abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17733669
Je kent ze wel dingetjes die zweven in je oog , als je naar een heldere hemel kijkt of naar een witte achtergrond kijkt.
Leuk om mee te spelen als je niks te doen heb op het strand, maar het kan ook heel vervelend worden als je er meer heb dan de gemiddelde mens.
Dat je het dus niet alleen maar op witte achtergronden ziet, maar ook in een gedimde omgeving op alle objecten.

Ik heb dus de vervelende soort ervan nu al een tijdje en ik wordt er helemaal dol van.
Hieronder heb ik een pic ervan gemaakt van wat ik zie de hele dag door. Alleen als ik lekker rustig in mijn kamer zit zi ik ze niet. Deze dingen bewegen dus wanneer je je oog draait. En drie ervan zijn er die echt heel goed zichtbaar zijn.

Je kan begrijpen dat ik er elke dag als ik opsta er niet vrolijker van wordt.
Nu bestaat er een operatie om deze dingen voorgoed kwijt te zijn, alleen wordt deze operatie heel weinig voor deze Floaters ingezet, maar meestal voor wat meer enstige aandoeningen.
Dokters zeggen ook meestal dat je er mee moet leren leven en kaartten deze operatie dus ook niet aan.
Via internet ben ik achtergekomen dat je met deze operatie je Floaters kwijt kan raken. Er zijn heel wat succesverhalen te vinden!
De operatie (Vitrectomy) gaat als volgt te werk: Het glavocht wordt uit je oog gehaald met behulp van een injectienaald en er wordt ander vloestof teruggespoten.
Nu heeft deze operatie wat risico's 1% kans op infectie en 3 tot 5% kans op netvliesloslating.

Ik ben zelf al 2 keer naar het oogziekenuis geweest in Rotterdam en heb de 2 keer gevraagd naar zo'n operatie, de dokter zei dat ik geen kans zou maken, maar dat ik nog wel een afspraak mocht maken bij de Operatie uitvoerende Arts.

Nu mijn vragen aan jullie !

1) Heeft hier iemand ook zo erg last van Floaters en hoe gaan jullie ermee om ?
2) Hoe denken jullie over zo'n operatie en de Risico's

Alvast bedankt !

Hier nog een linkje met veel informatie : http://interservicesnetwork.tripod.com/floaters/
pi_17734007
-edit: offtopic

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 15-03-2004 17:03:01 ]
pi_17734064
-edit: offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 15-03-2004 17:03:20 ]
pi_17734153
[Je kent ze wel dingetjes die zweven in je oog , als je naar een heldere hemel kijkt of naar een witte achtergrond kijkt.]
Eeh nee,ik heb daar geen last van!Jij wel en dat lijkt me zeer vervelend!Ik hoop voor je dat je geopereerd wordt en het daarna weg is....
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_17734179
-edit-
laat maar.
-edit-

On-topic: Ik heb er ook een aantal die behoorlijk 'aanwezig' zijn zogezegd. Al stoor ik me er de ene dag meer aan dan de andere.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_17734182
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:03 schreef LowJoe het volgende:
[Je kent ze wel dingetjes die zweven in je oog , als je naar een heldere hemel kijkt of naar een witte achtergrond kijkt.]
Eeh nee,ik heb daar geen last van!Jij wel en dat lijkt me zeer vervelend!Ik hoop voor je dat je geopereerd wordt en het daarna weg is....
Ja ik hoop het ook , alleen moet ik nu een dokter vinden die het bereid is om te doen !
pi_17734277
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
-edit-
laat maar.
-edit-

On-topic: Ik heb er ook een aantal die behoorlijk 'aanwezig' zijn zogezegd. Al stoor ik me er de ene dag meer aan dan de andere.
Met aanwezig zijn , bedoel je dan dat je ze ook op straatstenen kunt zien ?
pi_17734455
Ik heb die dingen ook, zie ze vooral als het helder weer is of als hij bijvoorbeeld zit te computeren enzo. In mijn ene oog zitten er meer, nadat ik probeerde om een golfbal te koppen .
Ik probeer er niet teveel op te letten, dan zie ik ze ook niet zo erg.
Die vitrectomie zou ik niet zo snel laten doen. Het risico van een netvliesloslating (al is ie maar klein) is me toch te groot. Dan liever van die floaters.

Ik hoop voor jou Henk-E dat de oogarts het wil doen, maar voor zover ik weet doen ze die operatie niet zo snel...
Ik ben wel benieuwd naar of je uberhaupt in aanmerking komt voor die operatie en zo ja hoe het dan afloopt...
Fake it till you make it...
pi_17734556
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:18 schreef Nijna het volgende:
Ik heb die dingen ook, zie ze vooral als het helder weer is of als hij bijvoorbeeld zit te computeren enzo. In mijn ene oog zitten er meer, nadat ik probeerde om een golfbal te koppen .
Ik probeer er niet teveel op te letten, dan zie ik ze ook niet zo erg.
Die vitrectomie zou ik niet zo snel laten doen. Het risico van een netvliesloslating (al is ie maar klein) is me toch te groot. Dan liever van die floaters.

Ik hoop voor jou Henk-E dat de oogarts het wil doen, maar voor zover ik weet doen ze die operatie niet zo snel...
Ik ben wel benieuwd naar of je uberhaupt in aanmerking komt voor die operatie en zo ja hoe het dan afloopt...
Dank je, maar het niet op te letten van die dingen is zo moeilijk als ze de hele tijd voor bij zoeven !
pi_17734831
ik heb ze ook, maar ik zie ze alleen duidelijk bij helder weer...
Je tekening laat precies zien zoals die dingen zijn..
Magoed, ik zag ze int begin ook heel erg en nu bijna niet meer, je moet er dus gwoon niet op letten

btw, ik ken je nog wel van got..
3, 5, 8, the therms of life!
pi_17735789
He gotter!

Maar niemand hier die dus zo'n operatie ondergaan heeft ?
  maandag 15 maart 2004 @ 19:20:03 #12
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_17737134
Hoe kom je er aan?
pi_17737519
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:20 schreef mgeelh het volgende:
Hoe kom je er aan?
Zijn zomaar ineens gekomen. Er is geen duidelijke oorzaak !
pi_17737580
Ik heb er mee leren leven. Sommige dagen heb ik er nauwelijks last van.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_17738888
Bij mij is het ook wisselend. Ik heb ze al jaren. Kan me er niet echt druk over maken en voel er al helemaal niks voor om me er aan te laten opereren. Ik zie er niks minder om.
pi_17739457
Maar zien julle ze dan ook zo duidelijk ???

Als ik ze alleen maar zou zien als ik naar een witte muur keek of alleen als ik naar de lucht kijk , zou ik er niet mee zitten.
Maar als je ze al zie als de zon schijnt en je kijkt gewoon voor je uit, wordt je daar echt gek van.
Ook veel van die puntjes ! En je schrikt helemaal als je je ogen dichtknijpt zodat je door je wimpers kijkt.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:18:03 #17
87775 Wefan
Ik hou van metaal
pi_17740607
Ik heb er soms last van maar ik werk ook veel met metaal e.d. waardoor er ook soms wat splinters in het rond vliegen. Heb namelijk weleens een splinter in mijn oog gehad, maar weet niet precies of het daardoor is gekomen dat zou ik zo niet kunnen zeggen.

iig sterkte ermee
Meester van staal
pi_17741849
Zo erg als op het voorbeeld heb ik het bij lange na niet, bij mij zijn het meer kleine ronde circels, lijken wel op luchtbellen die ik alleen kan zien 'zweven' op een heldere achtergrond.
pi_17743665
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
-edit-
laat maar.
-edit-

Hoe ga jij er mee om ??
Dagelijks ?
pi_17747385
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:38 schreef MrCrowley het volgende:
Ik heb er mee leren leven. Sommige dagen heb ik er nauwelijks last van.
Heb jij er dan ook zo veel last van?
pi_17806640
En weer open.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:00:17 #22
87775 Wefan
Ik hou van metaal
pi_17915215
zat deze dan dicht?
Meester van staal
pi_17950398
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 08:04 schreef Henk-E het volgende:

[..]

Heb jij er dan ook zo veel last van?
Ja tijdje geleden waren ze heel hinderlijk aanwezig. Is weer vanzelf minder geworden.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_17954546
Ik heb het zelf niet gelukkig. Maar als je zegt dat het alleen voorkomt als het heel helder is. Hoezo probeer je dan niet met een zonnebril te lopen zodat het iets donkerder word. Heb je er dan ook last van??
I'd rather die like a man than live like a coward
  maandag 29 maart 2004 @ 16:43:43 #25
54056 Nanda
Oefent haar Optometristenblik
pi_18042858
Floaters. Tja. Kheb er ook last van, eerst in mijn ene oog, en nu beginnen ze in mn andere ook meer te komen. Heb je wellicht een hoge minsterkte?
Wat betreft die operatie. Vitrectomie...ik denk niet dat je veel kans maakt, helaas. Oogartsen zijn met netvliesaangelegenheden meestal niet geneigd iets te doen, zolang het netvlies niet *echt* stuk is, of er echt indicatie is om een operatie te gaan doen. 'Lastige floaters' is meestal niet erg genoeg. Wees blij dat je netvlies niet echt stuk is, zou ik zeggen. Laat het wel in de gaten houden door een optometrist of oogarts.
Tis in het begin lastig, maar je went eraan. Wel lastig met muggen vangen!
Meer vragen? Ben optometrist in opleiding, mail me maar.
T is de tijdelijke oplossing voor Alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')