Het foldertje aub goed lezen. Het octaan gehalte in NL van Shell V-power is 97. Aangezien men wettelijk verplicht is dit te vermelden (95 of 98) is men van de Shell zo voorzichtig geweest 95 erop te zetten, terwijl het eigenlijk 97 is. Lees mr na in de folder of vraag het aan de medewerker een vpower cursus heeft gehad.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 23:21 schreef 357 het volgende:
Even was ik verheugd, eindelijk introduceert de Koninklijke Nederlandse Shell ook V-Power in eigen land! Het werd hoog tijd. Maar helaas, Shell ‘V-Power' in Nederland is eerder U-Power (Under-Power). Schandalig dat Shell de klanten zo misleidt. De eerste slachtoffers zijn al gevallen, denkend dat het - net als in het buitenland - 100 octaan superbenzine is hebben ze hun tank volgegooid, met alle mogelijke schadelijke gevolgen van dien. (Commentaar van Shell: ’voorzichtig rijden dan maar hè?’). En wat te denken van toeristen die hier denken hetzelfde product als thuis te tanken? En iedereen die wel eens in het buitenland V-Power getankt heeft en nu - logischerwijze - een identiek product verwacht ?
Voor alle helderheid, dit is 95 octaan en dus lager dan de bekende ‘superbenzine’! Dit in tegenstelling tot Duitsland en andere landen, waar V-Power 100 octaan bevat en boven ‘super’ geplaatst is. In Nederland is alleen de prijs (¤1,26) daadwerkelijk ‘super’ te noemen.
Misleidend is wel het minste...
Het verkooppraatje op de site van Shell: ”Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor. Als u om uw auto geeft, dan is Shell V-Power de brandstof voor u. Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw auto te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen.” Is op z’n minst twijfelachtig, zo niet leugenachtig. Uiteraard heeft Shell zich ingedekt, er staat in de kleine lettertjes: ”Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die op Euro 95 benzine rijden.” Maar wie leest die nou werkelijk? Als je een blikje Coca Cola koopt verwacht je ook niet dat er Fanta in zit, nietwaar? Het ‘V-Power’ label is kennelijk slechts een holle kreet in plaats van een hoogwaardig product.
Grappig 'toeval': Shell's 'milieu-benzine', Pura, verdwijnt van de markt. Tegelijkertijd komt deze merkwaardige 'V-Power' variant op de markt, óók een zwavelarme 95 benzine, net als voornoemde Pura. Het kost alleen wèl wat meer... Ben ik nou cynisch of heeft Shell gewoon de bordjes verhangen?
Ik ga Shell maar eens helemaal vermijden denk ik. Een maatschappij die haar klanten zo misleidt vertrouw ik niet meer. Een telefoontje of wat naar de ANWB en Consumentenorganisaties kan ook geen kwaad lijkt me.
Enfin, je bent bij deze gewaarschuwd, trap er niet in!
MVG,
Sven