Cool... maar wat doet zo'n kerk in Amsterdam?quote:Op maandag 15 maart 2004 00:28 schreef Karzeuler het volgende:
Ik ben een keertje in Diemen (Amsterdam) in zo'n kerk beland. Ik was samen met een andere goser de enige blanke daar. En vol, en zwart, en heet dat het daar was! Iedereen stond daar te stampen, te joelen en te springen. De muziek was erg traditioneel, zeg maar het "Oh happy day" genre, maarwel met zeer veel pit. Zeer strak gespeelt trouwens.
De dominee daar ging tekeer als een soort James Brown en met zijn preek kon Ratelband wel inpakken.
Na afloop had ik zo'n "I can do anything" gevoel, en suisde het nog in mijn hoofd van al het geluid dat ik de afgelopen uren over mij heen kreeg. maar 't was wel kicken.
Ja ik bedoel, zet hem dan in Hoog-Soeren neer.quote:Op maandag 15 maart 2004 00:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Cool... maar wat doet zo'n kerk in Amsterdam?
Ben je wel eens in Bijlmer en Diemen geweest? Het ziet daar letterlijk zwart van de Afrikaanse medemensen.quote:Op maandag 15 maart 2004 00:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Cool... maar wat doet zo'n kerk in Amsterdam?
Ja dat weet ik (hoewel het gros ook niet uit Afrika komt) ... maar het ziet daar toch niet zwart van de Afro-Amerikaanse mensen?quote:Op maandag 15 maart 2004 22:41 schreef Karzeuler het volgende:
Ben je wel eens in Bijlmer en Diemen geweest? Het ziet daar letterlijk zwart van de Afrikaanse medemensen.
Mwah, denk dat het gros uit het Caribische gebied of uit Nigeria of omstreken kwam.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja dat weet ik (hoewel het gros ook niet uit Afrika komt) ... maar het ziet daar toch niet zwart van de Afro-Amerikaanse mensen?
Dr. Albanquote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:58 schreef gekke_sandra het volgende:
Naar de kerk met swingende en dansende muzikale negersIk blijf ze gaaf vinden
*Halleluja! say Halleluja!
Een soort van "Wannabe-Afro-Amerikaanse-kerk" dus!quote:Op woensdag 17 maart 2004 00:10 schreef Karzeuler het volgende:
Anyway, ik schat de kerk een mix van Surinaams, Antiliaans, Ghanees en Nigeriaans is.
Nou, 't is alweer een tijd geleden dat ik er was hoor, en mischien zijn ze allemaal wel afrikaans, kweeniequote:Op woensdag 17 maart 2004 00:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een soort van "Wannabe-Afro-Amerikaanse-kerk" dus!Surinamers, Antillianen, Ghanezen en Nigerianen zijn toch héél erg verschillende volken, trouwens.
Dat heb ik toch ook niet gezegt?quote:Op woensdag 17 maart 2004 06:33 schreef Jikpunth het volgende:
Eeeehm volgens mij komen surinamers en antillianen niet uit afrika, maar dat kan aan mij liggen.
Dat vroeg ik me ook al afquote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:53 schreef Tijn het volgende:
Wel typisch dat in een topic als deze het woord "gospel" nog niet gevallen is.
Toby Mac is christelijke popmuziek, we hebben het hier over funky negerkerkkoren.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:06 schreef dabadbass het volgende:
Toby Mac heeft ook veel van dat soort muziek: ik vind Hush little baby toch wel het lekkerste plaatje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |