanen" juist eerder iets om weer tegenaan te schoppen, ze zullen alles doen om zich alsnog te onderscheiden. Heeft idd alleen met opvoeding te maken lijkt me dat ze bij jou zo gedisciplineerd zijn. Net of kleding discipline bijbrengt... dat heeft meer te maken met de regels daar in het algemeen lijkt me.

Verder heb ik eerlijkwaar nog NOOIT iemand gepest zien worden om goedkope kleding, wel op afwijkende kleding (gothic etc) maar daar kies je zelf voor en niet omdat je de andere kleding niet kan betalen. Met een uniform neem je idd een van de redenen weg om gothics bijv te pesten, maar daarmee ook gelijk hun recht om zich te uiten. Geld ook voor andere subculturen natuurlijk.

En ik weet niet of de reden om voor een uniform te zijn dat de meisjes zo sexy erin zijn, want tenzij je een soort fetisj hebt voor schooluniformen (*kuch* of als je anime kijkt *kuch*) dragen ze met normale kleding toch wel wat dingen die een stuk sexier zijn.
pi_17984473
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:39 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

Verder heb ik eerlijkwaar nog NOOIT iemand gepest zien worden om goedkope kleding, wel op afwijkende kleding (gothic etc) maar daar kies je zelf voor en niet omdat je de andere kleding niet kan betalen. Met een uniform neem je idd een van de redenen weg om gothics bijv te pesten, maar daarmee ook gelijk hun recht om zich te uiten. Geld ook voor andere subculturen natuurlijk.
Maar een ook met een schooluniform aan kan iemand er nog gothic uit zien. Ze hebben nog hun haar, hun gezicht. En ze kunnen allemaal sieraden en dingen aan doen. En vergeet de tas niet... Oh, en natuurlijk de blik erbij. Die kan nooit verboden worden.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. (gestolen van Loesje)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')