abonnement Unibet Coolblue
pi_17881242
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:14 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dank je luap, ik ga het proberen, hoop dat het weer een beetje meezit.
Zou ik heel raar aangekeken worden als ik woensdag mijn statief meeneem?
Ja maar boeit dat?
Serieus, ik weet het niet, ik heb toen uit de hand gefotografeerd dus ik heb nog geen ervaring met een statief in de papegaaien opvang. Maar ik heb toen wel gevraagd of je gewoon foto's mocht nemen en dat was geen probleem dus ze zullen je het niet verbieden of zo.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  maandag 22 maart 2004 @ 13:17:21 #52
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17885762
quote:
Op maandag 22 maart 2004 01:09 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Achter gaas? Gebruik een heel groot diafragma i.e. zo klein mogelijk getal...lekker vaag houden dat gaas dus.
Dank je luap gaf die diafragma tip ook, dat ga ik dus ook opvolgen.
quote:
Verder is het handig om bij plekken waar voedsel ligt foto's te maken.
Je kan er voedsel kopen om zelf aan de dieren te geven, dat zal ze iig een stuk dichterbij halen...hoop ik.
quote:
Stel je focus in op een vaste afstand, dan hoef je niet te wachten op het scherpstellen.
Krijg je dan niet steeds bijna-scherp foto's? Je kan toch onmogelijk vantevoren weten waar de vogel heengaat?
quote:
Probeer niet de standaard documenteer foto's te maken.

Net als van die turkse tortelduif, was de eerste erg basic, maar die tweede juist heel mooi...lekker veel actie/beweging.

Probeer ook details zo duidelijk en scherp mogelijk te kieken.
Eigenlijk ben ik al blij als het foto's worden die lijken op docmenteerfoto's en niet op alledaagse kiekjes. Dat neemt niet weg dat ik wel mijn best ga doen variatie in de foto's te krijgen, en niet alleen close-up papagaaienkoppen.

Waar denk je aan als je zegt probeer ook details zo scherp mogelijk te kieken? Het verenkleed bijvoorbeeld?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:20:16 #53
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17885820
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:46 schreef luap het volgende:

[..]

Ja maar boeit dat?
Serieus, ik weet het niet, ik heb toen uit de hand gefotografeerd dus ik heb nog geen ervaring met een statief in de papegaaien opvang. Maar ik heb toen wel gevraagd of je gewoon foto's mocht nemen en dat was geen probleem dus ze zullen je het niet verbieden of zo.
Ik neem hem wel mee in een tas. Als het rustig is (wat ik wel aanneem op een woensdagochtend) dan haal ik hem misschien wel tevoorschijn. Ik ben niet zo'n held
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:23:19 #54
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_17885885
Wat gevogelte van de afgelopen weken, gefotografeerd in het Haagse Bosch en omgeving.











fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:25:12 #55
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_17885926
Wow Briggy, erg mooi! Vooral de 2e en 5e
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  maandag 22 maart 2004 @ 13:28:30 #56
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17885990
Die vliegende ooievaar...

*zucht* Ik heb nog veel te leren...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_17886319
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:28 schreef pea4fun het volgende:
Die vliegende ooievaar...

*zucht* Ik heb nog veel te leren...
Een moeilijke doch heel gave techniek om te leren is "panning" dan heb je dus een langzame sluitertijd..en langzaam is relatief...voor een formule 1 wagen die je paseert is 1/250 al traag...maar goed je draait dus je bovenlichaam mee in de richting van je object als die voorbij komt...dan krijg je dus die hele mooie strepen in de achtergrond helemaal vervaagt en je onderwerp (redelijk) scherp.

Dat werkt dus ook met die ooievaar, die daardoor NOG mooier zou worden...nu is de foto heel mooi scherp, maar lijkt toch net oftie opgezet is of erop geplakt is....de kunst is dus om die ooievar net zo scherp erop te krijgen en toch die beweging in de foto te krijgen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_17886526
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:17 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dank je luap gaf die diafragma tip ook, dat ga ik dus ook opvolgen.
Is ook een goeie zet, een oude truuk om net te doen of je in africa ofzo bent en vlakbij die foto's hebt gemaakt.
quote:
[..]

Je kan er voedsel kopen om zelf aan de dieren te geven, dat zal ze iig een stuk dichterbij halen...hoop ik.
[..]
Hangt een beetje af of ze al gegeten hebben, want dan komen ze dus niet echt snel, maar meestal lukt dat wel hoor
quote:
Krijg je dan niet steeds bijna-scherp foto's? Je kan toch onmogelijk vantevoren weten waar de vogel heengaat?
[..]
Nee hoor, je stelt scherp op de tak waar ze eventueel zouden kunnen komen...daarom is het dus zo rot fotograferen....je gebruikt een heel groot diafragma vanwege het gaas en dus een hele kleine/korte scherptediepte, en dan heb je dus heel weinig speeruimte om bij vaste scherpstelpunten een goede foto te krijgen, maar het is het proberen waard en fotografie is vooral geduld hebben...anders maak je alleen maar kiekjes en geen foto's
quote:
Eigenlijk ben ik al blij als het foto's worden die lijken op docmenteerfoto's en niet op alledaagse kiekjes. Dat neemt niet weg dat ik wel mijn best ga doen variatie in de foto's te krijgen, en niet alleen close-up papagaaienkoppen.
Je kan best goed beginnen met die papegaaienkoppen, die zijn tenminste lekker rustig....maar probeer dan createif te zijn...het is net als de eiffeltoren fotograferen...da's als miljoenen keren gedaan, maar probeer er eens wat origneels van te maken.
quote:
Waar denk je aan als je zegt probeer ook details zo scherp mogelijk te kieken? Het verenkleed bijvoorbeeld?
De veren bijvoorbeeld of de ogen...sommige vogels hebben een speciaal of bepaald patroon wat misschien interessant zou kunnen zijn....felle kleuren zijn mooi om es abstract van te maken.

Ga voor details en niet zozeer voor een shot van de hele kooi of het hele hok...misshien gaan een paar vogels knokken voor eten of gaan ze elkaar het hof maken....dan kan je mooie foto's maken.

Enne kijk ook naar de mensen die staan te kijken...vaak zie je dan hele leuke momenten om te fotograferen.

Zo was ik een keer in blijdorp en zag ik een jongetje voor het eerst een kleine zandhaai ofzo aanraken....dat gezicht van hem was echt tijdloos....helaas geen camera bij me...maar goed you get the picutre
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  maandag 22 maart 2004 @ 19:55:45 #59
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17895376
Dank je hassan, voor de vele aanwijzingen. Ik neem de tijd woensdag, dus kan veel dingen proberen. Eigenlijk wel jammer dat ik niet een ervarener fotograaf bij me heb, om tips ter plaatse te kunnen geven. Dat "panning" heb ik geprobeerd met turnen, maar dat werd dus helemaal niks. Dat wil niet zeggen dat ik het opgeef hoor. Misschien krijg ik er bij de vogels een nieuwe kans voor
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 22 maart 2004 @ 20:06:49 #60
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_17895695
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:35 schreef Jaaaaaaaaaaan het volgende:
[afbeelding]
raaaaaven
mooie pic hoor
(-> The Black Winged Mistress <-) bescherm de dieren tegen de beesten!
pi_17905739
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:55 schreef pea4fun het volgende:
Dank je hassan, voor de vele aanwijzingen. Ik neem de tijd woensdag, dus kan veel dingen proberen. Eigenlijk wel jammer dat ik niet een ervarener fotograaf bij me heb, om tips ter plaatse te kunnen geven.
Als je op een zaterdag of zondag gaat (zijn ze dan open) wil ik best meegaan als ik tijd heb. Ik woon vlak in de buurt dus de reis is voor mij geen probleem. Alleen of ik mezelf ervaren fotograaf mag noemen? Ben ook pas jaar serieus bezig... dus goede tips kan ik niet beloven.
Verders succes morgen. We krijgen het resultaat toch wel te zien he?
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:25:22 #62
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17911453
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 08:48 schreef luap het volgende:

[..]

Als je op een zaterdag of zondag gaat (zijn ze dan open) wil ik best meegaan als ik tijd heb. Ik woon vlak in de buurt dus de reis is voor mij geen probleem. Alleen of ik mezelf ervaren fotograaf mag noemen? Ben ook pas jaar serieus bezig... dus goede tips kan ik niet beloven.
Verders succes morgen. We krijgen het resultaat toch wel te zien he?
Ja ze zijn in het weekend ook open. Maar de weekenden zijn bij mij meestal zo vol gepland en dan zal het daar ook wel wat drukker zijn. Ik heb morgen een vrije dag, en ik wilde die lekker voor mezelf besteden. Vandaar dat ik morgen ga. Dan zal het iig in de ochtend ook wel minder druk zijn omdat de meeste toch moeten werken, en kinderen naar school.

Ik zou het wel leuk vinden om het een keer samen te doen hoor. Van wat ik hier op fok zie kan ik best behoorlijk wat van je leren Misschien een volgende keer?

Als er toonbare resultaten uitkomen dan laat ik ze zeker hier zien
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_17912691
Ben benieuwd naar je foto's. Als je nog eens in het weekend wilt gaan en je het leuk vind als er iemand meegaat die er MISSCHIEN iets meer van weet, laat maar weten dan kijk ik of ik ook tijd heb.

Dat geld trouwens voor iedereen, lijkt me best leuk om eens met iemand anders te gaan fotograferen. Maak niet uit wat.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 15:02:31 #64
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17913650
Lijkt me leuk, trouwens voor iedereen die misschien ook es wil gaan. Hier is de site http://www.papegaai.org/nlindex.htm
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_17913698

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17930968
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 15:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
plaatje van een lief vogeltje
Ah wat is tie lief, misschien dat ie nog liever wordt als je de macroinstelling van je camera gebruikt
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17933653
Foto's van een goudhaantje die voor het raam ging zitten





-edit-

hij kan ook vliegen:

pi_17938159
misschien leuk als je scherpstel op de vogel
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:08:44 #69
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17939552
De eerste foto's uit het papagaaiendorp vandaag. Ik weet het, hier niet goed met het diafragma gespeeld om de tralies vaag te maken, maar ik vond dit wel iets zieligs hebben.





Ik heb er ook waar ik het qua diafragma beter heb gedaan, maar moet nog alles uitzoeken.

Het grappige is dat als je met een statief rondloopt je meteen voor profesioneel fotograaf aangezien wordt

Luap, als je er zin in hebt (of anderen misschien ook) dan heb ik een opdrachtje. Binnenkort is het nieuwe gedeelte klaar en wil de baas daar uitnodigingen versturen met daarop sfeerafbeelding van die nieuwe hal, waar papagaaien vrij rondvliegen. Ik mocht al een kijkje nemen en het ziet er heel mooi uit. Of ik daar een foto van wilde maken. Ik heb gezegd dat ik maar een beginner ben en wel een ervarener fotograaf meevraag, maar dat ik het best wil proberen.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:14:33 #70
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17939688
Hier 1 waar je haast niet ziet dat ze achter tralies zitten...om te laten zien dat ik wel geluisterd heb naar tips over diafragma



Ik zal nu eerst zoeken naar wat ik de beste foto's vind, met of zonder tralies.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_17941002
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 16:08 schreef pea4fun het volgende:
De eerste foto's uit het papagaaiendorp vandaag. Ik weet het, hier niet goed met het diafragma gespeeld om de tralies vaag te maken, maar ik vond dit wel iets zieligs hebben.

plaatjes

Ik heb er ook waar ik het qua diafragma beter heb gedaan, maar moet nog alles uitzoeken.

Het grappige is dat als je met een statief rondloopt je meteen voor profesioneel fotograaf aangezien wordt

Luap, als je er zin in hebt (of anderen misschien ook) dan heb ik een opdrachtje. Binnenkort is het nieuwe gedeelte klaar en wil de baas daar uitnodigingen versturen met daarop sfeerafbeelding van die nieuwe hal, waar papagaaien vrij rondvliegen. Ik mocht al een kijkje nemen en het ziet er heel mooi uit. Of ik daar een foto van wilde maken. Ik heb gezegd dat ik maar een beginner ben en wel een ervarener fotograaf meevraag, maar dat ik het best wil proberen.
Deze zien er inderdaad wel zielig uit, tralies laten zien of niet is dus ook een artistieke keus. Oei dat klinkt geleerd . Andere foto met de zo-vage-tralies-dat-je-ze-bijna-niet-meer-ziet is ook leuk. Jammer dat de achtergrond ook niet vaag is maar in dat geval is dat bijna niet mogelijk. Ben benieuwd of je nog meer mooie plaatjes hebt .

Dus je hebt het toch aangedurft om je statief uit te klappen . Goed zo!
En je gaat nog een keer terug om die hal te fotograferen. Als ik dan tijd heb ga ik graag mee. (Waarbij ik nog steeds ten zeerste protesteer tegen de benaming 'ervaren fotograaf' . Ouwesok dat klinkt pas als een ervaren fotograaf, zoals die kan schrijven over camera's van een halve eeuw geleden...) Laat hier maar weten wanneer je gaat dan kijk ik of ik dan wel kan.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  woensdag 24 maart 2004 @ 18:36:01 #72
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17942928
Ik heb ook wel aardige plaatjes van papagaaien, maar eigenlijk vind ik dit de mooiste Ik schaam me diep, ga naar een park met allemaal prachtig bont gekleurde vogels en het mooiste plaatje maak ik van een haan....

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 24 maart 2004 @ 18:53:31 #73
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17943251
Let niet op mijn geknoei met frames af en toe...

Liefde achter tralies


ps. Ik kon niet dichter bij de tralies om die zo min mogelijk in beeld te brengen, zo gauw je dat deed kwamen ze schooien om nootjes en was het mooie tafereeltje weg...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_17943644
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:08 schreef berc het volgende:
misschien leuk als je scherpstel op de vogel
Ik kon niet zien waar hij was Aangezien ik 1.76 ben en de vogel op een balk zat zodat ik hem precies niet kon zien en het dus gokken was waar hij zat....
pi_17943675
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:36 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb ook wel aardige plaatjes van papagaaien, maar eigenlijk vind ik dit de mooiste Ik schaam me diep, ga naar een park met allemaal prachtig bont gekleurde vogels en het mooiste plaatje maak ik van een haan....

haan
Haha, niks mis mee toch, ik kan mij herinneren dat ze daar ook een varken rond hebben lopen. Daar heb ik ook nog foto's van staan maken...
Wel een mooie foto van die haan hoor! Niks om je voor te schamen.
Maar het is lastig fotograferen daar he? Die tralies zijn te dik, kooien te klein, beestjes te nieuwsgierig/opdringerig... Ik wil het als het weer een keer mooi weer is nog een keer gaan proberen met de 300mm kijken of je dan die tralies weg krijgt. Maar misschien zit ik dan weer te dicht op de vogels...
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')