abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17727612
Ik studeer nu voor geluidstechnicus, en ik blijf me maar verwonderen over het rete vette drumgeluid van de drummer van machine head van hun laatste album. Kan iemand mij zeggen of ze er triggers horen, wat voor vellen, wat voor kit, wat voor mics. Anything that helps with creating that sound. Alles is welkom, tenks, laters!!!
http://www.returntoreason.com
pi_17731430
Het geluid wat je hoort is denkik 60% drums, en 40% de knoppentovenarij van mixer Andy Sneap. Als je wat meer platen luisterd die door Sneap geproduceerd zijn, dan is het "rete vette" drumgeluid een van de eerste dingen die je zal opvallen.

Maar goed, de apparatuur van Dave McClain:

(dit is uit mn hoofd, dus als ik iets fout heb dan hoor ik het wel van iemand)

Tama Starclassic Maple drums (alhoewel hij vlak na de opnamens overgestapt is naar pearl)
10", 12", 16" toms
twee 22"x18" bassdrums
14" Piccolo snare drum.
de dieptes weet ik zo niet van de toms en snare...toms zal denkik 10x8, 12x10 en 16x16 zijn, en de snare 14x3 oid.

Verder liggen er Aquarian drumvellen op, volgens mij "perfomance II" op de toms, en een "High-Energy" op de snare. Bassdrums durf ik niet te zeggen. Pedalen zijn Tama Iron Cobras.

McClain heeft triggers gebruikt voor toms and bass, maar de verhouding van triggersample en acoustisch geluid zal ongeveer 50/50 zijn, de trigger voor een goede gelijke attack, en het acoustisch voor de resonantie.

Andere "Sneap" platen met vette drumsound:
36 Crazyfists - A Snow Capped Romance
Arch Enemy - Anthems of Rebellion
Stampin' Ground - A new darkness upon us
Killswitch Engage - Alive or Still Breathing

[ Bericht 12% gewijzigd door Carn op 15-03-2004 15:11:29 (wat extra info) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')