Je kent ze wel dingetjes die zweven in je oog , als je naar een heldere hemel kijkt of naar een witte achtergrond kijkt.
Leuk om mee te spelen als je niks te doen heb op het strand, maar het kan ook heel vervelend worden als je er meer heb dan de gemiddelde mens.
Dat je het dus niet alleen maar op witte achtergronden ziet, maar ook in een gedimde omgeving op alle objecten.
Ik heb dus de vervelende soort ervan nu al een tijdje en ik wordt er helemaal dol van.
Hieronder heb ik een pic ervan gemaakt van wat ik zie de hele dag door. Alleen als ik lekker rustig in mijn kamer zit zi ik ze niet. Deze dingen bewegen dus wanneer je je oog draait. En drie ervan zijn er die echt heel goed zichtbaar zijn.
![]()
Je kan begrijpen dat ik er elke dag als ik opsta er niet vrolijker van wordt.
Nu bestaat er een operatie om deze dingen voorgoed kwijt te zijn, alleen wordt deze operatie heel weinig voor deze Floaters ingezet, maar meestal voor wat meer enstige aandoeningen.
Dokters zeggen ook meestal dat je er mee moet leren leven en kaartten deze operatie dus ook niet aan.
Via internet ben ik achtergekomen dat je met deze operatie je Floaters kwijt kan raken. Er zijn heel wat succesverhalen te vinden!
De operatie (Vitrectomy) gaat als volgt te werk: Het glavocht wordt uit je oog gehaald met behulp van een injectienaald en er wordt ander vloestof teruggespoten.
Nu heeft deze operatie wat risico's 1% kans op infectie en 3 tot 5% kans op netvliesloslating.
Ik ben zelf al 2 keer naar het oogziekenuis geweest in Rotterdam en heb de 2 keer gevraagd naar zo'n operatie, de dokter zei dat ik geen kans zou maken, maar dat ik nog wel een afspraak mocht maken bij de Operatie uitvoerende Arts.
Nu mijn vragen aan jullie !
1) Heeft hier iemand ook zo erg last van Floaters en hoe gaan jullie ermee om ?
2) Hoe denken jullie over zo'n operatie en de Risico's
Alvast bedankt !
Hier nog een linkje met veel informatie :
http://interservicesnetwork.tripod.com/floaters/