abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17729097
Heejs Mensen!

ik wou ff wat vragen over rijlessen!

Ik heb net een intest gehad bij de ANWB!
(Een test die je moet nemen voorat je begint met lessen zodat ze kunnen zien wat je rijniveau ongeveer is!)

Na die test wordt bepaald hoeveel lessen je nodig hebt enz.
Het aantal lessen is dus vooraf al bekend en dus ook de kosten!

Nu kom ik dus uit op een totaal bedrag van ¤1769,-

Voor dit bedrag krijg ik:

-Theorieboeken
-Videoband
-Nog wat folders
-Theorie examen
-Tussentijdsetoets
-Praktijkexamen

Kortom alles!

( voor meer info zie: www.anwb-rijopleiding.nl )

Nu ben ik eens benieuwd wat jullie kwijt zijn/waren aan jullie rijbewijs! Zodat ik kan vergelijken als dit nu duur is of niet!

Ook zou ik het leuk vinden als mensen reageren die ook via de ANWB hun rijlessen hebben gehad en hiervan hun mening geven!

P.S. Dit is mijn eerste post op dit forum !
pi_17729169
Ik heb ook bij de ANWB gereden, in Leeuwarden.
De prijs hangt natuurlijk af van het pakket dat je krijgt naar aanleiding van de intest.
Mijn opleiding was zeer goed, maar dat verschilt natuurlijk per instructeur.
Ik deed de 10-daagse cursus, verspreid over 3 weken.
Prima bevallen.
Je totaalbedrag komt aardig overeen met de prijs die ik heb betaald.

Groetjes
  maandag 15 maart 2004 @ 13:36:34 #3
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_17729298
Ik heb ook die "intest" bij de ANWB gedaan. Het idee was namelijk dat ik het in de zomervakantie wilde halen.

Ik die test doen, aangezien ik geen enkele ervaring had (en nog steeds niet heb!) met rijlessen, mijn theorie niet had kwam ik -correct me if I'm wrong- catagorie E terecht (voor mensen die niet kunnen rijden maar er nog wel een sprankje hoop is!).

Ik werd in een hokje gestopt waar een over andere trien zei dat ik maar snel moest tekenen want het was druk, als ik NU niet zou tekenen dan zou er geen plaats zijn. En dit alles zonder het totaal bedrag te weten! Misschien ligt het aan mij maar voor ik -destijds- 2999.99 gulden uitgeef(zonder examen garantie, voor een X aantal lessen en theorie; eigenlijk een gewoon pakket wat je bij elke rijschool kan kopen) , wil ik daar wel een nachtje over na denken. "Dat moet dan maar", volgens dat mens, "maar bedenk wel dat je SNEL SNEL SNEL moet beslissen en het beste is om nu te tekenen!"

Ben naar huis gegaan en heb het niet gedaan omdat ze zo verschrikkelijk pusherig was.

Heb nu nog steeds mijn rijbewijs niet...
  maandag 15 maart 2004 @ 13:46:18 #4
78604 Dragon-fly
dit meen je niet...
pi_17729532
Hey ik denk dat je vrij duur uit bent omdat ik "gewoon" rijdt bij ene rijschool ben ik ongeveer (ik heb nou +-20 lessen gehad) 1200 treuro's kwijt in totaal incl examen en theorie (2x:))
dus bij mij kan dit beter uit.

t ligt er denk ik ook aan waar je woont ik woor in Fr. en het is hier betrekkelijk rustig dus niet snel onverwachte verkeers situaties en dus makkelijker slagen op je examen maar goed suc6 met het uit zoeken
pi_17729534
Heb ook zo'n intest gedaan, en kwam ook uit op ongeveer ¤ 1700,-, ik vond dat persoonlijk veel te duur, omdat ik genoeg rijervaring had (had wel een paar duizend kilometer voor de tijd gereden). (het probleem was alleen het uitkijken en de speciale verrichtingen) dus ben ik later naar een andere rijschool gegaan en heb daar 10 lessen gedaan en 1 x examen (pakket) voor ¤ 500,- .

En geslaagd. Dus dat scheelde mij ¤ 1200,- Ik blij dat ik het niet gedaan heb, dus kijk eerst ff verder voordat je zoiets doet.
  maandag 15 maart 2004 @ 13:53:43 #6
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17729677
Het klinkt behoorlijk prijzig, hoewel ik zelf nooit de moeite heb genomen het te halen, is mijn broer momenteel bezig en die betaalt 300 euro per 10 lessen. Dan nog d ekosten van theorie en praktijk (theorie 30 euro praktijk 80 euro plus kosten rijsscholl, bij deze 100 euro) dus voor jouw bedrag kan hij 50 keer lessen.
pi_17729712
Zo`n ANWB spoedcursus lijkt mij wel wat maar ook ik vindt die prijs wel aan de hoge kant... 1700 euro...
MojoZusje: Hoeveel examens zitten in dat pakket?
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
pi_17729731
In dat pakket zaten voor mij: intest, 29 lessen, thoerie-examen, tussentijdse toets en praktijkexamen.
pi_17729751
1 praktijk examen bedoel ik
pi_17729808
-Theorieboeken (Boeken??) (1 goed boek, 3 keer doorlezen en klaar...)
-Videoband (Onzin)
-Nog wat folders (Onzin)
-Theorie examen
-Tussentijdsetoets (Overbodig, je kunt het of je kunt het niet...)
-Praktijkexamen

Ik zou nog es ff denken.. voor 1600 euro moet er ook wel een rijschool bereid zijn...
pi_17729863
Die tussentijdse toets is juist erg leuk (vind ik)
Je kunt dan de bijzondere verrichtingen halen, die hoef je dan op het examen niet meer te doen !!
pi_17729984
Die videoband gaat over verkeersINZICHT is prima leermiddel
Die boeken zijn volgens mij opgaveboeken, voor tijdens het lessen, niet voor het thoerieexamen, iff I'm not mistaken
pi_17730457
MojoZusje bedankt voor je snelle antwoord.
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
  maandag 15 maart 2004 @ 14:40:14 #14
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17730767
Dan denk ik dat je wel mistaken bent, want het lijkt me sterk dat je tijdens het lessen een boek voor je neus hebt
pi_17730918
Hmmz WHoo bedankt voor de snelle reacties!

Tjah hmmz redelijk normale prijs vind ik het dan nog zo te horen van jullie allemaal!

Ok ik ben dan misschien iets duurder uit maar van de andere kant ik ben vandaag begonnen en over 4 weken alweer klaar!

Maarjah das een eprsoonlijke keuze!

OFFTOPIC: Kun je ook instellen dat je een email krijgt zodra er gereageerd wordt op je topic?
pi_17731082
- Theorieexamen
- Praktijkexamen
- Theorieles 3 dagdelen
- 30 lessen

¤1299

let op: geen tussentijdsetoets
Ik ga incognito door het leven..........
pi_17731127
quote:
Op maandag 15 maart 2004 13:36 schreef ennuik het volgende:
Ik heb ook die "intest" bij de ANWB gedaan. Het idee was namelijk dat ik het in de zomervakantie wilde halen.

Ik die test doen, aangezien ik geen enkele ervaring had (en nog steeds niet heb!) met rijlessen, mijn theorie niet had kwam ik -correct me if I'm wrong- catagorie E terecht (voor mensen die niet kunnen rijden maar er nog wel een sprankje hoop is!).

Ik werd in een hokje gestopt waar een over andere trien zei dat ik maar snel moest tekenen want het was druk, als ik NU niet zou tekenen dan zou er geen plaats zijn. En dit alles zonder het totaal bedrag te weten! Misschien ligt het aan mij maar voor ik -destijds- 2999.99 gulden uitgeef(zonder examen garantie, voor een X aantal lessen en theorie; eigenlijk een gewoon pakket wat je bij elke rijschool kan kopen) , wil ik daar wel een nachtje over na denken. "Dat moet dan maar", volgens dat mens, "maar bedenk wel dat je SNEL SNEL SNEL moet beslissen en het beste is om nu te tekenen!"

Ben naar huis gegaan en heb het niet gedaan omdat ze zo verschrikkelijk pusherig was.

Heb nu nog steeds mijn rijbewijs niet...
Blijkt maar weer hoe graag de ANWB geld aan je wil verdienen
Ik ga incognito door het leven..........
pi_17731409
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:56 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Blijkt maar weer hoe graag de ANWB geld aan je wil verdienen
Tja, de albert heijn ook.

Ik heb de cursus ook gedaan, in 2 weken iedere dag wat uurtjes lessen en nog meerijden met anderen (leer je ook veel van). Alles in 1 keer gehaald. Ik was toen klaar voor 3000 gulden ofzo. 't Is meer dan bij een gewone rijschool, maar je bent er veel sneller vanaf, dat was mij ook wat waard.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_17731567
ik zat geloof ik op 1500 euro ofzo dacht ik, in een keer geslaagd, dus wat dat betreft wel bij anwb

trouwens wel langdraadig he op dat oefenterrein
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_17731982
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')