ben het eens met de TS. Ik fietste laatst zelf met een vriendin naar huis via het Rembrandtplein toen we daar op een cordon politieacgenten stuitten. Of we even van de fiets af wilden stappen om ons te laten fouilleren. Ik zei nog heel vrolijk; oh dan fietsen we wel even om
![]()
. Maar dat mocnht niet...eenmaal nietsvermoedend in de sluis gefietst heb je geen keuze meer. En je kan wel roepen oh dat zou ik wel toelaten maar als je daar in de stromende regen staat, op weg naar huis en een onbekende wil in je tas gaan zitten wroeten, dan denk je er wel anders over.
Dus ik zei dat ik het nergens voor nodig vond, belachelijk etc. Waarop die agent zei: benm je dan niet voor meer veiligheid?
![]()
Dus ik zei:"jawel maar ik denk niet dat dit de juiste methode is om dat te bewerkstelligen. Toen vroeg hij nog waarom, maar om nou met een agent in de regen een politieke discussie aan te gaan leek me wat ver gaan. Het eindigde er mee dat ik me of liet fouilleren of mee moest naar het bureau.
Mijn vriendin liep ondertussen te gieren van het lachen om mijn zinloze discussie en uiteindelijk heb ik zo;n agente maar even aan mijn regenjas laten voelen. Als ik er een uzi onder verborgen had, had ze hem niet gevonden, maar goed.
Het was overigens op een dinsdagavond om 20.00 uur. Echt een tijd dat messentrekkers op het rembrandplein gaan rondlopen. Vinden ze het gek dat het prev. fouilleren niet effectief is?