mja dat klopt, muziek hangt ook veel af van de stemming die je hebt en van jaargetijde ed. Zomers houd ik van wat luchtere muziek hoewel ik in de winter graag wat depri/mystieke muziek draai.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:29 schreef Mondo_Generator het volgende:
De ene keer is het een briljante melodie of een briljant riffje, de andere keer is het gewoon de sound, kan werkelijk van alles zijn (ik noem een perfecte 3 minuten popsong of 10 minuten space jam)
Mja, misschien dat het dan beter is om je favoriete nummer van dit moment te bespreken dan. Want je hebt wel gelijk.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:35 schreef Yokozuna het volgende:
Goede muziek kan in elk genre natuurlijk andere maatstaven hebben. Waar het ene nummer slecht 1 element nodig heeft om "goed" te zijn, is de andere cd eigenlijk supergoed, maar de zoveelste herhaling. Beetje een relatief begrip "goed". Waar de ene band een matige zanger heeft maar superpakkende muziek speelt, kan de ander een topzanger hebben, maar matige muziek maken. Geen enkel element afzonderlijk is een garantie voor "goede muziek".
Mijn waardering voor nummers verschilt per genre, omdat de verhouding tussen de elementen per genre verschilt (toegenkelijkheid, opbouw, prioriteit voor bepaalde instrumenten, maar aandacht voor ritmiek, meer aandacht voor melodie, snelheid etc.)
Het is moeilijk te omschrijven wat een "goed nummer" is voor een berg verschillende muziekgenres.
Dat is niet helemaal waar, net zoals RnB muziek, ik heb het geprobeerd te luisteren maar geen een RnB, hiphop, rap ding heeft iets naar mijn smaak. Daardoor ontwikkel je eindelijk toch wel een favoriete voorkeurs genre met je favoriete muziekelementen. Bij sommige mensen kan dat heel hun leven veranderen maar bij anderen niet.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:45 schreef Yokozuna het volgende:
Dat is ook de reden waarom er in elk genre toffe bands bestaan.
Nu je het zegt ja, dat is inderdaad ook een van de allerbelangrijkste punten in muziek.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:52 schreef Zander het volgende:
Beetje een vaag criterium, maar ik vind vooral 'originaliteit' wel erg belangrijk.
Dat is nu het discussiepunt! Wat maakt dat nummer zo goed? door welke elementen ?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
punt 1 het moet een goed nummer zijn
erm.. verder geen criterea
quote:Op maandag 15 maart 2004 20:50 schreef MuadDib het volgende:
Er is maar 1 criterium dat een nummer goed maakt en dat is dat het mij op een of andere manier moet "pakken". Een open deur natuurlijk maar daar gaat het wel om.
En dat kan zitten in de compostitie als geheel of een detail in het nummer, in de zang of juist in het instrumentale gedeelte, in de grote overweldigende bombast of juist in de kleine gevoelige snaar.
Tss, nieteens Matt Sorumquote:- Axl Rose
- Slash
- Izzy Stradlin
- Duff Mckagan
- Steven Adler
Of een willekeurig lid van de Muppets? Die kunnen sowieso beter zingen.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:02 schreef OutKast het volgende:
- Axl Rose
Het gaat toch niet om wat jij vindt? Het gaat om welke elementen IK belangrijk vindt. Zoals ik al aangaf, ik hou niet van die perfecte zangers en zangeressen....quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:28 schreef search64 het volgende:
[..]
Of een willekeurig lid van de Muppets? Die kunnen sowieso beter zingen.
Dat was duidelijkquote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:51 schreef OutKast het volgende:
ik hou niet van die perfecte zangers en zangeressen....
Ja ik wist zou gauw niet welke ik moest kiezen en heb dus maar voor Steven gekozen omdat AFD mijn favo GNR album is....quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:53 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
[..]
Tss, nieteens Matt Sorum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |