abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19071552
Sorry, ik heb slechte ogen
pi_19071646
Shit he, een jaar geleden betaalde je nog 1,125 voor een liter Euro95. nu al bijna 1,30. Afzetters
  woensdag 12 mei 2004 @ 16:07:26 #78
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_19074977
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 13:52 schreef _Flea_ het volgende:
Shit he, een jaar geleden betaalde je nog 1,125 voor een liter Euro95. nu al bijna 1,30. Afzetters
Een JAAR geleden?
Toen betaalde ik ± 1 €
Kunst zonder trein.
pi_19079974
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 13:06 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Gooi je tank vol.
Druk de dagteller op 0.
Rijd totdat je weer gaat tanken.
doe dan het volgende: km / liters en het getal geeft aan hoeveel km je rijd op 1 liter.
mja leuk als je iedere dag zelfde rit rijd
en exact zelfde tempo hebt

ik let dus absoluut niet op verbruik
ene keer 1:11 (als ik keurig met iedereen 100 moet meerijden)
andere keer 1:7 als ik weer eens lekker heb kunnen doorrijden
  woensdag 12 mei 2004 @ 20:34:09 #80
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_19081737
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:31 schreef ddx het volgende:

[..]

mja leuk als je iedere dag zelfde rit rijd
en exact zelfde tempo hebt

ik let dus absoluut niet op verbruik
ene keer 1:11 (als ik keurig met iedereen 100 moet meerijden)
andere keer 1:7 als ik weer eens lekker heb kunnen doorrijden
rij jij in een hummer ofzo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_19092168
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 16:07 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

Een JAAR geleden?
Toen betaalde ik ± 1 €
Die 1,125 was bij Shell. Dus andere pompen kunnen wel goedkoper zijn geweest ja.
pi_19092172
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:31 schreef ddx het volgende:

[..]

mja leuk als je iedere dag zelfde rit rijd
en exact zelfde tempo hebt

ik let dus absoluut niet op verbruik
ene keer 1:11 (als ik keurig met iedereen 100 moet meerijden)
andere keer 1:7 als ik weer eens lekker heb kunnen doorrijden
Of ik nou 100 rijd of 130. Dat maakt bij mij niets uit. Het verbruik zal bij 130 iets meer zijn, maar dat is te verwaarlozen.
pi_19095830
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 20:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

rij jij in een hummer ofzo
nee seat leon cupra r
pi_19097570
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 08:15 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Of ik nou 100 rijd of 130. Dat maakt bij mij niets uit. Het verbruik zal bij 130 iets meer zijn, maar dat is te verwaarlozen.
Bij mijn vorige auto was het 1op20 bij 90km/uur en 1op15 bij 120km/uu
pi_19097858
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:13 schreef MercedesCL het volgende:

[..]

Bij mijn vorige auto was het 1op20 bij 90km/uur en 1op15 bij 120km/uu
Das een groot verschil. Ik denk dat als ik 90 rijd ik op 1op15 zit en bij 120 1op14.
pi_19103845
v-power getankt, vandaag. heel jammer, had ik de topic maar eerder gelezen. Heb ook talloze bonnetjes in mijn auto liggen. rond december 1,145 euro en vandaag v-power was 1,302 ofzo. Dat is toch een superverschil in een korte tijd.

Nog een paar vraagjes?

-zal super 98 echt beter/zuiniger voor mijn bmw 325i zonder kat uit 1986?
-waarom is in Engeland bij alle benzine stations Super 97 te verkrijgen ipv Super 98?
pi_22152830
Het foldertje aub goed lezen. Het octaan gehalte in NL van Shell V-power is 97. Aangezien men wettelijk verplicht is dit te vermelden (95 of 98) is men van de Shell zo voorzichtig geweest 95 erop te zetten, terwijl het eigenlijk 97 is. Lees mr na in de folder of vraag het aan de medewerker een vpower cursus heeft gehad.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 23:21 schreef 357 het volgende:
Even was ik verheugd, eindelijk introduceert de Koninklijke Nederlandse Shell ook V-Power in eigen land! Het werd hoog tijd. Maar helaas, Shell ‘V-Power' in Nederland is eerder U-Power (Under-Power). Schandalig dat Shell de klanten zo misleidt. De eerste slachtoffers zijn al gevallen, denkend dat het - net als in het buitenland - 100 octaan superbenzine is hebben ze hun tank volgegooid, met alle mogelijke schadelijke gevolgen van dien. (Commentaar van Shell: ’voorzichtig rijden dan maar hè?’). En wat te denken van toeristen die hier denken hetzelfde product als thuis te tanken? En iedereen die wel eens in het buitenland V-Power getankt heeft en nu - logischerwijze - een identiek product verwacht ?

Voor alle helderheid, dit is 95 octaan en dus lager dan de bekende ‘superbenzine’! Dit in tegenstelling tot Duitsland en andere landen, waar V-Power 100 octaan bevat en boven ‘super’ geplaatst is. In Nederland is alleen de prijs (¤1,26) daadwerkelijk ‘super’ te noemen.



Misleidend is wel het minste...



Het verkooppraatje op de site van Shell: ”Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor. Als u om uw auto geeft, dan is Shell V-Power de brandstof voor u. Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw auto te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen.” Is op z’n minst twijfelachtig, zo niet leugenachtig. Uiteraard heeft Shell zich ingedekt, er staat in de kleine lettertjes: ”Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die op Euro 95 benzine rijden.” Maar wie leest die nou werkelijk? Als je een blikje Coca Cola koopt verwacht je ook niet dat er Fanta in zit, nietwaar? Het ‘V-Power’ label is kennelijk slechts een holle kreet in plaats van een hoogwaardig product.

Grappig 'toeval': Shell's 'milieu-benzine', Pura, verdwijnt van de markt. Tegelijkertijd komt deze merkwaardige 'V-Power' variant op de markt, óók een zwavelarme 95 benzine, net als voornoemde Pura. Het kost alleen wèl wat meer... Ben ik nou cynisch of heeft Shell gewoon de bordjes verhangen?


Ik ga Shell maar eens helemaal vermijden denk ik. Een maatschappij die haar klanten zo misleidt vertrouw ik niet meer. Een telefoontje of wat naar de ANWB en Consumentenorganisaties kan ook geen kwaad lijkt me.

Enfin, je bent bij deze gewaarschuwd, trap er niet in!

MVG,

Sven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')