abonnement Unibet Coolblue
pi_17881242
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:14 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dank je luap, ik ga het proberen, hoop dat het weer een beetje meezit.
Zou ik heel raar aangekeken worden als ik woensdag mijn statief meeneem?
Ja maar boeit dat?
Serieus, ik weet het niet, ik heb toen uit de hand gefotografeerd dus ik heb nog geen ervaring met een statief in de papegaaien opvang. Maar ik heb toen wel gevraagd of je gewoon foto's mocht nemen en dat was geen probleem dus ze zullen je het niet verbieden of zo.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  maandag 22 maart 2004 @ 13:17:21 #52
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17885762
quote:
Op maandag 22 maart 2004 01:09 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Achter gaas? Gebruik een heel groot diafragma i.e. zo klein mogelijk getal...lekker vaag houden dat gaas dus.
Dank je luap gaf die diafragma tip ook, dat ga ik dus ook opvolgen.
quote:
Verder is het handig om bij plekken waar voedsel ligt foto's te maken.
Je kan er voedsel kopen om zelf aan de dieren te geven, dat zal ze iig een stuk dichterbij halen...hoop ik.
quote:
Stel je focus in op een vaste afstand, dan hoef je niet te wachten op het scherpstellen.
Krijg je dan niet steeds bijna-scherp foto's? Je kan toch onmogelijk vantevoren weten waar de vogel heengaat?
quote:
Probeer niet de standaard documenteer foto's te maken.

Net als van die turkse tortelduif, was de eerste erg basic, maar die tweede juist heel mooi...lekker veel actie/beweging.

Probeer ook details zo duidelijk en scherp mogelijk te kieken.
Eigenlijk ben ik al blij als het foto's worden die lijken op docmenteerfoto's en niet op alledaagse kiekjes. Dat neemt niet weg dat ik wel mijn best ga doen variatie in de foto's te krijgen, en niet alleen close-up papagaaienkoppen.

Waar denk je aan als je zegt probeer ook details zo scherp mogelijk te kieken? Het verenkleed bijvoorbeeld?