abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 23:37:19 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17720509
Los van discussies of God wel of niet zwart is, en/of wel of niet bestaat, wou ik hier een topic starten over kerkmuziek, en dan wel die van het meest swingende soort. Waar zelfs de grootste atheist van gaat jubelen, namelijk de afro-amerikaanse funky of urban kerkkoren.

Ik beken, ik luister zo nu en dan wel eens naar dit genre. Vooral tijdens het stofzuigen en het afwassen zet ik keihard zo'n ceedeetje op. Swingt onwijs de pan uit.

Persoonlijk vind ik Hezekiah Walker & koor incl. vet funky begeleidingsband onwijs vet. Ze komen uit Brooklyn, N.Y. en dat kan je wel horen.
John P.Kee is ook keigoed, vooral als hij te urban gaat doen, maar ook zijn traditionele werk mag er wel wezen.
Kirk Franklin is ook wel strak, maar best populair. Zijn producties klinken heel gelikt.

Wie weet er nog meer?

Deze topic staat dus verder los van geloofskwesties, het gaat hier puur over de muziek.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_17721061
Laat ik het zo zeggen... als ze in alle Nederlandse kerken ook zulke muziek hadden dan zou ik misschien weer eens naar de kerk gaan... voor de muziek alleen al!
pi_17721221
ja zeker daarvoor zou ik ook naar de kerk gaan. Ik kijk even op kazaa, sorry.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 15 maart 2004 @ 00:28:54 #4
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17721581
Ik ben een keertje in Diemen (Amsterdam) in zo'n kerk beland. Ik was samen met een andere goser de enige blanke daar. En vol, en zwart, en heet dat het daar was! Iedereen stond daar te stampen, te joelen en te springen. De muziek was erg traditioneel, zeg maar het "Oh happy day" genre, maarwel met zeer veel pit. Zeer strak gespeelt trouwens.
De dominee daar ging tekeer als een soort James Brown en met zijn preek kon Ratelband wel inpakken.
Na afloop had ik zo'n "I can do anything" gevoel, en suisde het nog in mijn hoofd van al het geluid dat ik de afgelopen uren over mij heen kreeg. maar 't was wel kicken.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_17721653
quote:
Op maandag 15 maart 2004 00:28 schreef Karzeuler het volgende:
Ik ben een keertje in Diemen (Amsterdam) in zo'n kerk beland. Ik was samen met een andere goser de enige blanke daar. En vol, en zwart, en heet dat het daar was! Iedereen stond daar te stampen, te joelen en te springen. De muziek was erg traditioneel, zeg maar het "Oh happy day" genre, maarwel met zeer veel pit. Zeer strak gespeelt trouwens.
De dominee daar ging tekeer als een soort James Brown en met zijn preek kon Ratelband wel inpakken.
Na afloop had ik zo'n "I can do anything" gevoel, en suisde het nog in mijn hoofd van al het geluid dat ik de afgelopen uren over mij heen kreeg. maar 't was wel kicken.
Cool... maar wat doet zo'n kerk in Amsterdam?
  maandag 15 maart 2004 @ 00:45:40 #6
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_17721831
quote:
Op maandag 15 maart 2004 00:33 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja ik bedoel, zet hem dan in Hoog-Soeren neer.
  maandag 15 maart 2004 @ 22:41:06 #7
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17743004
quote:
Op maandag 15 maart 2004 00:33 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Bijlmer en Diemen geweest? Het ziet daar letterlijk zwart van de Afrikaanse medemensen.
pi_17746563
heb ook even gezondigd met kazaa
en idd : funky
wordt toch eens tijd dat ze slapbass in die gezapige
nederlandse kerken introduceren. (mischien bekeer ik me dan wel)
ohhhhh lord
100% Funk
pi_17749419
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:41 schreef Karzeuler het volgende:
Ben je wel eens in Bijlmer en Diemen geweest? Het ziet daar letterlijk zwart van de Afrikaanse medemensen.
Ja dat weet ik (hoewel het gros ook niet uit Afrika komt) ... maar het ziet daar toch niet zwart van de Afro-Amerikaanse mensen?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 10:53:18 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17749482
Wel typisch dat in een topic als deze het woord "gospel" nog niet gevallen is.
pi_17749583
Naar de kerk met swingende en dansende muzikale negers Ik blijf ze gaaf vinden *Halleluja! say Halleluja!
Delivered without an information leaflet
  woensdag 17 maart 2004 @ 00:10:26 #12
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17767159
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:49 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja dat weet ik (hoewel het gros ook niet uit Afrika komt) ... maar het ziet daar toch niet zwart van de Afro-Amerikaanse mensen?
Mwah, denk dat het gros uit het Caribische gebied of uit Nigeria of omstreken kwam.
Voertaal was er engels.
Preker was overduidelijk Ghanees, aangezien hij zo nu en dan herrinderingen uit Ghana opriep, wat door de menigte met kreten van herkening werdt beantwoord. Overigens riep de menigte om de haverklap "amen" en "Hallelujah" bij elke "boeh" of "blah" die de preker uitwierp. Op een gegeven moment oreerde de James Brown-Mini-Me een getuigenis over een wonder van een onvruchtbare vrouw die na een pastoraat-sessie met hem weer vruchtbaar was geworden.
Denk gij wat ik denk?
Annyway, ik schat de kerk een mix van Surinaams, Antiliaans, Ghanees en Nigeriaans is.
  woensdag 17 maart 2004 @ 00:11:57 #13
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17767182
--foutje--
pi_17767193
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:58 schreef gekke_sandra het volgende:
Naar de kerk met swingende en dansende muzikale negers Ik blijf ze gaaf vinden *Halleluja! say Halleluja!
Dr. Alban
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17767271
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 00:10 schreef Karzeuler het volgende:
Anyway, ik schat de kerk een mix van Surinaams, Antiliaans, Ghanees en Nigeriaans is.
Een soort van "Wannabe-Afro-Amerikaanse-kerk" dus! Surinamers, Antillianen, Ghanezen en Nigerianen zijn toch héél erg verschillende volken, trouwens.
  woensdag 17 maart 2004 @ 00:29:26 #16
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17767422
Ik moest nu ook ff denken aan een ander koor, nu ik het er toch over had. namelijk het koor dat in een videoclip van Madonna (en tevens in diezelfde song van haar) te horen is. Het betreft "Like a prayer" van Madonna. Het koor wat je daar ziet en hoort is het in bepaalde kringen beroemde koor van Sandra Crouch, en Sandra is overigens de zus van ene Andrae Crouch die in dezelfde bepaalde kringen waar zijn zus zo beroemd is, nog beroemder is en als pionier wordt gezien (die kringen zijn overigens de blackgospel).

[ Bericht 42% gewijzigd door Karzeuler op 17-03-2004 06:12:36 ]
  woensdag 17 maart 2004 @ 00:32:08 #17
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17767451
tijd voor wat fotoos dacht ik zo

hier is Hezekiah Walker

Hezekiah & koor is ook in te huren als backing vocals. Zo is hij te horen op songs van Blackstreet, P.Diddy en Backstreet Boys.
Thuisbasis is Brooklyn, N.Y.

John P. Kee
Weinig over te vertellen. ik ken alleen wat CD's van 'm en die zijn qua funk, soul en gospel-gehalte zeer goed.

Kirk Franklin, heeft piep klein hitje in Nederland gehad met "stomp" in samenwerking met God's Property & Salt (van Pepa), dat in Amerika overigens wel een knaller van jewelste was.
En later nog met de Sky radio achtige ballad "Lean on me" met Bono Vox, R. Kelly en nog wat anderen. was voor een goed doel.
Kirk heeft funky kerkkoren goed commercieel weten uit te buiten, aldus rapper 50 Cents in een dis-rap. Maar commercieel, gelikt, of whatever, het klinkt bij kirk kwalitatief altijd heel goed.
Van Kirk zijn er zat plaatjes op het net.

tegenwoordig poseert hij vaak zonder haar.

Kirk Franklin met Mary Mary (uit dezelfde scene, hadden ooit een hit in NL)

Hij heeft trouwens ook op Nord Sea Jazz opgetreden (die heb ik toendertijd gemist omdat een vriend van mij de kaartjes had verloren )

[ Bericht 42% gewijzigd door Karzeuler op 17-03-2004 06:12:56 ]
  woensdag 17 maart 2004 @ 06:14:51 #18
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17769389
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 00:17 schreef P-Style het volgende:

[..]

Een soort van "Wannabe-Afro-Amerikaanse-kerk" dus! Surinamers, Antillianen, Ghanezen en Nigerianen zijn toch héél erg verschillende volken, trouwens.
Nou, 't is alweer een tijd geleden dat ik er was hoor, en mischien zijn ze allemaal wel afrikaans, kweenie
  woensdag 17 maart 2004 @ 06:33:18 #19
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_17769432
Eeeehm volgens mij komen surinamers en antillianen niet uit afrika, maar dat kan aan mij liggen.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:55:08 #20
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17785856
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 06:33 schreef Jikpunth het volgende:
Eeeehm volgens mij komen surinamers en antillianen niet uit afrika, maar dat kan aan mij liggen.
Dat heb ik toch ook niet gezegt?
  woensdag 17 maart 2004 @ 23:06:24 #21
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_17789779
Toby Mac heeft ook veel van dat soort muziek: ik vind Hush little baby toch wel het lekkerste plaatje
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_17790119
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:53 schreef Tijn het volgende:
Wel typisch dat in een topic als deze het woord "gospel" nog niet gevallen is.
Dat vroeg ik me ook al af

Denk wel dat als deze muziek meer in de kerk gespeeld word heel wat mensen minder snel in slaap vallen in de kerk (in mijn geval was dat zon 10 jaar voor t laatst :p, daarna ook nooit meer gegaan daar niet van)
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:34:38 #23
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17827661
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 23:06 schreef dabadbass het volgende:
Toby Mac heeft ook veel van dat soort muziek: ik vind Hush little baby toch wel het lekkerste plaatje
Toby Mac is christelijke popmuziek, we hebben het hier over funky negerkerkkoren.
Overigens hebben Toby en Kirk Franklin samen wel geinige dingen in de studio gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')