Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbijquote:Op maandag 15 maart 2004 19:44 schreef Verbatim het volgende:
Ik ben ZHB.
beter uitleggen..quote:Wat moet ik doen?
Zeer Hoog Begaafd?quote:Op maandag 15 maart 2004 19:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbij
tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'enquote:Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.
Daarbij geef je af op mensen die ZHB zijn, en je vind ze verwende nesten. Wat nou als je je open stelt voor hen ipv alleen maar af te geven?
Voor de "domme" mensen onder ons:
ZHB = Zeer Hoog Begaafd
HB = Hoog Begaafd
En een uitleg van deze afkortingen had je gesierd ja.
quote:Op maandag 15 maart 2004 20:12 schreef Firestarter2 het volgende:
[..]
tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'en
Correctie: Zéér Hoog Belachelijk...quote:Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
![]()
![]()
ow, nu kom ik zeker Hoog Belachelijk over.....
Zeer Hoog Belachelijk! Als een coefficient verband tussen de wisselwerking van een gemisinterpeteerde opvatting alsmede een roestig staal pijpleiding netwerk gerunt door prima donna.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee joh ..dit is leuk...quote:Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
![]()
![]()
Eej.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:21 schreef RdP het volgende:
[..]
Zeer Hoog Belachelijk!
Ik ben ZT. Ik was nog aan reageren, min of meer door mijn eigen stommiteiten, waardoor ik je reactie niet kon visualiseren.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Eej.
Da's míjn grap.
Maar dat snapte je zeker niet...
quote:Op maandag 15 maart 2004 20:22 schreef MouseOver het volgende:
Slikte net HBZHB geknotter ook al in.. zie dat de rest boven me dat niet gedaan heeft.
of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...quote:Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.
Het valt mee. Als ZHB'er heb je totaal geen last van de eigenaardigheden waarvan HB'ers zeggen last te hebben. Dit dankzij een perfecte synergie van gevoel en verstand. Ik heb mezelf ook nooit als afzonderlijk gezien van het gros van de mensheid, totdat ik dus terecht kwam op mijn huidige werkplek, tussen de HB'ers. Er is ook geen land met deze heren en dames te bezeilen. Ze zijn meer met zichzelf bezig dan met de taken waarvoor ze zijn opgesteld. Gelukkig is het maar tijdelijk. Over anderhalf jaar mag ik weer wat anders doen. Ik denk dat je als ZHB'er een helicopter-viewtje boven de helicopter-view van de HB'ers zit, waardoor je weer inziet hoe belachelijk inaccuraat die helicopterviews zijn. Ik weet het anders ook niet. Ik kan die HB'ers soms alleen zien als een stel idioten, niet eens als een stel welwillende idioten, daarvoor staat hun innerlijk te ver af van de werkelijkheid.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:32 schreef DarkElf het volgende:
wat een vervelend persoon lijk je mij als je zo over anderen denkt en praat.
Geef vooral geen uitleg wat ik verkeerd zie of zoquote:Op maandag 15 maart 2004 20:38 schreef Modafinil het volgende:
[..]
of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...
Het is niet eenvoudig de extrapolatie van HB. Waar HB'ers te kennen geven dat zij de gemiddelde mens verstrikt zien zitten in emotie, ziet de ZHB'er, denk ik, dat de HB'er verstrikt zit in zijn verstand. Vaak hoor je ze verzuchten dat hun verstand altijd maar bezig is en zich gauw laat afleiden door allerlei secundaire problemen. De ZHB'er, als ik naar mezelf kijk, heeft dit niet. Noch het verstrikt raken in het gevoel, noch het verstrikt raken in het verstand.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:43 schreef HenryHill het volgende:
Tja, zij zullen jou wel niet erg sociaal vinden, en niet snappen waarom je je aan de meest simpele dingen irriteert. De afstand die jij voelt op het intellectuele vlak, die voelen zij waarschijnlijk op het emotionele vlak.
(Als ik tenminste de vergelijking met [HBers / gewone mensen] doortrek...)
Blij dat ik normaal ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |