abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17751289
Kan iemand dat mij uitleggen want ik kan dat nergens vinden!

Groetjes!
pi_17751328
Ik dacht dat Duaal 50% leren en 50% werken was. Terwijl deeltijd alleen die 50%(of iets anders) leren is.
Dus bij Duaal leer je al werkend en ben je ongeveer even snel klaar als een fulltime student. Bij deeltijd ben je langer bezig. Als je 50% studeert dan ben je 2 keer zo lang bezig.
pi_17751457
ligt een beetje aan je opleiding, het is inderdaad zo dat je veel werkt tijdens je opleiding, maar er zit vaak ook een groot stuk zelfstudie bij, dus een duale opleiding hoeft niet 2x zo lang te duren....
een vriend van me doet HBO informatica duaal en die hoeft maar 1 dag per week naar school.
- Want die van een olifant is toch het langste
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:45:12 #4
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_17751543
Deeltijd is vaak in de avonduren en je werkt bij een willekeurig bedrijf.
Bij duaal ben je meestal gebonden aan een bedrijf dat de cursus inricht ism de school. Het curriculum is dan enigszins aangepast aan het bedrijf. Ook loopt bij duaal meestal de tijd dat je op school zit af naarmate je langer in de studie zit (in het begin fulltime, nu, na 3 jaar 1 dag in de week).

Dat is iig wat ik er van weet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_17751964
Oke duidelijk! Dank jullie voor de reacties!
pi_17760513
mijn vriend heeft de HBO-Verpleegkunde duaal gedaan. Het eerste jaar moest hij voltijds naar school en het 2e,3e en 4e jaar 4 dagen per week in het ziekenhuis werken en 1 dag naar school.
pi_17760552
Bij duaal heeft je opleiding volgens mij ook te maken met je opleiding, en bij deeltijd hoeft dat niet.
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:04:09 #8
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_17781526
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 19:52 schreef CybErik het volgende:
Bij duaal heeft je opleiding volgens mij ook te maken met je opleiding, en bij deeltijd hoeft dat niet.
Dat is nogal logisch . .

Wat Cheiron zegt idd. Deeltijd is gewoon de opleiding in deeltijd. Bij duaal combineer je dat verplicht met werken, de baan moet aansluiten op je studie. Duaal is zeg maar hetzelfde als BBL. Alleen dan op HBO-niveau.
pi_17792692
Ik doe op dit moment een duale opleiding.
Op maandag en op dinsdag loop ik stage en de rest van de week naar school (dit blok ben ik toevallig op vrijdag vrij)

Het grote verschil met deeltijd is dat je met deeltijd 's avonds naar school gaat en ,bij mij op school tenminste, is duaal exact hetzelfde als voltijd alleen wordt je betaald voor je stage en je hebt een contract met je werkgever dus je kan niet zomaar niet komen als je geen zin hebt, je bent echt in dienst voor het schooljaar. Bij de voltijd stage doe je ook vrij weinig je bent echt 'stagiair' bij duaal wordt je meer als collega behandeld.
;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')