abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17737712
Ik ben ZHB. Ik zit momenteel, min of meer door mijn eigen stommiteiten, in een werkomgeving met veel HB'ers. Mooi, zul je zeggen. Helaas. Ik merk dat ik op nogal veel problemen stuit bij deze personen. Je moet het ongeveer aldus zien. Zoals een HB'er tegenover een "gemiddelde" staat, zo staat een ZHB'er tegenover een HB'er. Of bezie het als de ontmoeting tussen een superintelligent buitenaards ras en de mens. Voor mij betekent dit de hele dag roeien met de riemen die je hebt. In verloren momenten vraag ik mij dikwijls af hoe het zou zijn om HB'er te zijn. Hoe denken die mensen in godsnaam? Zo bemerk ik dat HB'ers totaal geen grip hebben op de wisselwerking tussen gevoel en verstand. Ipv beiden te integreren in hun dagelijkse bestaan, richten zij zich vooral op het verstandelijke element. Ofschoon begiftigd met een zogenaamde helicopter-view, waardoor zij menen al gauw verbanden op te merken en alles te "doorzien", lopen zij weg voor het verifiëren van wat zij menen waar te nemen. Indien zij daarop aangesproken worden, trekken zij zich terug als een verwende prima donna. Ja, daar lijken ze nog het meeste op. Prima donna's. Zo zijn er nog meer typische HBtrekjes die me langzamerhand de keel uit komen. Wat moet ik doen?
pi_17738068
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:44 schreef Verbatim het volgende:
Ik ben ZHB.
Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbij
quote:
Wat moet ik doen?
beter uitleggen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_17738101
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbij
Zeer Hoog Begaafd?
pi_17738132
een zeer hoog begaafd persoon dat even hier komt pimpen met moeilijke termen..?

nofi...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17738235
zoek een andere baan?
pi_17738475
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.

Daarbij geef je af op mensen die ZHB zijn, en je vind ze verwende nesten. Wat nou als je je open stelt voor hen ipv alleen maar af te geven?

Voor de "domme" mensen onder ons:
ZHB = Zeer Hoog Begaafd
HB = Hoog Begaafd

En een uitleg van deze afkortingen had je gesierd ja.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_17738504
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.

Daarbij geef je af op mensen die ZHB zijn, en je vind ze verwende nesten. Wat nou als je je open stelt voor hen ipv alleen maar af te geven?

Voor de "domme" mensen onder ons:
ZHB = Zeer Hoog Begaafd
HB = Hoog Begaafd

En een uitleg van deze afkortingen had je gesierd ja.
tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'en
pi_17738591
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:12 schreef Firestarter2 het volgende:

[..]

tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'en

ow, nu kom ik zeker Hoog Belachelijk over.....
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 15 maart 2004 @ 20:20:32 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_17738734
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Correctie: Zéér Hoog Belachelijk...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_17738774
quote:

[..]

Zeer Hoog Belachelijk! Als een coefficient verband tussen de wisselwerking van een gemisinterpeteerde opvatting alsmede een roestig staal pijpleiding netwerk gerunt door prima donna.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
pi_17738810
quote:

[..]

Nee joh ..dit is leuk...
  maandag 15 maart 2004 @ 20:22:47 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17738820
Slikte net HBZHB geknotter ook al in.. zie dat de rest boven me dat niet gedaan heeft. Maar wat ik me afvraag: wat compenseert bij jou hun tekortkomingen? Zo'n helicopterview zul je dan ook hebben nietwaar? Hoe ga je daar dan -in jouw ogen goed- mee om?
Vampire Romance O+
  maandag 15 maart 2004 @ 20:24:18 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_17738872
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:21 schreef RdP het volgende:

[..]

Zeer Hoog Belachelijk!
Eej.
Da's míjn grap.
Maar dat snapte je zeker niet...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_17738983
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Eej.
Da's míjn grap.
Maar dat snapte je zeker niet...
Ik ben ZT. Ik was nog aan reageren, min of meer door mijn eigen stommiteiten, waardoor ik je reactie niet kon visualiseren.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
pi_17739105
wat een vervelend persoon lijk je mij als je zo over anderen denkt en praat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17739169
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:22 schreef MouseOver het volgende:
Slikte net HBZHB geknotter ook al in.. zie dat de rest boven me dat niet gedaan heeft.
Ben blij dat je de rest van mijn post dan ook leest
burgerweeshuis
  maandag 15 maart 2004 @ 20:34:52 #17
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17739207
die HB-ers met hun neus op de feiten drukken dat ze hun aannames geenzins verifieren... en eisen dat ze dus wel met bewijzen komen! en als dat niet klopt stennis gaan lopen maken daarover in de eerstkomende vergadering ;-)
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  maandag 15 maart 2004 @ 20:38:46 #18
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17739338
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  maandag 15 maart 2004 @ 20:43:01 #19
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_17739443
Tja, zij zullen jou wel niet erg sociaal vinden, en niet snappen waarom je je aan de meest simpele dingen irriteert. De afstand die jij voelt op het intellectuele vlak, die voelen zij waarschijnlijk op het emotionele vlak.

(Als ik tenminste de vergelijking met [HBers / gewone mensen] doortrek...)
Blij dat ik normaal ben
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  maandag 15 maart 2004 @ 20:45:17 #20
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17739527
en zorgen dat je gauw een management-functie krijgt, want dan kan je de medewerkers onder je meer als intrumentarium gebruiken dan dat je juist erg op gelijke voet moet staan...

iemand gebruiken als intrument??? ik lees op het moment het boek "The Dilbert Princple"... van de hand van de striptekenaar die stripjes maakt over de handel en wandel op de werkvloer... nou, voor zover ik dat boek mag geloven is dat dus de gewoonste zaak van de wereld voor managers ;-)
pi_17739568
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:32 schreef DarkElf het volgende:
wat een vervelend persoon lijk je mij als je zo over anderen denkt en praat.
Het valt mee. Als ZHB'er heb je totaal geen last van de eigenaardigheden waarvan HB'ers zeggen last te hebben. Dit dankzij een perfecte synergie van gevoel en verstand. Ik heb mezelf ook nooit als afzonderlijk gezien van het gros van de mensheid, totdat ik dus terecht kwam op mijn huidige werkplek, tussen de HB'ers. Er is ook geen land met deze heren en dames te bezeilen. Ze zijn meer met zichzelf bezig dan met de taken waarvoor ze zijn opgesteld. Gelukkig is het maar tijdelijk. Over anderhalf jaar mag ik weer wat anders doen. Ik denk dat je als ZHB'er een helicopter-viewtje boven de helicopter-view van de HB'ers zit, waardoor je weer inziet hoe belachelijk inaccuraat die helicopterviews zijn. Ik weet het anders ook niet. Ik kan die HB'ers soms alleen zien als een stel idioten, niet eens als een stel welwillende idioten, daarvoor staat hun innerlijk te ver af van de werkelijkheid.
pi_17739586
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:38 schreef Modafinil het volgende:

[..]

of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...
Geef vooral geen uitleg wat ik verkeerd zie of zo

Stel je voor dat ik het dan wel begrijp
burgerweeshuis
pi_17740134
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:43 schreef HenryHill het volgende:
Tja, zij zullen jou wel niet erg sociaal vinden, en niet snappen waarom je je aan de meest simpele dingen irriteert. De afstand die jij voelt op het intellectuele vlak, die voelen zij waarschijnlijk op het emotionele vlak.

(Als ik tenminste de vergelijking met [HBers / gewone mensen] doortrek...)
Blij dat ik normaal ben
Het is niet eenvoudig de extrapolatie van HB. Waar HB'ers te kennen geven dat zij de gemiddelde mens verstrikt zien zitten in emotie, ziet de ZHB'er, denk ik, dat de HB'er verstrikt zit in zijn verstand. Vaak hoor je ze verzuchten dat hun verstand altijd maar bezig is en zich gauw laat afleiden door allerlei secundaire problemen. De ZHB'er, als ik naar mezelf kijk, heeft dit niet. Noch het verstrikt raken in het gevoel, noch het verstrikt raken in het verstand.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:20:44 #24
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_17740699
Hoe weet jij bijvoorbeeld dat je ZHB bent? Je hebt een erg hoge intelligentie maar hebt daar in je sociale leven geen problemen mee? En kun je van HBer ook door ontwikkelen naar ZHBer? Ik ben zelf namelijk HB maar heb hier mee leren omgaan. Ben ik nu ZHB?

Ik geloof er trouwens weinig van dat je ZHB bent. Als ik je posts zo lees heb je veel problemen met het verplaatsen in andere mensen zoals HBers en scheer je de HBers ook over een kam. Je komt arrogant en kortzichtig over en voor mij ben je daarmee dommer dan de gemiddelde mens. Of ben ik nu arrogant wanneer ik dit zeg? Heb ik misschien ook last van die helikopter view en denk ik dat ik altijd gelijk heb en gedraag ik me als een prima donna?

En what's next? Iemand die beweert dat ie ZZHB is? Die dan op zijn beurt weer gaat afgeven op ZHBers die zichzelf heel wat vinden omdat hun verstand en gevoel in goeie samenwerking zijn? Laat me niet lachen, grappenmaker.... ga ergens anders interessant lopen doen.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:39:09 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17741262
Over het algemeen wordt intelligentie aan de hand van iq gemeten. Dat zegt verder weinig over karakter of emotionele vaardigheden. Wat is eigenlijk de reden dat je die met elkaar verbindt?

maw, imho zou ik zeggen dat je zonder inleving ook geen helicopterview kunt hebben.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')