abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:08:59 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_17758302
Shell introduceert zwavelvrije benzine in Nederland: Shell V-Power
03/03/2004

Shell brengt een zwavelvrije benzine op de markt. De nieuwe brandstof, Shell V-Power genaamd, wordt gekenmerkt door een betere verbranding en levert daardoor betere motorprestaties dan Euro 95. Shell V-Power vervangt Shell Pura en is vanaf 18 maart te koop bij zo’n 60 Shell-stations en vanaf 1 april bij alle Shell verkooppunten. Shell V-Power is ontwikkeld in het Shell-laboratorium in Thornton (Engeland), waarbij werd samengewerkt met de vaste technologiepartner van Shell: Ferrari.

Dat de vier jaar geleden geïntroduceerde Shell Pura nu vervangen wordt, geeft aan dat de technologische ontwikkelingen snel gaan. Zo is Shell V-Power in tegenstelling tot Shell Pura zwavelvrij, wat een positief effect heeft op de werking van de katalysator waardoor er sprake is van minder verontreinigende uitlaatgassen. Met Shell V-Power is Shell de eerste die anticipeert op de strengere milieueisen die de Europese Commissie vanaf 2005 aan brandstoffen stelt. De reinigende werking van Shell Pura op de motor, wat door veel automobilisten als sterk punt werd ervaren, is bij Shell V-Power nog verder verbeterd.

In Shell V-Power worden speciaal geselecteerde componenten gebruikt die zorgen dat de motor vlotter en directer reageert op het gaspedaal. Shell V-Power is geschikt voor alle benzinemotoren die Euro 95 of Shell Pura gebruiken.

De adviesprijs van Shell V-Power is 4,5 eurocent per liter hoger dan de adviesprijs voor Shell Euro 95. In de twee weken volgend op de introductie zullen alle Shell-stations worden aangepast, zodat vanaf 1 april de nieuwe brandstof overal bij Shell verkrijgbaar is. Op het kaartje (link hieronder) is te zien vanaf welk moment een Shell station overschakelt naar Shell V-Power.

Shell Mediacontacten,

tel.: 070 - 377 8750

fax: 070 - 377 8751



De vervanger van Pura. En is dit "gouden" goedje echt zo goed zoals ze beweren?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_17758407
Al een tijdje verkrijgbaar in Duitsland rij ermee maar merk er geen verschil mee kwa prestatie in vergelijk met euro 98
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:18:05 #3
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_17758506
Zwavel vervuilt doorgaans de DeNOx katalysator en heeft dus invloed op de uitstoot. V-Power heeft een oktaangetal 100RON. Kortaf gezegd wordt het mogelijk om te rijden met een hogere compressieverhouding. Daarvoor moet nog wel ff gesleuteld worden.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_17758524
4.5 euro cent duurder weer hè

Lekker 95 erin
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_17758640
Heeft dit ook zin op een tweetakt scooter zonder katalysator waar je normaal ook 95 in pleurt?
pi_17758708
dies in duitsland allang uit !
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:44:13 #7
88793 JohnnyCash
rebel, outlaw, legend
pi_17759062
damn, 4,5 cent duurder, tikt weer lekker aan :S
pi_17759065
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:26 schreef jochem8 het volgende:
Heeft dit ook zin op een tweetakt scooter zonder katalysator waar je normaal ook 95 in pleurt?
hoger octaangehalte dus euro 98 of V-power levert IETS beter prestaties bij 2takt... maar meestal is dat dus alleen als je een opvoercilinder kit hebt met cilinderkop en alles... (dat gaat namelijk in 99% van de gevallen gepaard met een hogere compressie)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_17759125
en dat motorreinigen, is dat nu echt zo geweldig?

Miisschien moet ik dan ook maar es een keer wat in mn micra '88 gooien
  dinsdag 16 maart 2004 @ 19:11:35 #10
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17759621
En hoe lang zou de afbraak van roetvorming op je kleppen dan moeten duren voordat hij weer zo schoon is als op het plaatje? 10 keer tanken of 20 km rijden?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_17759854
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 19:11 schreef Oosthoek het volgende:
En hoe lang zou de afbraak van roetvorming op je kleppen dan moeten duren voordat hij weer zo schoon is als op het plaatje? 10 keer tanken of 20 km rijden?
ben ik idd ook benieuwd naar....

en is het ook aan te raden voor oude auto's? Ik tank normaal ook 95, misschien dat ik het ff een keer ga proberen....
pi_17760290
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:44 schreef Youp het volgende:

[..]

hoger octaangehalte dus euro 98 of V-power levert IETS beter prestaties bij 2takt... maar meestal is dat dus alleen als je een opvoercilinder kit hebt met cilinderkop en alles... (dat gaat namelijk in 99% van de gevallen gepaard met een hogere compressie)
Nee hij is redelijk standaard, alleen een andere uitlaat (rijdt nu 63 op teller). Maar ben idd benieuwd hoelang het duurt voordat het zaakje weer schoon is vanbinnen. Dan wil ik het wel een keer proberen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:24:35 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17761433
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 19:41 schreef jochem8 het volgende:
Nee hij is redelijk standaard, alleen een andere uitlaat (rijdt nu 63 op teller). Maar ben idd benieuwd hoelang het duurt voordat het zaakje weer schoon is vanbinnen. Dan wil ik het wel een keer proberen.
Een tweetakt heeft geen kleppen
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_17761467
Het zal ook wel wat anders schoonmaken dan alleen de kleppen?
pi_17762581
maar niemand hier met een linkje met wat ervaringen met deze benzine?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:21:42 #16
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17762807
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:26 schreef jochem8 het volgende:
Het zal ook wel wat anders schoonmaken dan alleen de kleppen?


Volgens dit plaatje niet
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_17764137
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:26 schreef jochem8 het volgende:
Het zal ook wel wat anders schoonmaken dan alleen de kleppen?
nee... tenzij je een te rijke afstelling hebt... dan zal het wel wat kool uit de uitlaat wegfikken... maar dat is met een armere afstelling ook zo gebeurt

-edit-

het is die 4,5 cent meer iig NIET waard bij jou ding.... als je nou een of andere race setup had ofzo misschien wel...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_17764257
iemand heeft mij es verteld dat je in een auto waar 95 in moet geen 98 in mag, dat dat slecht was dus.

Is dat zo? En hoe zit dat dan met deze benzine. Het is een 16 jaar oude auto dus ik weet niet of dat veel uitmaakt.

*autoleek*
pi_17764341
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 22:14 schreef HeyFreak het volgende:
iemand heeft mij es verteld dat je in een auto waar 95 in moet geen 98 in mag, dat dat slecht was dus.

Is dat zo? En hoe zit dat dan met deze benzine. Het is een 16 jaar oude auto dus ik weet niet of dat veel uitmaakt.

*autoleek*
in principe kan je in een auto die 95 ongelood rijdt ook wel 98 ONGELOOD gooien... dat kan geen kwaad... en ik het zal ook niet veel uitmaken als je nu na 16 jaar ineens V-dingespower in je auto gaat gooien
Hopeloos benzine verslaafd
pi_17766882
dan ben ik eigenlijk nog steeds stiekem benieuwd of het werkt. Shell Pura zou toch ook je motor moeten reinigen? Werkt dat dan wel? En wanneer zijn daarbij resultaten merkbaar?
pi_17768606
je merkt er echt heel weinig van hoor in portugal is het ook een tijdje uit en had het geprobeerd maar voor het geld is het niet waard gewoon 98 erin blijven doen
PSN nick.:helder82
pi_17769847
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 02:31 schreef el_nuno het volgende:
je merkt er echt heel weinig van hoor in portugal is het ook een tijdje uit en had het geprobeerd maar voor het geld is het niet waard gewoon 98 erin blijven doen
van 98 naar 100 is maar 2 octaan verschil... van 95 naar 100 is er al 5... misschien dat je daar wel wat van merkt dan... (t zal evegoed wel minimaal zijn) maarja de handel zou er dus wel schoner van moeten worden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_17775453
Hoezo, je kan je turbodruk weer een eindje omhoog gooien met zoveel octaan.
pi_17836104
Even was ik verheugd, eindelijk introduceert de Koninklijke Nederlandse Shell ook V-Power in eigen land! Het werd hoog tijd. Maar helaas, Shell ‘V-Power' in Nederland is eerder U-Power (Under-Power). Schandalig dat Shell de klanten zo misleidt. De eerste slachtoffers zijn al gevallen, denkend dat het - net als in het buitenland - 100 octaan superbenzine is hebben ze hun tank volgegooid, met alle mogelijke schadelijke gevolgen van dien. (Commentaar van Shell: ’voorzichtig rijden dan maar hè?’). En wat te denken van toeristen die hier denken hetzelfde product als thuis te tanken? En iedereen die wel eens in het buitenland V-Power getankt heeft en nu - logischerwijze - een identiek product verwacht ?

Voor alle helderheid, dit is 95 octaan en dus lager dan de bekende ‘superbenzine’! Dit in tegenstelling tot Duitsland en andere landen, waar V-Power 100 octaan bevat en boven ‘super’ geplaatst is. In Nederland is alleen de prijs (¤1,26) daadwerkelijk ‘super’ te noemen.



Misleidend is wel het minste...



Het verkooppraatje op de site van Shell: ”Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor. Als u om uw auto geeft, dan is Shell V-Power de brandstof voor u. Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw auto te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen.” Is op z’n minst twijfelachtig, zo niet leugenachtig. Uiteraard heeft Shell zich ingedekt, er staat in de kleine lettertjes: ”Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die op Euro 95 benzine rijden.” Maar wie leest die nou werkelijk? Als je een blikje Coca Cola koopt verwacht je ook niet dat er Fanta in zit, nietwaar? Het ‘V-Power’ label is kennelijk slechts een holle kreet in plaats van een hoogwaardig product.

Grappig 'toeval': Shell's 'milieu-benzine', Pura, verdwijnt van de markt. Tegelijkertijd komt deze merkwaardige 'V-Power' variant op de markt, óók een zwavelarme 95 benzine, net als voornoemde Pura. Het kost alleen wèl wat meer... Ben ik nou cynisch of heeft Shell gewoon de bordjes verhangen?


Ik ga Shell maar eens helemaal vermijden denk ik. Een maatschappij die haar klanten zo misleidt vertrouw ik niet meer. Een telefoontje of wat naar de ANWB en Consumentenorganisaties kan ook geen kwaad lijkt me.

Enfin, je bent bij deze gewaarschuwd, trap er niet in!

MVG,

Sven

[ Bericht 1% gewijzigd door 357 op 19-03-2004 23:28:54 ]
  vrijdag 19 maart 2004 @ 23:28:21 #25
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17836229
Joh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')