die krijg je toch niet te neuken . .. want ze blijven maagdquote:Ook het paradijs heeft zijn ongelijkheden voor vrouwen, soera`s 55:56; 56:33 en 78:33 tonen aan dat het paradijs een plek is waar allemaal jonge maagden wachten om "de rechtvaardige" mannen te dienen
Over dit soort onderwerpen zijn boeken vol geschreven. Zo te zien hanteer je een Nederlandse versie van de Koran, die ongeacht door wie hij samengesteld is, gebaseerd is op interpretaties/vertalingen van arabische teksten en hierdoor subjectief is.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:18 schreef DaveHarris het volgende:
[OP /]
de TS bedoelde ook eigenlijk niet ongelijkheid, maar ongelijkwaardigheidquote:Op maandag 15 maart 2004 12:38 schreef Verbal het volgende:
Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk.
V.
Mohammed is dood.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:20 schreef GewoneMan het volgende:
ach ja net als in de bijbel dus... daar zijn vrouwen ook ondergeschikt al is het verschil in de koran groter... en dan vergeet de TS er nog bij te vermelden dat Mohamed een pedofiel is...
Waarschijnlijk de voorkeur van de godsdienststichter Mohammed, die grote ogenquote:Op maandag 15 maart 2004 12:18 schreef DaveHarris het volgende:
Deze maagden, is ons verteld, zijn schoon en hebben mooie, grote, bimminelijke ogen (55:21; 33).
Nee hoor. Volgens Mohammed hersteld na het neuken het maagdenvlies weer. Zo wist Mohammed ook te vertellen dat de maagden in het paradijs ook nooit ongesteld zijn en uiteraard ook niet zwanger konden worden.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:20 schreef Flierp het volgende:
die krijg je toch niet te neuken . .. want ze blijven maagd
Tsja, nu er iets negatiefs te vermelden is over Mohammed is het ineens "Mohammed is dood.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:30 schreef kLowJow het volgende:
[tevens was Mohammed een pedofiel]
Mohammed is dood.
Dat een man wel mag scheiden. Dat een man vier vrouwen mag hebben en sexslavinnen. Dat een man twee keer zo veel mag erven ??????????quote:Op maandag 15 maart 2004 12:41 schreef devlinmr het volgende:
Ach als je naar de gereformeerde partijen luistert dan zeggen die precies hetzelfde. Maar daar hoor je nooit iemand over.
Dat de vrouw minderwaardig is staat in de koran en is hier geen wet. Toch haalt drie kwart van de moslimjongens hun huwelijkspartner uit het land van oorsprong. Omdat de vrouwen daar nog wel achterlijk genoeg zijn.quote:Op maandag 15 maart 2004 16:00 schreef Gia het volgende:
Ik maak me niet zo druk om wat in de Koran staat. Dat geldt toch alleen maar in die landen waar de Koran ook de wet is.
Ja, dat is zo'n dubbele moraal, als je dan vraagt waarom ze wel mogen aanklooien met autochtone niet gelovige meisjes, is het antwoord "omdat het hoeren zijn".quote:Op maandag 15 maart 2004 16:05 schreef Akkersloot het volgende:
Aanklooien met niet-moslim Nederlandse meisjes mag je wel als moslimjongen. Maar oh wee als een moslimmeisje met een ongelovige jongen aanklooit.
quote:Op maandag 15 maart 2004 14:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat een man wel mag scheiden. Dat een man vier vrouwen mag hebben en sexslavinnen. Dat een man twee keer zo veel mag erven ??????????
Ik ben geen expert op dit gebied en ook geen moslim, maar waar in de koran staat dat je sexslavinnen mag hebben?quote:Op maandag 15 maart 2004 14:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat een man wel mag scheiden. Dat een man vier vrouwen mag hebben en sexslavinnen. Dat een man twee keer zo veel mag erven ??????????
"en die hun eerbaarheid wel bewaren behalve jegens hun eichtgenoten of wat hun rechterhanden (slavinnen) bezitten". Koran 6:5-6quote:Op maandag 15 maart 2004 16:58 schreef barleduc het volgende:
Ik ben geen expert op dit gebied en ook geen moslim, maar waar in de koran staat dat je sexslavinnen mag hebben?
Waar haal jij dat vandaan? Waar staat in de koran dat de man, en dus niet de vrouw, wordt geacht voor zijn ouders te zorgen. En als de ouders op relatief jonge leeftijd sterven? En dan had allah dat toch wel mogen toelichten.quote:De reden dat een man meer erft dan een vrouw komt omdat de man wordt geacht voor z'n ouders te zorgen. De hogere erfenis brengt dus ook een last met zich mee.
koran 4:3quote:Wat betreft het hebben van 4 vrouwen, ik dacht dat je alleen meer dan 1 vrouw mag nemen wanneer er bijvoorbeeld door oorlog veel mannen sterven en daardoor veel vrouwen niet aan de man kunnen komen. Voor zover ik heb begrepen is wordt het sterk afgekeurd om meer dan 1 vrouw te nemen als daar geen "noodzaak" toe is.
Misschien zijn bepaalde koran en bijbel verzen nu eenmaal maar voor één interpretatie vatbaar.quote:Sommige mensen hier op FOK die niet eens proberen de achtergrond van bepaalde teksten te begrijpen (hetzij uit de koran, hetzij een ander boek) en zich vastklampen aan een aantal woorden om hun gelijk te halen interpreteren de koran eigenlijk op een niveau dat je kunt vergelijken met hoe bepaalde "moslims" bepaalde passages uit de koran uit hun context rukken en gebruiken om onopgeleide mensen op te hitsen tegen het westen.
Nee, als een groep mensen samen een uitvaart houden om van iemand afscheid te nemen en of de nabestaande te steunen is dat georganiseerd geloof maar niet absurd. Het gaat er om in hoe verre je met je georganiseerd geloof een ander bij je geloof ongevraagd betrekt.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:55 schreef search64 het volgende:
Georganiseerd geloof is absurd, over het algemeen.
Wat een amateurisme zeg, ik hoop niet dat het onze beleidsmakers waren die niet wisten of vrouwenbesnijdenis nu wel of niet in de koran staat...quote:Een ander praktijkvoorbeeld: er wordt al jarenlag heen en weer gezeurd of vrouwenbesnijdenis nou wel of niet opgenomen is in de koran. Wel of niet, wat is het verschil? Als het er wel in staat, maakt het dan het gebruik minder walgelijk? De status van vrouwen idem dito: het zou niet uit moeten maken wat er al dan niet in de koran staat
Goed planquote:Ik heb net een boek gelezen dat de positie van de vrouw in Islam vergelijkt met de praktijk in de Islamitische wereld. Hierin worden o.a. (sommigen van) de versen die je in je OP aanhaalt behandeld. Misschien dat ik vanavond een aantal van zijn analyses vertaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |