abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2004 @ 22:34:28 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_17742837
Vandaag was de hele wereld drie minuten stil. Een stel radicale moslims bliezen vorige week 200 Spanjaarden naar de andere wereld. Erg? Natuurlijk, het zal je maar overkomen. Je zult maar in de ochtendspits met je thermosflesje koffie net de Telegraaf openslaan als een bom een einde maakt aan je leven. Met een beetje geluk heb je dan nog niet je laatste kostbare tijd verspild aan de Pagina Privé. Maar moet de hele wereld nu echt drie minuten stil blijven? In Nederland bleef het verkeer overigens gewoon doorrijden en ook de vliegtuigen bleven in de lucht. Alleen de treinen stonden stil, maar niemand die het verschil merkte.

De helft van Nederland was stil om twaalf uur. Het leuke (want: voorspelbaar) is dat Nederland weer uren gaat verspillen aan de vraag of we wel mee moeten doen aan die drie minuten. In plaats van gewoon voor jezelf uitmaken of je er aan meedoet is de stilte het gesprek van de dag rond de koffiepot en de printer. Alsof Nederland niets beters te doen heeft.
Ikzelf doe aan zulke onzin niet mee. Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen terrorisme en allerlei andere rampen Elke dode is er een te veel.
Maar moeten we daar nu echt drie minuten stil voor blijven? Waarom in hemelsnaam? Ik heb niet het idee dat Osama vanuit zijn grot naar de Nederlandse media kijkt en denkt, verrek ze zijn drie minuten stil. Ja, toch wel rot wat ik heb gedaan. Ik zal het niet meer doen.

Als kind moest ik een keer met mijn ouders meelopen in een stille tocht. Ik heb me nog nooit zo doodgeschaamd. Een stille tocht. Dat is ook zoiets. Loop je met 600 man achter elkaar aan te sjokken omdat je een statement wil maken. Zinloos die tochten. Of er nu een vuurwerkfabriek ontploft, iemand wordt neergestoken of als Ajax verliest, wat schiet je nou op met zo'n tocht. Je kent de nabestaanden niet eens, denk je echt dat zij zitten te wachten op zeshonderd mensen die zwijgend langs je huis lopen?

Mocht ik straks hier op de parkeerplaats worden doodgeschoten, alsjeblieft vermoei mijn familie niet met een tocht door Schagen. Teken een gastenboek op intermet, gewoon vanaf je eigen pc.
Hoewel. Dat gastenboek tekenen, ook zoiets. Ik vind het heel erg hoor voor Dinand dat Guusje overleden is, maar waarom zou ik een gastenboek tekenen? 1,5 miljoen Nederlanders deden dat wel. Waanzin. Dinand zal mij in het voorbijgaan echt niet bedanken: 'Zeg Stefan, hardstikke fijn dat je even een berichtje achterliet op Kane punt en el. Kom binnenkort eens een kopje koffie drinken bij me.'

Ik hoop dat al die duizenden mensen die nu dat vreselijke singletje van Kane kopen dat doen omdat ze een donatie willen doen aan het Kankerfonds, maar het zal waarschijnlijk zijn omdat ze erbij willen horen. Je bent je leven niet zeker als je verklaart dat je Dreamer niet hebt gekocht omdat je het een verschrikkelijk kutnummer vindt. Kom op zeg, dat nummer is niet eens geschreven, hij pakte zijn gitaar en murmelde wat woorden op een rij. Helemaal niet erg als zijn rouwproces erdoor versneld wordt. Maar moet dit nou ook meteen op single? Ik ben daarom zaterdag naar de Free Record Shop gegaan en heb de verkoper zes euro gegeven om de plaat niet te hoeven kopen.

Ik denk wel eens dat de wereld gewoon niet zonder rampen kan. Want alleen als er zich een vliegtuig boort in een wolkenkrabber, als een prinses verongelukt in een Parijse tunnel of als er bom ontploft in een Spaans treinstation kunnen we samen treuren. Terwijl we bejaarden weg laten kwijnen in verzorgingshuizen waar ze tweemaal per week gewassen worden, terwijl we bijstandmoeders laten rondkomen van zo'n minimaal inkomen dat ze uit hun huis worden gezet omdat ze de huur niet meer kunnen betalen.
Nu was er op FOK! ook een hele discussie ontstaan over het al of niet drie minuten de site op zwart zetten. Mijn idee is dat FOK! de laatste weken al genoeg op zwart geweest voor minstens 10 jaar aan Al-Quaeda aanslagen, vijftien overstromingen en drie treinrampen. Maar nee, er waren echt users en crewleden die vonden dat de site drie minuten dicht moest. Om een voorbeeld te stellen namen sommigen zelfs een Spaanse vlag als icoontje. Ja, ik vind alles best hoor, maar overdrijven is ook een vak. Als mijn oma doodgaat hoeft FOK ook niet plat en nee, niemand hoeft haar foto als icoontje te nemen.
Hoe dan ook, FOK! is niet plat gegaan om 12 uur. Dat vind ik dan wel weer goed, niet altijd betuttelen, als je stil wilt zijn doe je dat toch lekker zelf. Is helemaal niets mis mee, soms even je mond houden. Maar moet daarvoor eerst een bom ontploffen in een druk station?

[ Bericht 0% gewijzigd door SunChaser op 16-03-2004 01:07:07 ]
pi_17743283
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:48 schreef Aurelium het volgende:
en als je dan nagaat dat ongeveer 20 miljoen mensen over de hele wereld stil zijn geweest...
20000000 x 3=60000000 miljoen minuten
/60 minuten = 1 miljoen uur
/24= 41666 dagen
/365=114 jaar.
Ik bedoel.... nog 1.5 mensen leven verspild met niks doen
Jupiler is goed
pi_17744379
My thoughts exactly! Toppie column Sunchaser
  maandag 15 maart 2004 @ 23:46:55 #4
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_17744455
Niet meedoen is wat anders dan de respectloze lul uithangen.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  Trouwste user 2022 maandag 15 maart 2004 @ 23:53:00 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_17744563
Ben het op 29 punten met je oneens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 maart 2004 @ 23:56:17 #6
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_17744612
Mooie column sunnie
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_17744622
ik ben t helemaal niet met je eens
wordt eens wakker, kijk t nieuws eens

* wel lief voorgelezen*
De Puta Madre
  maandag 15 maart 2004 @ 23:56:47 #8
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_17744625
Tjonge, wat kan die Sunchaser gast goed schrijven. Ik bewonder hem......

Je verwijt Nederland dat iedereen zich zo druk maakt om wel of niet stil zijn. Je wilt dat iedereen het voor zichzelf uitmaakt. En discussies over dit onderwerp zijn volgens jouw niet gewenst op FOK......

Flikker dan toch lekker op met je column. Nu begin je zelf zo'n discussie
  maandag 15 maart 2004 @ 23:58:25 #9
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_17744655
Ik vind het een sterke column, ouderwets niveau
»» Democracy is so overrated »»
pi_17744682
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:58 schreef RoelerMF het volgende:
jah, ogen sluiten is erg ouderwets ja
De Puta Madre
pi_17744707
Pfff, misschien kun je ze eerst ff in word opslaan en een dag later nog eens lezen? voordat je ze post! Je neemt dingen aan die nog niet vast staan en bewezen zijn!
pi_17744720
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:58 schreef RoelerMF het volgende:
Een colum zet je aan tot denken, maar duwt je geen mening in je strot, zoals ik sc helaas steeds vaker zie doen op fok!
pi_17744916
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:02 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Een colum zet je aan tot denken, maar duwt je geen mening in je strot, zoals ik sc helaas steeds vaker zie doen op fok!
dat is ook wat er mis aan is
...heeeeeeeeeee rammstein op fok..* fan is*
dit ff tussendoor

collums moeten je ook aan t denken zetten,
ik lees alles wat ik te pakken kan krijgen
maar een goede columist geeft eigenlijk geen mening, hij/zij laat je de vrijheid om er over na te denken
daar is nu geen sprake van,
normaal maak ik me er ook niet druk om, maar dit vind ik...nee
De Puta Madre
pi_17744973
grappig dat mensen vele malen langer dan 3 minuten stilstaan bij het feit dat ze niet 3 minuten willen stil staan bij een ander feit
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2004 @ 00:19:15 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 maart 2004 @ 00:20:46 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_17745039
Sunchaser zou eens de collumns van b'v Methodmich in het vbl-forum moeten lezen.

Dan ziet ie hoe het moet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2004 @ 00:23:27 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17745078
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:34 schreef SunChaser het volgende:

Maar moeten we daar nu echt drie minuten stil voor blijven? Waarom in hemelsnaam? Ik heb niet het idee dat Osama vanuit zijn grot naar de Nederlandse media kijkt en denkt, verrek ze zijn drie minuten stil. Ja, toch wel rot wat ik heb gedaan. Ik zal het niet meer doen.

Misschien zou je eens moeten opzoeken wat de betekenis is van die 1, 2 of 3 minuten stilte.
pi_17745120
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:17 schreef milagro het volgende:
grappig dat mensen vele malen langer dan 3 minuten stilstaan bij het feit dat ze niet 3 minuten willen stil staan bij een ander feit
jij noemt dat een "feit "
Tssss
De Puta Madre
pi_17745136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:02 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Onzin, een column is meestal een persoonlijke mening die ver voorbij (journalistieke) grenzen (zoals objectiviteit en onbevooroordeeld zijn) kan gaan. Sommige heerlijke collums die ik gelezen heb waren niet meer dan tirades waarin de schrijver even vertelt hoe het allemaal beter kan.

Niet dat ik de columns van Sunchaser goed vind, hoor. Ik ben het alleen niet eens met jouw criterium.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 16-03-2004 00:29:57 (Tikfout.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 maart 2004 @ 00:29:39 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_17745168
Ik vind ze ronduit bagger.

pi_17745216
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:27 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Onzin, een column is meestal een persoonlijke mening die ver voorbij (journalistieke) grenzen (zoals objectiviteit en onbevooroordeeld zijn) kan gaan. Sommige heerlijke collums die ik gelezen heb waren niet meer dan tirades waarin de schrijver even vertelt hoe het allemaal beter kan.

Niet dat ik de collumns van Sunchaser goed vind, hoor. Ik ben het alleen niet eens met jouw criterium.
Met zet je aan tot denken, bedoel ik ook dat er ruimte overblijft voor je eigen mening, doordat een columnist die ruimte over laat ga je zelf nadenken en je eigen mening vormen. deze column vind ik een droge aaneen schakeling van nws frustraties en meningen van sc, zonder enige literaire onderbouwing,

Ik verwacht heus niet dat je het eens bent met mijn criterium trouwens
pi_17745331
je spreekt jezelf tegen

kan persoonlijk zijjn
en je leert hun gedaqchtengang kennen

maar een mening opdringen is iets anders

dat doe je gewoon niet

* off topig*
pink floyd rulus...
ow ja,
Jos Kessels,
eindhovens dagblagd...
hij is mijn favo
post nooit op maandag, waarschijnlijk nooit nuchter op die dag
hij is echt goed
De Puta Madre
  Redactie Frontpage dinsdag 16 maart 2004 @ 00:42:04 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_17745345
Tegen wie heb je het KM?
pi_17745429
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:42 schreef SunChaser het volgende:
Tegen wie heb je het KM?
ow , ik vind je lief
maaar je collum sond me tegen
voelde niet.........terecht

* nachtkus geeft *
fok radio was leuk
wel iets meer rammstein draaien de volgende keer !!
buck diich
De Puta Madre
  Redactie Frontpage dinsdag 16 maart 2004 @ 07:16:57 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_17747227
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:19 schreef Loedertje het volgende:
Alinea’s .
Done.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties