Dat is echter nooit het geval. Geef mij een willekeurige zin (al dan niet uit de Koran), geef mij jouw interpretatie hiervan, en ik zal er een andere voor je aan toevoegenquote:Op woensdag 17 maart 2004 15:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Indien iets maar voor één interpretatie vatbaar is, is die interpretatie inderdaad zaligmakend, definitief en onfeilbaar.
quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:40 schreef kLowJow het volgende:
Dat is echter nooit het geval. Geef mij een willekeurige zin (al dan niet uit de Koran), geef mij jouw interpretatie hiervan, en ik zal er een andere voor je aan toevoegen
quote:koran 5:33
De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat zij ter dood gebracht worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt van weerszijden of dat zij uit het land verbannen worden. Dat is voor hen vernedering in het nabije leven en voor hen is in het latere leven een ontzaggelijke bestraffing
Dat was ik niet van plan, maar je hebt jouw interpretatie hiervan nog niet gegeven.quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:45 schreef Akkersloot het volgende:
Ja, je zou natuurlijk ook theoretisch kunnen zalken over de holocaust. Ik denk niet daar veel mensen zin in hebben, ik in elk geval niet.
En gezien het feit, dat mijn interpretatie ervan anders is dan de jouwe, gaat dat in dit geval zeker niet op. Dus is jouw interpretatie niet zaligmakend, definitief en onfeilbaar.quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Indien iets maar voor één interpretatie vatbaar is, is die interpretatie inderdaad zaligmakend, definitief en onfeilbaar.
En waar heb jij die teksten dan gezien? Linkje naar het betreffende bericht, graag.quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Leuter niet. "Als je Akkersloot niet voor een fascist aanziet, zal ik je wel even een e-mail sturen". "60 jaar geleden werden we net van zulke personen verlost" enz enz.
Inderdaad. So? "De vergelding voor hen die Nederland en haar Staatshoofd bestrijden en verderf brengen is dat zij gedood moeten worden."quote:[..]
Ik heb het nog altijd over koranvers "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".
De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en zich beijveren verderf te brengen in het landquote:Op woensdag 17 maart 2004 15:45 schreef Akkersloot het volgende:
Hier schizoquote:Op woensdag 17 maart 2004 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En waar heb jij die teksten dan gezien? Linkje naar het betreffende bericht, graag.
quote:7 januari 2004 schreef Lord_Vetinari het volgendeWe zijn in dit land in 1945 van het soort mensen bevrijd, wat Joden omschreef als 'Untermenschen'. Ik vind de uitspraken die Akkersloot doet, althans de manier waarop hij ze doet, akelig en eng veel lijken op de gedachtengang van die mensen...
quote:Op vrijdag 2 januari 2004 14:00 schreef Schorpioen het volgende:
Akkersloot is geen fascist. Een enorme zeikerd soms, maar op fascisme heb ik hem niet kunnen betrappen.
Feedback WFL deel 4quote:Op vrijdag 2 januari 2004 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende
Dan verschillen onze meningen op dat punt diametraal. Maar die discussie moeten we dan maar eens per mail voeren.
Ik zie het woord 'fascist' er niet in voorkomen. Evenmin word je 100% gelijkgesteld met die mensen, dus wat zeur je nou? Ik geef mijn mening over jouw manier van denken en posten en die vind ik heel eng. Dus zeg ik dat.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hier schizo
[..]
'40-'45 mag je toch wel in verband brengen met fascisme. Als ook "untermensche".quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zie het woord 'fascist' er niet in voorkomen.
Voor iemand die mij wekenlang voor fascist uitmaakt en dan ineens van niets weet, ja die noem ik schizofreen.quote:En zullen we proberen de discussie zonder scheldwoorden te voeren?
Ik heb je nergens voor fascist uitgemaakt. Ik heb alleen gezegd dat je manier van denken en posten wat mij betreft fascistoide trekjes vertoont. En van die mening ben ik nog steeds niet afgestapt. Als ik zie hoe jij continu op de islam loopt af te geven en maar loopt te roepen dat een bepaald Koranvers fascistisch is en hoe je continu blijft roepen over de vermeende aandoening van de Profeet Mohammed (wat mij heel erg doet denken aan het continu verwijzen naar de Protocollen van de Ouderen van Zion wat andere groeperingen deden en nog steeds doen), ondanks vele geluiden van andere mensen dat je uit je nek lult, dan ben je voor mij geen haar beter dan de mensen die continu op de Joden liepen af te geven en ongefundeerde vooroordelen liepen uit te brallen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:13 schreef Akkersloot het volgende:
Voor iemand die mij wekenlang voor fascist uitmaakt en dan ineens van niets weet, ja die noem ik schizofreen.
Goede vragen voor temporaal kwab epilepsie patient Mohammed. Maar het vers is duidelijk als fascisme interpreteerbaar. Wie de "boodschapper" Mohammed bestrijdt ....quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:02 schreef kLowJow het volgende:
[wie, wat, waar, en of]
Zou ik van jou dan wel mogen zeggen dat de manier van "posten" door Mohammed bin Abdoellah fascistoide trekjes vertoont?quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb je nergens voor fascist uitgemaakt. Ik heb alleen gezegd dat je manier van denken en posten wat mij betreft fascistoide trekjes vertoont.
Hier laat jij je goed kennen, vuile holocaust ontkenner. Op de joden afgeven is heel wat anders dan bepaalde koranverzen fascistisch noemen. Als jij het fascistisch noemen van bepaalde koran verzen gelijk stelt met het continu op Joden af geven weet jij dus niet wat de holocaust inhield.quote:dan ben je voor mij geen haar beter dan de mensen die continu op de Joden liepen af te geven en ongefundeerde vooroordelen liepen uit te brallen.
De discussie is wat mij betreft voorbij. Je valt maar dood met je beledigingen. Ik heb verdomme familie verloren in de Holocaust, lul de behanger. En als jij de draad van mijn verhaal niet kan volgen, is dat jouw probleem. Als zinnen te moeilijk voor je zijn, waardoor je dit soort gevolgtrekkingen gaat maken, zak je maar lekker in elkaar.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zou ik van jou dan wel mogen zeggen dat de manier van "posten" door Mohammed bin Abdoellah fascistoide trekjes vertoont?
[..]
Hier laat jij je goed kennen, vuile holocaust ontkenner. Op de joden afgeven is heel wat anders dan bepaalde koranverzen fascistisch noemen. Als jij het fascistisch noemen van bepaalde koran verzen gelijk stelt met het continu op Joden af geven weet jij dus niet wat de holocaust inhield.
Verder zijn Joden gewoon een bepaald volk. Joden zijn zijn niet net als moslims aanhangers van een bepaalde politieke ("religieuze") ideologie.
Zo is het (ook) interpreteerbaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat de enig mogelijke interpretatie, of zelfs de juiste interpretatie is.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Goede vragen voor temporaal kwab epilepsie patient Mohammed. Maar het vers is duidelijk als fascisme interpreteerbaar. Wie de "boodschapper" Mohammed bestrijdt ....
Dat is niet helemaal juist. Voor meer informatie zou je eens een kijkje kunnen nemen op de site:quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:25 schreef Akkersloot het volgende:
Verder zijn Joden gewoon een bepaald volk. Joden zijn zijn niet net als moslims aanhangers van een bepaalde politieke ("religieuze") ideologie.
Je vergeet een paar keer het woordje "of". Het is namelijk nutteloos om eerst mensen te doden en daarna hun handen en voeten af te hakken en daarna te verbannen...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ha ha ha ha ha. "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden, hun handen en voeten afgehakt en verbannen worden uit het land. In dit leven is er een grote schaamte voor hen maar ook in het volgende leven".![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kritiek op bepaalde koranverzen mag je nooit vergelijken met het continu afgeven op de joden. Voor iemand die in de Holocaust familie heeft verloren moet beter weten !quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De discussie is wat mij betreft voorbij. Je valt maar dood met je beledigingen. Ik heb verdomme familie verloren in de Holocaust, lul de behanger. En als jij de draad van mijn verhaal niet kan volgen, is dat jouw probleem. Als zinnen te moeilijk voor je zijn, waardoor je dit soort gevolgtrekkingen gaat maken, zak je maar lekker in elkaar.
Inderdaad. Het moet een paar keer "of" zijn i.pv. "en".quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:43 schreef Castor het volgende:
Je vergeet een paar keer het woordje "of". Het is namelijk nutteloos om eerst mensen te doden en daarna hun handen en voeten af te hakken en daarna te verbannen...
Hij is nog altijd vele malen intelligenter en intellectueler dan jij, islamofiel.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:23 schreef Dalai_Lama het volgende:
Akkersloot, zelfs voor iemand met jouw geringe intellect
Ik heb het al vele malen eerder gezegd, maar het lijkt niet tot je door te dringen. Ik ben geen islamofiel! Ik ben eerder een islamofood (als je zo graag in hokjes denkt). Ik heb een hekel aan de religie, maar vindt dat geen redenen moslims als minder mens te zien. Als zij gelukkig worden van de schijnwaarheden die de Islam hen biedt, wie ben ik dan om ze die religie te ontzeggen?quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hij is nog altijd vele malen intelligenter en intellectueler dan jij, islamofiel.
Ja, dat vind ik dus ook. Toch word ik regelmatig door mensen als Lord_Vetinari uitgemaakt voor bijvoorbeeld cultuurracist.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:40 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik heb het al vele malen eerder gezegd, maar het lijkt niet tot je door te dringen. Ik ben geen islamofiel! Ik ben eerder een islamofood (als je zo graag in hokjes denkt). Ik heb een hekel aan de religie, maar vindt dat geen redenen moslims als minder mens te zien.
Niemand wil ze hun religie ontzeggen hier. Maar je mag er in een democratisch land ook kritiek op hebben.quote:Als zij gelukkig worden van de schijnwaarheden die de Islam hen biedt, wie ben ik dan om ze die religie te ontzeggen?
Ja, bijvoorbeeld door te zeggen dat iemand anders niet intelligent is dusquote:Ik ben niet iemand die graag te koop loopt met zijn intelligentie. Sterker nog, ik ben iemand die gelooft dat je je intelligentie flink naar beneden trekt door ermee te koop te lopen.
Misschien een tip je mening wat genuanceerder over te brengen. Met een botte bijl lopen zwaaien kan iedereen. Als je nou eens argumenten opneemt in je posts, kom je waarschijnlijk een stuk verder.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Ja, dat vind ik dus ook. Toch word ik regelmatig door mensen als Lord_Vetinari uitgemaakt voor bijvoorbeeld cultuurracist.
Natuurlijk, maar de lijn tussen kritiek en openlijke haat is soms ver te zoeken. Nogmaals, ik erger me niet aan het feit dat jij en Akkersloot kritiek hebben op de Islam, maar aan de manier waarop jullie het doen.quote:Niemand wil ze hun religie ontzeggen hier. Maar je mag er in een democratisch land ook kritiek op hebben.
Een beperkt intellect is ook een intellectquote:Ja, bijvoorbeeld door te zeggen dat iemand anders niet intelligent is dus.
"maar op de manier waarop jullie het doen". En verder komt intelectje nulkommanul ook niet. Dalai Lama je zegt geen islamofiel te zijn. Geef a.u.b. je mening eens over koranvers 5:33.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:48 schreef Dalai_Lama het volgende:
Nogmaals, ik erger me niet aan het feit dat jij en Akkersloot kritiek hebben op de Islam, maar aan de manier waarop jullie het doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |