jawel hoor mit's het een toegestaan atribuut is voor je hobby/werk.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:52 schreef blablasjit het volgende:
daarom zit me zwaardje altijd in zijn hoes en aangezien ik onderweg ben naar-/van mijn training heb ik altijd mijn kleding ook bij me... maar toch ben ik benieuwd hoe het zit als ik zo'n controle team tegen kom... of het dan ook zo is dat ik hem weer mee mag nemen...
Dit is dus inderdaad het probleem, dat mensen denken dat Nederland veiliger wordt als er af en toe een preventief fouilleer actie plaatsvindt. Ga er nou maar vanuit dat als je een wapen bij je wil hebben, je dit heus wel lukt. Mocht het voorkomen dat er een wapen afgepakt wordt, heb je binnen een dag weer een nieuwe. Zinloos geweld is al helemaal niet te voorkomen met dit soort acties natuurlijk.quote:Op zondag 14 maart 2004 23:11 schreef mcintosh het volgende:
Nee de Nederlander wil een veiliger Nederlander, en is massaal tegen zinloos geweld, maar als daar actie op ondernomen wordt, de lang verwachtte actie, dan mag de gemiddelde Nederlander er absoluut geen last van ondervinden hoor, kom op zeg!!
quote:Op zondag 14 maart 2004 18:54 schreef Etcetera het volgende:
Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
Zeg jij wel zo mooi maar een zwaard is een categorie IV wapen volgens de Wet Wapens en Munitie en die mag je niet alleen in een beschermhoesje op je achterbank vervoeren, das ook strafbaar. Die moet je namelijk zo vervoeren dat het zwaard niet voor onmiddelijk gebruik gereed is. En onder de 18 mag je em niet eens hebbenquote:Op zondag 14 maart 2004 23:24 schreef karper het volgende:
[..]
jawel hoor mit's het een toegestaan atribuut is voor je hobby/werk.
loop je alleen met je mes op straat dan heb je een probleem of je moet kunnen aan tonen dat bij een vereiniging hoort
Iets is beter dan niets toch? En zinloos geweld is niet te voorkomen, nooit niet. Ik wilde alleen duidelijkmaken dat er altijd keihard om actie wordt geschreeuwd maar als die ondernomen wordt is het land weer te klein ( figuurlijk)quote:Op zondag 14 maart 2004 23:28 schreef Hephaistos het volgende:
[..]
Dit is dus inderdaad het probleem, dat mensen denken dat Nederland veiliger wordt als er af en toe een preventief fouilleer actie plaatsvindt. Ga er nou maar vanuit dat als je een wapen bij je wil hebben, je dit heus wel lukt. Mocht het voorkomen dat er een wapen afgepakt wordt, heb je binnen een dag weer een nieuwe. Zinloos geweld is al helemaal niet te voorkomen met dit soort acties natuurlijk.
Nogmaals, prima als mensen zich er beter door voelen, maar de daadwerkelijke veiligheid zal niet veel omhoog gaan (wat ook al gebleken is uit verschillende evaluatie-rapporten).
Idem.quote:Op maandag 15 maart 2004 10:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ja hoor, ik heb niks te verbergen
quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
Onzin.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Aan iedereen die zo hard roept dat ze er geen probleem mee hebben: hou zou je reageren als een agent na het controleren van je zakken vraagt of hij ook "even van binnen mag kijken? Bukt u even meneer?"
Dat is hier in heerlen dus daadwerkelijk gebeurt bij een preventieve fouilleeractie. Weliswaar rondom een uiterst dubieus cafe maar naast dat cafe lag een normaal restaurant en om rechtsongelijkheid te voorkomen zijn die mensen ook gecontroleerd.
Maakt je dat niets uit? Je hebt toch niets te verbergen?
Om eens orgineel te zijn.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
ik zou er echt niet tegen zijnquote:Op zondag 14 maart 2004 22:14 schreef marmhz het volgende:
Niemand zit te wachten op een soort van politiestaat toch?
[offtopic]zijn er verschillende categorien? daar valt niks over te vinden op het internet (politie site ergens ooit opgezocht) daar stond alleen dat ie niet voor het grijpen mocht zijn in een berschermende kap en dat was het.. meer stond er niet.[/offtopic]quote:Op maandag 15 maart 2004 07:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zeg jij wel zo mooi maar een zwaard is een categorie IV wapen volgens de Wet Wapens en Munitie en die mag je niet alleen in een beschermhoesje op je achterbank vervoeren, das ook strafbaar. Die moet je namelijk zo vervoeren dat het zwaard niet voor onmiddelijk gebruik gereed is. En onder de 18 mag je em niet eens hebben
Weet jij hoeveel officieren vanjustitie er zijn in Nederland? Zijn op een stuk of wat handen te tellen...quote:Op maandag 15 maart 2004 14:03 schreef HarryP het volgende:
Een politie agent mag dat helemaal niet alleen een officier van justitie. Met de normaal geldende regels daarvoor.
Broodje aap verhaal als je het mij vraagt.
Er zijn vier categoriën wapens. Die van categorie IV mag je gewoon hebben, mits je boven de 18 bent. Je mag ze niet dragen ( dat wil zeggen bij je hebben in principe ) tenzij je het wapen vervoert. En dan mag het inderdaad niet voor onmiddelijk gebruik gereed zijn ( mag dus niet voor het grijpen liggen. En volgens mij zijn er al arresten / uitspraken van de rechter dat alleen in de kofferbak leggen niet voldoende isquote:Op maandag 15 maart 2004 15:25 schreef blablasjit het volgende:
[..]
[offtopic]zijn er verschillende categorien? daar valt niks over te vinden op het internet (politie site ergens ooit opgezocht) daar stond alleen dat ie niet voor het grijpen mocht zijn in een berschermende kap en dat was het.. meer stond er niet.[/offtopic]
Ik woon er een blok vanaf. Het is de eerste keer dat zo'n controle hier in heerlen gehouden is gebeurd, volgens mij was dat eind 2002. Het heeft toen nog de krant gehaald omdat het tot grote verontwaardiging geleid heeft. Marechaussee heeft een stuk afgezet en iedereen daarbinnen is "door en door" gecontroleerd.quote:Op maandag 15 maart 2004 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Onzin.
Zoiets gebeurt sowieso al niet buiten een politiebureau, dus dit slaat echt helemaal nergens op.
Als iemand zich verdacht maakt of wanneer er een drugshond aanslaat bij die persoon en er extern niets gevonden is, kan deze persoon opgepakt worden en idd aan een interne search onderworpen worden.
NOOIT zal zoiets op straat tijdens een preventief-fouilleeractie gebeuren..
Dus: broodje aap.
en je weet dit allemaal omdat?quote:Op maandag 15 maart 2004 16:15 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Er zijn vier categoriën wapens. Die van categorie IV mag je gewoon hebben, mits je boven de 18 bent. Je mag ze niet dragen ( dat wil zeggen bij je hebben in principe ) tenzij je het wapen vervoert. En dan mag het inderdaad niet voor onmiddelijk gebruik gereed zijn ( mag dus niet voor het grijpen liggen. En volgens mij zijn er al arresten / uitspraken van de rechter dat alleen in de kofferbak leggen niet voldoende is
De tips die ik gaf zijn niet verplicht, maar zo voldoe je zeker aan de gestelde eisen
Omdat ik "one of them" ben, in opleiding, nu 2 jaar gevorderdquote:Op maandag 15 maart 2004 16:28 schreef blablasjit het volgende:
[..]
en je weet dit allemaal omdat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |