abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 23:24:33 #126
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_17720221
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:52 schreef blablasjit het volgende:
daarom zit me zwaardje altijd in zijn hoes en aangezien ik onderweg ben naar-/van mijn training heb ik altijd mijn kleding ook bij me... maar toch ben ik benieuwd hoe het zit als ik zo'n controle team tegen kom... of het dan ook zo is dat ik hem weer mee mag nemen...
jawel hoor mit's het een toegestaan atribuut is voor je hobby/werk.

loop je alleen met je mes op straat dan heb je een probleem of je moet kunnen aan tonen dat bij een vereiniging hoort
  zondag 14 maart 2004 @ 23:25:41 #127
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_17720250
-edit: offtopic
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
  zondag 14 maart 2004 @ 23:28:53 #128
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17720325
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:11 schreef mcintosh het volgende:

Nee de Nederlander wil een veiliger Nederlander, en is massaal tegen zinloos geweld, maar als daar actie op ondernomen wordt, de lang verwachtte actie, dan mag de gemiddelde Nederlander er absoluut geen last van ondervinden hoor, kom op zeg!!
Dit is dus inderdaad het probleem, dat mensen denken dat Nederland veiliger wordt als er af en toe een preventief fouilleer actie plaatsvindt. Ga er nou maar vanuit dat als je een wapen bij je wil hebben, je dit heus wel lukt. Mocht het voorkomen dat er een wapen afgepakt wordt, heb je binnen een dag weer een nieuwe. Zinloos geweld is al helemaal niet te voorkomen met dit soort acties natuurlijk.
Nogmaals, prima als mensen zich er beter door voelen, maar de daadwerkelijke veiligheid zal niet veel omhoog gaan (wat ook al gebleken is uit verschillende evaluatie-rapporten).
If men define things as real, they are real in their consequences
pi_17720401
quote:
Op zondag 14 maart 2004 18:54 schreef Etcetera het volgende:
Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
  FOK!fossiel zondag 14 maart 2004 @ 23:37:20 #130
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_17720510
In gebieden waar het echt nodig is, waarom niet. Het is om de criminaliteit tegen te gaan, niet om te kijken welke kleur condoom je bij je hebt .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_17723540
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:24 schreef karper het volgende:

[..]

jawel hoor mit's het een toegestaan atribuut is voor je hobby/werk.

loop je alleen met je mes op straat dan heb je een probleem of je moet kunnen aan tonen dat bij een vereiniging hoort
Zeg jij wel zo mooi maar een zwaard is een categorie IV wapen volgens de Wet Wapens en Munitie en die mag je niet alleen in een beschermhoesje op je achterbank vervoeren, das ook strafbaar. Die moet je namelijk zo vervoeren dat het zwaard niet voor onmiddelijk gebruik gereed is. En onder de 18 mag je em niet eens hebben
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_17723542
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:28 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Dit is dus inderdaad het probleem, dat mensen denken dat Nederland veiliger wordt als er af en toe een preventief fouilleer actie plaatsvindt. Ga er nou maar vanuit dat als je een wapen bij je wil hebben, je dit heus wel lukt. Mocht het voorkomen dat er een wapen afgepakt wordt, heb je binnen een dag weer een nieuwe. Zinloos geweld is al helemaal niet te voorkomen met dit soort acties natuurlijk.
Nogmaals, prima als mensen zich er beter door voelen, maar de daadwerkelijke veiligheid zal niet veel omhoog gaan (wat ook al gebleken is uit verschillende evaluatie-rapporten).
Iets is beter dan niets toch? En zinloos geweld is niet te voorkomen, nooit niet. Ik wilde alleen duidelijkmaken dat er altijd keihard om actie wordt geschreeuwd maar als die ondernomen wordt is het land weer te klein ( figuurlijk)
pi_17723643
Ik zou er niks van moeten hebben als ik over straat loop en ineens zonder reden wordt tegengehouden en gefouilleerd, maarja het geeft gewoon wel resultaat en al is het maar een klein beetje, het is het imo ook wel waard.
Het is ook niet zo dat de politie in kleine Groningse dorpjes gaat lopen fouilleren, voor zover ik het weet mag het alleen in bepaalde 'risicogebieden'.
  maandag 15 maart 2004 @ 10:15:31 #134
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17725036
Ja hoor, ik heb niks te verbergen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 15 maart 2004 @ 10:17:51 #135
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_17725076
quote:
Op maandag 15 maart 2004 10:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ja hoor, ik heb niks te verbergen
Idem.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 15 maart 2004 @ 10:33:32 #136
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17725309
Ze moeten met de fouilleren hetzelfde doen als met blazen. Bij het staande houden van een auto moet er standaard geblazen worden (of is dat ook een inbreuk op je privacy..??..). En dat moet op straat ook zo zijn. Bij het aanspreken van iemand op straat moet het ook gewoon zijn "Mag ik even voelen."

Zelf ben ik er dus een groot voorstander van. Moeten ze overal doen niet alleen in "probleem gebieden"
pi_17725427
quote:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
  maandag 15 maart 2004 @ 13:37:49 #138
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17729339
Aan iedereen die zo hard roept dat ze er geen probleem mee hebben: hou zou je reageren als een agent na het controleren van je zakken vraagt of hij ook "even van binnen mag kijken? Bukt u even meneer?"

Dat is hier in heerlen dus daadwerkelijk gebeurt bij een preventieve fouilleeractie. Weliswaar rondom een uiterst dubieus cafe maar naast dat cafe lag een normaal restaurant en om rechtsongelijkheid te voorkomen zijn die mensen ook gecontroleerd.

Maakt je dat niets uit? Je hebt toch niets te verbergen?
Vampire Romance O+
  maandag 15 maart 2004 @ 14:03:40 #139
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17729901
Een politie agent mag dat helemaal niet alleen een officier van justitie. Met de normaal geldende regels daarvoor.
Broodje aap verhaal als je het mij vraagt.
  maandag 15 maart 2004 @ 14:10:02 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17730050
quote:
Op maandag 15 maart 2004 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Aan iedereen die zo hard roept dat ze er geen probleem mee hebben: hou zou je reageren als een agent na het controleren van je zakken vraagt of hij ook "even van binnen mag kijken? Bukt u even meneer?"

Dat is hier in heerlen dus daadwerkelijk gebeurt bij een preventieve fouilleeractie. Weliswaar rondom een uiterst dubieus cafe maar naast dat cafe lag een normaal restaurant en om rechtsongelijkheid te voorkomen zijn die mensen ook gecontroleerd.

Maakt je dat niets uit? Je hebt toch niets te verbergen?
Onzin.

Zoiets gebeurt sowieso al niet buiten een politiebureau, dus dit slaat echt helemaal nergens op.

Als iemand zich verdacht maakt of wanneer er een drugshond aanslaat bij die persoon en er extern niets gevonden is, kan deze persoon opgepakt worden en idd aan een interne search onderworpen worden.

NOOIT zal zoiets op straat tijdens een preventief-fouilleeractie gebeuren..

Dus: broodje aap.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 15 maart 2004 @ 14:33:25 #141
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_17730618
quote:
Om eens orgineel te zijn.
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_17731767
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:14 schreef marmhz het volgende:

Niemand zit te wachten op een soort van politiestaat toch?
ik zou er echt niet tegen zijn
  maandag 15 maart 2004 @ 15:22:14 #143
83062 P0RN
Nep idool.
pi_17731784
ik zeg.. voel maar lekker
pi_17731872
quote:
Op maandag 15 maart 2004 07:06 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Zeg jij wel zo mooi maar een zwaard is een categorie IV wapen volgens de Wet Wapens en Munitie en die mag je niet alleen in een beschermhoesje op je achterbank vervoeren, das ook strafbaar. Die moet je namelijk zo vervoeren dat het zwaard niet voor onmiddelijk gebruik gereed is. En onder de 18 mag je em niet eens hebben
[offtopic]zijn er verschillende categorien? daar valt niks over te vinden op het internet (politie site ergens ooit opgezocht) daar stond alleen dat ie niet voor het grijpen mocht zijn in een berschermende kap en dat was het.. meer stond er niet.[/offtopic]
pi_17732985
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:03 schreef HarryP het volgende:
Een politie agent mag dat helemaal niet alleen een officier van justitie. Met de normaal geldende regels daarvoor.
Broodje aap verhaal als je het mij vraagt.
Weet jij hoeveel officieren vanjustitie er zijn in Nederland? Zijn op een stuk of wat handen te tellen...

een officier van justitie bepaald in een door de burgemeester aangewezen gebied een gebied aan waarin agenten preventief moge fouilleren/doorzoeken Voor ten hoogste 12 uren trouwens
pi_17733035
quote:
Op maandag 15 maart 2004 15:25 schreef blablasjit het volgende:

[..]

[offtopic]zijn er verschillende categorien? daar valt niks over te vinden op het internet (politie site ergens ooit opgezocht) daar stond alleen dat ie niet voor het grijpen mocht zijn in een berschermende kap en dat was het.. meer stond er niet.[/offtopic]
Er zijn vier categoriën wapens. Die van categorie IV mag je gewoon hebben, mits je boven de 18 bent. Je mag ze niet dragen ( dat wil zeggen bij je hebben in principe ) tenzij je het wapen vervoert. En dan mag het inderdaad niet voor onmiddelijk gebruik gereed zijn ( mag dus niet voor het grijpen liggen. En volgens mij zijn er al arresten / uitspraken van de rechter dat alleen in de kofferbak leggen niet voldoende is

De tips die ik gaf zijn niet verplicht, maar zo voldoe je zeker aan de gestelde eisen
  maandag 15 maart 2004 @ 16:26:05 #147
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17733253
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Onzin.

Zoiets gebeurt sowieso al niet buiten een politiebureau, dus dit slaat echt helemaal nergens op.

Als iemand zich verdacht maakt of wanneer er een drugshond aanslaat bij die persoon en er extern niets gevonden is, kan deze persoon opgepakt worden en idd aan een interne search onderworpen worden.

NOOIT zal zoiets op straat tijdens een preventief-fouilleeractie gebeuren..

Dus: broodje aap.
Ik woon er een blok vanaf. Het is de eerste keer dat zo'n controle hier in heerlen gehouden is gebeurd, volgens mij was dat eind 2002. Het heeft toen nog de krant gehaald omdat het tot grote verontwaardiging geleid heeft. Marechaussee heeft een stuk afgezet en iedereen daarbinnen is "door en door" gecontroleerd.

Sindsdien zijn er nog meer van die acties gehouden maar is het bij fouilleren gebleven.

Ik ben btw aan het zoeken maar kan er nog niet 123 berichten over vinden.. Het was de willemstraat maar ik kan me de naam van het cafe dat midden in de cirkel lag niet meer herinneren.
Vampire Romance O+
pi_17733309
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:15 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Er zijn vier categoriën wapens. Die van categorie IV mag je gewoon hebben, mits je boven de 18 bent. Je mag ze niet dragen ( dat wil zeggen bij je hebben in principe ) tenzij je het wapen vervoert. En dan mag het inderdaad niet voor onmiddelijk gebruik gereed zijn ( mag dus niet voor het grijpen liggen. En volgens mij zijn er al arresten / uitspraken van de rechter dat alleen in de kofferbak leggen niet voldoende is

De tips die ik gaf zijn niet verplicht, maar zo voldoe je zeker aan de gestelde eisen
en je weet dit allemaal omdat?

als ik hem meeneem (vervoer van en naar sportschool) ligt hij ingepakt en niet zichtbaar in de kofferbak die ten alle tijden op slot zit.
pi_17734311
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:28 schreef blablasjit het volgende:

[..]

en je weet dit allemaal omdat?
Omdat ik "one of them" ben, in opleiding, nu 2 jaar gevorderd
pi_17740815
Ja hoor, ik heb niets te verbergen. Maar door een kluisje (ik heb alleen een kluisje bij mijn bijbaan) heen laten zoeken vind ik wel anders.. Daar zitten heel persoonlijke dingen in. Blouzen die de was in moeten, provisie die nog mee naar huis moet, fooi..

Maar het zou wel mogen, als ze alles maar heel laten.
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')