schrale Harry die je bent..quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:32 schreef Pinjata het volgende:
Zou het lang duren voor je hier gezeik mee krijgt?
Haha, ja om het blad te kopen, maar niet om het in te scannen! Als ik hem uit heb mag je hem wel lezen en inscannen hoor!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:40 schreef Pinjata het volgende:
> Iceking>> we hebben een vrijwilliger!
Ja, 't lijkt me nogal logisch dat het niet mag, maar of je er ook echt problemen mee gaat krijgen?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:06 schreef Aventura het volgende:
Dat mag niet, want de artikelen en foto's vallen onder het auteursrecht. Daar heeft de uitgever voor betaald, en de auteurs hebben daar voor betaald gekregen. Als je dat zou inscannen en zou publiceren, dan schend je het auteursrecht. (Dit is het recht van een auteur (maker) om zijn werk openbaar te maken en te verveelvoudigen. De auteur bepaalt wat er met het werk gebeurt. Als een ander het werk wil exploiteren, heeft hij daarvoor toestemming nodig van de auteur.)
Klopt maar journalisten en tekstschrijvers zijn er best wel op gebrand hoor. Met google kom je al een heel eind. En het is een klein wereldje, dus journalisten en tekstschrijvers tippen elkaar ook wel. Als je werk plaatst van een journalist die een eemans-tekstburootje heeft, loop je weinig risico maar het wordt een ander verhaal als je content van een blad van een grote uitgeverij online zet. Dan kan die uitgeverij op je af komen. (De teskten en foto's daarin zijn vaak eigendom van de uitgeverij). De uitgever van Playboy wil je denk ik niet achter je aan hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:24 schreef Jereon het volgende:
Problemen zul je pas krijgen als de betreffende site veel bezoekers krijgrt
denk ik
Als er maar een handje vol mensen op de hoogte is zal er niet zo snel een haan naar gaan kraaien
denk ik alweer
die heb ik ook gezien, volgens mij stont die zelfs op de fok! weblogquote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:57 schreef Romek het volgende:
Er was wel ergens een online leesmap (gratis) met panorame,playboy en de revue, maar ben de link kwijt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |