abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18878164
Ik heb er geen kloot van gemerkt.
Ik reed met V-Power 1:14.
Na een week Euro 95 getankt en ik rij 1:14,5.

En dan heb ik met die Euro 95 een stuk lomper en harder gereden dan met de V-Power.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:47:22 #52
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18878280
Nee.

Bullshit. De Nederlandse V-Power is gewoon Pura maar en ander stickertje er boven...

Pura zou beter voor het milieu zijn of zo.......dat boeide geen kip........dus noemen ze het V power.........dan is het ineens beter voor de motor

En waarom denk ik dit?


Ik woon zowat tegenover een Shellstation. Binnen 1 uur was de Pura pleite en was er V-Power.
Niks tank leeggemaakt....en schoongemaakt. Gewoon ander plakkertje op de pomp

Marketing mongolen zijn het.

De Duitse V-Power is echter wel anders, octaangehaalte 100. Echter, hier merkt je auto/motor ook niks van, mits je je motor er op gaat afstellen.. dan valt er wel winst mee te halen.
pi_18879204
De Pura moest eerst op..... Nu zit er overal V-power in... het is wel degelijk andere benzine... maar idd... de eerste paar dagen ben je genept ja...

Hoe ik dit weet... werkte tot 2 weken geleden bij sHELL
pi_18879723
Ik merk het verschil dus wel.
En Pura knalt wat meer, V-power loopt juist stiller, daardoor merk ik duidelijk dat het niet hetzelfde is als Pura.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:28:51 #55
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_18882081
Shell V-Power: 4,7 cent extra
De Haan: 6,0 cent korting
Auto: Golf II uit 1986

Driemaal raden waar ik tank (scheelt 4 euro per tankbeurt)...
Kunst zonder trein.
pi_18882169
België
Howdy Folks
pi_18882197
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:28 schreef Mr.Zed het volgende:
Shell V-Power: 4,7 cent extra
De Haan: 6,0 cent korting
Auto: Golf II uit 1986

Driemaal raden waar ik tank (scheelt 4 euro per tankbeurt)...
In België ?
Howdy Folks
  woensdag 5 mei 2004 @ 09:56:36 #58
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_18898449
Nou, ik heb vorige week m'n tank 3/4 gevuld met V-power voor een lange rit en ik kan zeggen dat ik het wel ietsiepietsie merk dat de prestaties wel beter zijn. Bij lage toeren trekt ie krachtiger, dat merkte ik bij een paar keer toen ik vergeten was m'n drie terug te schakelen naar twee bij een bocht. Ook is de motor iets stiller zodat ik zonder te merken kilometers te hard ga omdat ik half op het geluid af rij.
Of het zuiniger is heb ik niet gemeten.

Nou nog de prijs wat lager en ik tank het vaker.
The Internets, I needs it..
pi_18912958
Ook aardig, die radioreclame met Alard Kalff die (*racegeluiden op achtergrond) dat je auto er beter van gaat reageren en dat je dat nodig hebt in het huidige verkeer. Beuh.
pi_18916348
als je gewoon al begint met een goede auto in plaats van een grafbak
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:11:53 #61
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_18930169
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:33 schreef Billy_The_Kid het volgende:

[..]

In België ?
Hey Billy, welkom terug...
Hoe was je "vakantie"?
Kunst zonder trein.
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:13:23 #62
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_18930220
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:33 schreef Billy_The_Kid het volgende:

[..]

In België ?
Hey Billy welkom terug...
Hoe was je "vakantie"?
Kunst zonder trein.
pi_18935751
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:40 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb er geen kloot van gemerkt.
Ik reed met V-Power 1:14.
Na een week Euro 95 getankt en ik rij 1:14,5.

En dan heb ik met die Euro 95 een stuk lomper en harder gereden dan met de V-Power.
Dat heb ik nou ook. 1:12,5 met V-Power EN Euro95...

Mn motor loopt echter wel stiller en regelmatiger....
pi_18974702
Interessant topic, hoewel ik niets heb met een verbrandingsmotor en al mijn autokennis uit de autoweek bij de kapper en Discovery Channel vandaan komt. Wat ik we heb begrepen: hoger octaan getal betekent betere klopvastheid, er is dus een hogere druk nodig voordat de benzine spontaan ontbrand (wat ongewenst is). Dus met een hoog octaan getal kan benzine verder worden samengeperst en op het juiste moment worden ontstoken door de bougie voor een maximaal rendement. (ik begrijp dus dat een hogere compressie meer vermogen oplevert).

Maar wat ik uit de reclamecampagnes begrijp is het volgende: v-power heeft een iets andere samenstelling en veroorzaakt minder roet en ander vuil door een betere (completere) verbranding. Het gaat zelfs zover dat reeds bestaande aanslag in de motor (cilinders en kleppen) zou losmaken/verbranden. Daardoor loopt de motor beter en soepeler, en efficienter.

Voor de autoleek een heel aannemelijk verhaal. Types die niet te veel na hoeven te denken over een paar cent per liter extra, en de olie laten bijvullen bij de dealer zijn ideale slachtoffers voor Shell. In hoeverre dit echt waar is en of een andere compressie en meng verhouding nodig is laat ik buiten beschouwing.

Ach shell houdt er toch al jaren een vreemde prijsstrategie op na. Als ze minder benzine verkopen, omdat het elders goedkoper is, schroeven ze de prijs omhoog. Er moet immers evenveel verdiend worden. De concurrentie (voor zover niet onderdeel van shell) gooit ook de prijs iets omhoog maar blijft net een tikkie goedkoper. Bij Shell heben ze nooit begrepen dat een kleinere winstmarge op een liter bij een grotere afzet hoeveelheid meer geld op kan leveren dan een grotere marge op een kleinere afzet.
pi_18982073
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 13:25 schreef Fixers het volgende:
Interessant topic, hoewel ik niets heb met een verbrandingsmotor en al mijn Ach shell houdt er toch al jaren een vreemde prijsstrategie op na.
Net als bij de NS zijn er maar weinig mensen die het volle pond betalen. Leasepasjes, tankpasjes etc zullen wel goeie kortingsregelingen hebben.

En verder;
Shell realiseerde zich waarschijnlijk dat milieu niet verkoopt(Pura). Mensen lullen er wel over maar ze hebben er bijna nooit extra geld voor over.
Voor V-power wel.

Daarnaast is het uniek en knap van Shell om mensen over te halen om meer uit te geven voor een product waarvan ze niet meer zullen verbruiken dan ze nodig hebben.

Net als bij tandpasta, niemand gaat meer tandpasta gebruiken als ie meer verdient, maar maybe wel betere(duurdere) tandpasta.

Shell is nie dom, en aan oplichting doen ze ook niet want eerlijk duurt het langst en dat weten ze.

Maar of je het er voor over hebt....
Defeat is not the worst of failures. Not to have tried is the true failure.
pi_19005678
Ben nog met mn eerste tank V-power bezig. Normaal rijd ik met euro zo'n 470 a 480 km op een tank. Ik zit nu net op de helf vd tank v-power en heb er 300km op zitten. Na afloop ff kijken of het ook voordeliger is
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_19011196
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:00 schreef Syb-Sosef het volgende:

[..]

Dat heb ik nou ook. 1:12,5 met V-Power EN Euro95...

Mn motor loopt echter wel stiller en regelmatiger....
Maar nu heb ik het dus wel in de beginweken getankt. Dus ik denk dat het toen nog Pura was. Ik ga het binnenkort weer tanken en zal dan posten of ik zuiniger rij.
  maandag 10 mei 2004 @ 09:30:24 #68
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_19011674
1:12,5 op Euro 95, 1:14/1:15 op V-Power, 1:13,5 op Super

Het enige verschil wat ik merk tussen Euro en V-Power is dat m'n motor met V-Power wat stiller draait, niet echt toename in vermogen of wat dan ook
From the ashes...
pi_19012035
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:30 schreef Xitami het volgende:
1:12,5 op Euro 95, 1:14/1:15 op V-Power, 1:13,5 op Super

Het enige verschil wat ik merk tussen Euro en V-Power is dat m'n motor met V-Power wat stiller draait, niet echt toename in vermogen of wat dan ook
Stiller en zuiniger lijkt mij prima. Maar dan moeten de extra kilometers in een liter wel meer opbrengen dan de hogere prijs.
pi_19022208
Ik tank V-power al; sinds het pura heet en is me altijd goed bevallen, zuiniger en meer vermogen onderin. Het blijft natuurlijk marginaal maar ach.

Maar ik zag gisteravond wel een stukje van de brandstof enigineer van Ferrari dat V-power per land anders is. Waarbij het in nederland is afgesteld op korte stukjes onder de 50 Km.

Maar ik denk dat je het gewoon moet tanken als je het waard vind. Ik tank het gewoon want als ik die 4 euro per tankbeurt niet kan missen dan verkoop ik me auto wel.
pi_19067057
Hoe kun je meten hoe zuinig je auto rijdt?
Ik hoor hier mensen die verschil merken.
Sommige rijden eerst 1:14 en later 1:14,5
HOE meet je dit dan?
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:58:09 #72
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_19070164
men neme het aantal gereden kilometers, je kijkt hoeveel je getankt hebt voor je tank leeg is... die deel je op elkaar en dan weet je hoeveel je gemiddeld ongeveer verbruikt hebt...
Nihil sine magno vita labore dedit mortalibus (Horatius: Sermones I - 9:55)
pi_19070375
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:58 schreef off_topic het volgende:
Hoe kun je meten hoe zuinig je auto rijdt?
Ik hoor hier mensen die verschil merken.
Sommige rijden eerst 1:14 en later 1:14,5
HOE meet je dit dan?
Gooi je tank vol.
Druk de dagteller op 0.
Rijd totdat je weer gaat tanken.
doe dan het volgende: km / liters en het getal geeft aan hoeveel km je rijd op 1 liter.
pi_19070395
Wat is de prijs op dit moment ongeveer voor een litertje V-Power?
pi_19070639
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 13:06 schreef _Flea_ het volgende:
Wat is de prijs op dit moment ongeveer voor een litertje V-Power?
http://www.shell.com/home/nl-nl/html/iwgen/app_profile/nl-nl_hoeveelkost.html maar blijkbaar ligt dat teveel voor de hand dat je er zelf niet eens zoekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')